Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 07:09   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Jeg har gått opp 1,7 kilo siste uka. På målebåndet er det heller ikke mye å heise flagget for. I journalen min har jeg lagt inn det jeg har spist siste dagene for å gi et bilde av hvordan "matdagen" ser ut. Har ikke ført opp mål og vekt, men alle måltider ligger på ca 5 karber tilsammen eller helst kanskje litt under. Drikker 2-3 liter vann og går 20-30 min. hver dag utenom vanslig hus- og hagearbeid. Stillesittende arbeid. Tar både Udo's og cocosa + vitamintilskudd hver dag.
Hadde vert fint om noen kunne ta en kjapp kikk på, og se om det er noe grunnleggende feil jeg gjør.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:37   #2
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Hvorfor lesse nedpå med så mye vann, løper du frem og tilbake konstant? Strengt tatt ikke vits å drikke mer enn du selv føler du trenger. Ellers råder jeg å veie daglig på samme tidspunkt hver dag, da får man en grei oversikt over hvordan kroppen varierer sin egen vekt over perioder. Jeg gjør det selv og kan variere med 1 Kg daglig og kan da relatere det til væskeinntak og hvor lenge det er siden jeg har spist sist da jeg veier meg før jeg legger meg.

Du kan jo og vurdere å anskaffe stix for å sjekke at du faktisk er i ketose, er du ikke det har du jo for mange karber fra et eller annet sted.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:55   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Jeg har vert i ketose mer eller mindre siden 19 mai. Ligger sjelden på over 20 g. karber for dag. Bruker diett.no. Man SKAL drikke mye når man spiser så mye fett, og det er naturlig for meg. Kroppen krever det

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:05   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

2-3 liter er ikke for mye væske. Det er viktig å drikke mye når man spiser mye fett. Men du, det er ikke unormalt at vekten svinger litt. Neste uke kan det hende du går ned tre kg. Det er nok bare vannmengden i kroppen som endres.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:07   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Kroppen trenger 2-3liter væske for å utføre de basale funksjonene. Når man er i ketose trenger den mer, og når det er varmt trenger den mer. Mao er 2-3 liter et minimum!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:09   #6
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Morsomt hvordan ingen klarer å være enige om det med drikke. i UK anbefales det 1.2 L per dag, og selv det anses som potensielt for mye (http://www.dailymail.co.uk/health/ar....html?ITO=1490 ).

Jeg er ikke uenig i at det er en dårlig ting om det medfører at man føler seg mer mett og ikke tørst. Men om man drikker så mye at man f.eks må opp om natten for å gå på do er det nok for mye vann. Det igjen medfører at man får sovet mindre (søvnproblemer) og som potensielt og medfører problemer for vekttapet ref de som mener at nok søvn er viktig.

Alt med måte er vel nøkkelen

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:37   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Jøss, Ueland. Det var da litt av en påstand. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og jeg følger tørsten. Jeg må ikke opp om natten for å gå på do, heller. Jeg spiser ketogent, og kroppen min trenger faktisk såpass væske.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:39   #8
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss, Ueland. Det var da litt av en påstand. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og jeg følger tørsten. Jeg må ikke opp om natten for å gå på do, heller. Jeg spiser ketogent, og kroppen min trenger faktisk såpass væske.

Enig med deg. Drikker egentlig alt for lite, men når et metningspunkt av og til. Da er farris redningen. Prøver å roe ned drikkingen om kvelden for å berge nattesøvnen, men har fått en god festblære etterhvert

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:40   #9
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Som nevnt er det ikke noe problem om man finner noe som passer for seg, skulle bare mangle! For meg funker det ikke å drikke litervis, mens for andre gjør det det.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:46   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

Som nevnt er det ikke noe problem om man finner noe som passer for seg, skulle bare mangle! For meg funker det ikke å drikke litervis, mens for andre gjør det det.

Jeg ser jo av boksen din at du lever lavkalori, og da er vel også premissene annerledes.
Men tilstrekkelig væske er uansett viktig for alle organer, særlig vårt største -huden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 10:02   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Ja på lavkalori trenger man ikke like store mengder. For at fettet skal forbrennes må det vann til.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:06   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

Men om man drikker så mye at man f.eks må opp om natten for å gå på do er det nok for mye vann. Det igjen medfører at man får sovet mindre (søvnproblemer) og som potensielt og medfører problemer for vekttapet ref de som mener at nok søvn er viktig.

Det er nok svært individuelt. Jeg drikker vel ganske normale mengder vann og te i løpet av en dag, men som oftest må jeg opp en tur og tisse i løpet av natten uavhengig av hvor mye jeg har drukket. De aller fleste gangene sovner jeg igjen så snart hodet når puta. Ingen søvnproblemer altså.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 13:44   #13
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kan jeg låne 2-3 minutt av din tid til vurdering?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss, Ueland. Det var da litt av en påstand. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og jeg følger tørsten. Jeg må ikke opp om natten for å gå på do, heller. Jeg spiser ketogent, og kroppen min trenger faktisk såpass væske.


Enig med du

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny med dette og trenger en vurdering itzy Spørsmål og svar 4 08-07-11 17:20
Vurdering ... xRainx Ketolysekuren 5 21-05-11 08:35
Er det noen som vil låne meg boka "Barn i Balanse"? Celine Barns kosthold 3 30-07-09 16:01
Atkins varer:"Vurdering" Skorpia Atkins kosthold 3 22-05-04 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no