Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Om bremykt og tran og sånn ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-11, 12:24   #26
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man lukter vel om oljer er harske eller ei?

hehe, jeg synes tran lukter pføy uansett, tror ikke jeg klarer å lukte forskjell, hehe

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:39   #27
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Barn er mye ute i sol-lys og da produserer de d-vitamin selv. Små på trilletur og større som løper omkring. Om vinteren rundt jul når det er mye mørkt er det greit å ta tilskudd. Men noen påstår at 10 minutter ute i solen er nok daglig.Og da er det ikke nødvendig med hele kroppen bar heller.

Sollys gir ikke Omega-3, så det må man jo skaffe på annet vis

Sønnen min på et år får ikke all verdens sollys på seg han altså, selv om han er mye ute. På trilleturer sitter han i skyggen fra parasollen sin. Han bruker solhatt, langermede, tynne bomullsgensere og som regel lange bukser når vi leker ute og det som eksponeres for sola smøres inn med høyfaktor solkrem.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:43   #28
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

bigmum: Jeg mener å ha lest/fått høre (av helsesøster tror jeg det var, muligens lege) at det holder med halv dose D-vit/tran dersom det er flaskebarn.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:51   #29
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

bigmum: Jeg mener å ha lest/fått høre (av helsesøster tror jeg det var, muligens lege) at det holder med halv dose D-vit/tran dersom det er flaskebarn.

Akkurat ja! Da trenger jeg ikke bekymre meg for at halvparten kommer ut igjen

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:11   #30
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sollys gir ikke Omega-3, så det må man jo skaffe på annet vis

Sønnen min på et år får ikke all verdens sollys på seg han altså, selv om han er mye ute. På trilleturer sitter han i skyggen fra parasollen sin. Han bruker solhatt, langermede, tynne bomullsgensere og som regel lange bukser når vi leker ute og det som eksponeres for sola smøres inn med høyfaktor solkrem.

Ok, ja, høy solfaktor hemmer d-vitamin-dannelsen. Da min var liten tok jeg den på små turer a' 30 minutter uten solkrem så den fikk nok d-vit.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:26   #31
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Jeg har litt sånn ambivalente "følelser" (i mangel av et bedre ord) når det kommer til sol. Det er mye hudkreft i familien min, så jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av solkrem (Derfor syns mannen min at det var ekstra komisk da jeg for noen uker siden klarte å bli kraftig forbrent selv fordi jeg var mer opptatt av å løpe etter guttungen med faktoiren og glemte helt å smøre meg selv ). Samtidig vet jeg jo at sollys er den aller beste kilden til D-vit, så jeg passer på å selv være bittelitt i solen uten faktor (Jeg kjenner jo når det er nok, det gjør jo ikke sønnen min). Selv har jeg hatt D-vitaminmangel i flere år, og får ikke opp nivået tilfredsstillende selv med mangedoblet dose tilskudd. Vet ikke om evnen til opptak av D-vitamin kan være arvelig, men jeg gir ekstra tilskudd av D-vitamin i form av tran til Trym for sikkerhets skyld. Så vidt jeg har skjønt i det siste så er de norske anbefalingene når det kommer til D-vitamin altfor små.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:44   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Jeg lot han ha bare ben , og om vi ble lenge ute la jeg et tynt teppe over. Tynne klær er litt beskyttende, men litt sol trenger gjennom. Så kanskje det blir passe?Det er jo overdreven soling som er skadelig, at huden blir rosa. Da sønnen min hadde vært i Spania med faren to uker kom han hjem nesten like blek som da han dro pga massiv solkrem-innsmøring. Jeg synes det var overdrevent. Sol er skadelig i store mengder, som alt annet. Men sunt først og fremst.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:45   #33
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

hehe, jeg synes tran lukter pføy uansett, tror ikke jeg klarer å lukte forskjell, hehe

Hvis den lukter pføy er den harsk. Veldig vanlig at tran i butikken er harsk, for eksempel Møllers.

Men andre typer tran nevnt i tråden lukter ikke harskt!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:48   #34
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Ja, jeg vet jo egentlig det da, men så er det denne (irrasjonelle) redselen jeg har for hudkreft da, etter å ha sett så mange familimedlemmer med det Men pappa'n er ikke så nøye som mamma'n, så han får nok litt sol på seg altså

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:33   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Barn nå om dagen blir jo smurt opp og ned med solkrem så fort ei lita stråle titter frem.. Jeg pleier å smøre Emmert i ansiktet og på overkroppen når jeg leverer henne i barnehagen også går hun uten solkrem på beina frem til de smører henne der etter lunch i 13-tiden.. Dette i håååååååp om at hun skal få nok sollys til D-vit på den måten. Hun får nok ikke nok likevel, for det er ikke akkurat SÅ mye sol her i byen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 15:34   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Synes ikke Møllerstrana lukter harsk jeg.. Har luktet f.eks apoteket sin, på sykehjemmet jeg jobber på, og den lukter jo helt likt En mild fiskelukt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 16:12   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om mor ammer så foreslår jeg at mor tar tranen i stedet. Morsmelka er påvirket av kostholdet og det mor spiser kommer barnet til gode. Og er nok også enklere for babyen å tolerere enn tran direkte.

