Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 19:56   #1
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Hei!

Jeg elsker caffe latte, men vil jo følgelig være ytterst forsiktig med melken og velge riktig melkeprodukt. Det er ikke snakk om mange kaffe pr dag, men jeg savner å drikke annet enn svart kaffe. Ville dere brukt H-melk, går det an å lage melkeskum med kokosmelk eller finnes det andre lure triks?

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:02   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Hei!

Jeg elsker caffe latte, men vil jo følgelig være ytterst forsiktig med melken og velge riktig melkeprodukt. Det er ikke snakk om mange kaffe pr dag, men jeg savner å drikke annet enn svart kaffe. Ville dere brukt H-melk, går det an å lage melkeskum med kokosmelk eller finnes det andre lure triks?

Fløte+vann bør gi "melkesubstitutt"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:48   #3
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Hvis du ikke er redd for hormoner i soyamelk, så skummer det utrolig bra - kan lage både latte og en enda mere skummende cappucino med den. Smaken er jo en annen sak, da..

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:49   #4
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Og så går det an å prøve en latte med eggemelk.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 06:05   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Det går an å lage skum med fløte også Det blir ikke så tynt og lett som med melk, men skum blir det og det smaker kjempegodt H-melk funker veldig bra til skum, så om du tillater deg H-melk er det helt kurant. Jeg bruker den når jeg lager til andre, lettmelk funker ikke like bra og smaker som en lightversjon av noe som kunne vært godt

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 07:44   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Ser du går på Fedon, og da burde det ikke være noe problem for deg å rett og slett velge den melken du syns smaker best. Det er jo bare 1-1.5 dl som trengs til en latte og jeg regner med du ikke bøtter innpå med flere om dagen. Jeg foretrekker H-melk. Den skummer best, ergo trenger man mindre av den.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 08:47   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Jeg synes soyamelk ,den rene, smaker supert når jeg ble vant til den. Nå synes jeg vanlig melk smaker vondt fordi det er uvant, men jeg likte det svært godt i te og kaffe tidligere. Den rene inneholder proteiner og vann og bare bittelitt fett og karbohydrater. Kanskje godt å blande soyamelk med ørlite fløte også?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe latte osv Nokkin Ketolysekuren 18 26-08-10 08:08
Caffè Latte Larsie Lavkarbo generelt 13 16-06-10 22:54
Caffe latte, bla bla heidi123 Spørsmål og svar 2 20-05-10 22:27
Jeg ønsker meg Caffe Mocca CamillaN Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 20-01-10 21:14
Kaffe Latte elise805 Spørsmål og svar 2 25-11-08 13:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no