Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kaffi og fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-11, 12:45   #1
Fettfri(d)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 7
Fettfri(d) er på en erverdig vei

Kaffi og fett?

Fant dette inne på nettet og lurer da litt-
HVA MED OSS PÅ LAVKARBO SOM SPISER FETT TIL ALLE MÅLTID??
Noen som vet?


Blodsukkeret kan dobles


De kanadiske forskerne har avdekket at det å drikke kaffe etter et måltid rikt på fett kan være et dårlig trekk for helsa.

Fett påvirker kroppens evne til å produsere insulin og frakte det til musklene dine. Dette gjør at blodsukkeret stiger kraftig.

Det viser seg nå at koffeinet i kaffe hemmer kommunikasjonen mellom magen og bukspyttkjertelen, slik at det tar ytterligere tid før sukkeret i blodet renses ut.

Fett + koffein = dårlig nytt for kroppen. Effekten er at blodsukkeret kan dobles.

Da forskerne testet effekten, viste det seg at testpesoner som drakk to kopper kaffe innen fem timer etter et fettrikt måltid hadde et blodsukkernivå som var 32 prosent høyere enn de som bare spiste maten og droppet kaffen.

Fettfri(d) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den smale sti.... Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 13:15   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kaffi og fett??

Tipper dette hadde vært ett ikke-tema om de testpersonene IKKE spiste karbohydrateri det fettrike måltidet. Jeg vil tro det er karbohyratene som er kilden til blodsukkerstigningen her. Synes det hele høres veldig rart ut. Fett skal jo ikke øke blodsukkeret

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 13:51   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffi og fett??

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Tipper dette hadde vært ett ikke-tema om de testpersonene IKKE spiste karbohydrateri det fettrike måltidet. Jeg vil tro det er karbohyratene som er kilden til blodsukkerstigningen her. Synes det hele høres veldig rart ut. Fett skal jo ikke øke blodsukkeret

Point!
Jeg har testet blodsukkeret mitt både i sammenheng som skissert over og i forhold til andre usikre momenter. Jeg har aldri hatt noen uvanlige svingninger på grunn av kaffe, i hvert fall.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:14   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kaffi og fett?

Men det sies jo at koffein kan øke blodsukkeret da. Så dette kan jo godt hende...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:36   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kaffi og fett?

Denne artikkelen har blitt diskutert før. Skal forsøke å finne link

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 17:06   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaffi og fett?

Hei,
Her er ett par tilsvarende diskusjoner (mest sannsynlig også de som Cyan referer til):
Sak i KK

Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 18:16   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kaffi og fett?

Oj, jeg glemte visst helt å poste det redigerte innlegget mitt med linkene. Men ja, det var de to jeg skulle linke til

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Kaffi. Kvalm og dårlig StoreLilleMeg Fysisk og mental helse 13 19-08-09 18:03
Kaffi på atkins? sverrem Spørsmål og svar 0 05-08-09 16:57
Kaffi/kafe au lait osvosv. Ablazed Generell diskusjon 6 02-03-06 17:13
Kaffi Kristian Vedvarende vekttap 16 28-01-04 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no