De skal helst ha både via morsmelka og ved siden av. Spesielt om de er premature som min, han trenger både tran og multivitamintillegg.

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Men andre typer tran nevnt i tråden lukter ikke harskt!

Vel, jeg er ikke enig... Har vært i en tranfabrikk....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 23:09   #38
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hos en voksen kan behovet dekkes med:
[*]Tran - en teskje (5 ml)

Vis meg en teskje som tar 5 ml! Selv en spiseskje har problemer med å ta 5 ml uten å renne over. En teskje tar 2 ml omtrent. Ja, jeg målte dette fordi guttungen her gikk på medisiner som ble gitt oralt med sprøyter da han var liten og en 5 ml-sprøyte inneholder MYE mer enn en teskje!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:20   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

En måleskje til matlaging kalt teskje er på 5 ml. Spiseskje er på 15, tror jeg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 07:51   #40
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Er det forresten noen som vet dette : Fikk en sprøyte uten nål som kunne brukes til å sprute tran inn i munnen til babyen, men denne får jeg jo ikke gjort ren...?? Kan jo ikke bruke den flere enn EN gang? Eller er det noen som vet hvordan disse kan gjøres rene??

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 07:55   #41
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Du bare drar den helt fra hverandre og vasker den i såpevann og skyller godt. Evnt kokes sammen med flasker om du er "hysterisk"!
Skaff deg gjerne noen ekstra sprøyter.
Det er heller ikke noe i veien for å bruke den noen ganger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 08:35   #42
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du bare drar den helt fra hverandre og vasker den i såpevann og skyller godt. Evnt kokes sammen med flasker om du er "hysterisk"!
Skaff deg gjerne noen ekstra sprøyter.
Det er heller ikke noe i veien for å bruke den noen ganger!

Skulle gjerne dratt den helt fra hverandre, men det går altså ikke . Jaja. Kanskje jeg kan få tak i flere !

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 08:43   #43
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Skulle gjerne dratt den helt fra hverandre, men det går altså ikke . Jaja. Kanskje jeg kan få tak i flere !

Hva slags sprøyte er det du har fått?
Trodde jeg hadde vært borte i dem alle og har aldri sett en som ikke kan tas fra hverandre om man tar i litt.
Da bør du få tak i vanlig 5ml sprøyter på apoteket. De skal kunne dras fra hverandre med litt makt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 11:56   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er heller ikke noe i veien for å bruke den noen ganger!

Bruker sprøyta til multivitaminen 5-6 ganger og så skyller jeg den i veldig varmt vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 12:12   #45
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva slags sprøyte er det du har fått?
Trodde jeg hadde vært borte i dem alle og har aldri sett en som ikke kan tas fra hverandre om man tar i litt.
Da bør du få tak i vanlig 5ml sprøyter på apoteket. De skal kunne dras fra hverandre med litt makt!

Ok, kanskje jeg ikke har tatt i hardt nok

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 22:58   #46
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Barna mine vil heller ha tran fra skje enn å få noe sprøytet inn i munnen. Har prøvd å gi medisin med slik sprøyte, men det kommer ut igjen. På skje, derimot, det har de godtatt tilogmed medisin. Er ikke alt "lureri" som funker, ikke på mine iallfall. Tran på skje går derimot rett ned!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 23:00   #47
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Forresten, jeg har alltid gitt tran rett før et måltid, som regel tran til alle før middag. Da blir det ingen gulping av tran.

Da de var bittesmå, fikk de d-vitamindråper. Jeg har ammet, så de har fått omega-3 derfra.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 23:47   #48
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva slags sprøyte er det du har fått?
Trodde jeg hadde vært borte i dem alle og har aldri sett en som ikke kan tas fra hverandre om man tar i litt.

Noen sprøyter er lagd sånn at de ikke skal kunne dras helt ut, og blir ødelagt om man drar dem fra hverandre med makt. Jeg husker ikke hvilket fabrikat etc (ikke akkurat et interesseområde), dessverre

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 08:47   #49
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Gutten min taklet heller ikke å få tran eller medisiner med sprøyte, men jeg brukte bittesmå espressoskjeer siden te-skjeer ble for stort da han var et lite knøtt. Funket som bare det Tranen får han til kveldsmaten for å slippe trangulping gjennom hele dagen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bremykt og flott matfett? lucifine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 02-05-11 19:43
Bremykt vs brelett lillemeg88 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 18-03-11 08:38
Bremykt? *lilje* Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 17-01-11 15:59
Bremykt Hannehk Generell ernæringsdebatt 9 18-12-10 20:04
Klarnet smør av Bremykt? Eva Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 23-03-08 15:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no