Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose- over lengre tid...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 14:55   #1
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Ketose- over lengre tid...

Når eg har vore i ketose har eg som regel klart det bare i max 2, 3 uker så dett eg ut.. men no e motivasjonen på topp og eg vil prøve å være i ketose uten å gå ut fram til 1 desember.. dvs altså 3 mnd i ketose uten pause.. er dette "farlig"?? føler det går så treigt nedover og no vil eg få fortgang i sakene...

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:57   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose- over lengre tid..

Farlig nei

Ser du går på ketolyse, og følger du reglene i boka, så vær gjerne i ketose 6 mnd. Lenger også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:01   #3
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: Ketose- over lengre tid..

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Farlig nei

Ser du går på ketolyse, og følger du reglene i boka, så vær gjerne i ketose 6 mnd. Lenger også


uten å gå ut av ketosen også? Trur du kiloene vil "rase" av meg når eg ikkje har vært i ketose meir enn max 3 veker før og vis eg klarer meir enn det... litt demotivert når eg har dåtte ut.. men det e pga at eg har unt meg noko som eg veit eg går ut av ketosen med... men NO er eg motivert til ketose lenge!

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:18   #4
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Ketose- over lengre tid..

Har hatt noen avbrudd (ikke planlagte utskeielser), men stortsett vært i ketose siden april 2010. Og jeg fortsetter ennå noen måneder til. ikke noe problemer med det.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:30   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ketose- over lengre tid..

Har vært i ketose i snart tre år - kun avbrutt av noen dager m utskeielse i forb m selskap og ferie......går helt fint - alle prøver underveis har vært fine og jeg føler meg bra! Men har vært nøye med å ta alle kosttilskuddene da....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:30   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose- over lengre tid..

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

uten å gå ut av ketosen også? Trur du kiloene vil "rase" av meg når eg ikkje har vært i ketose meir enn max 3 veker før og vis eg klarer meir enn det... litt demotivert når eg har dåtte ut.. men det e pga at eg har unt meg noko som eg veit eg går ut av ketosen med... men NO er eg motivert til ketose lenge!

Du har boka ikke sant? Eller lest den?
For det er i starten at det største vekttapet er, som regel, da væske og avfallstoffer reiser ut av kroppen.
Så vil det stabilisere seg. Mer jevn nedgang, litt om litt. Hvor mye er avhengig av hvor godt man følger kuren, hvor mye overvekt man skal ned, og at man har tålmodighet og ikke stresser
Vet ikke hva du mener med å rase ned, men husk at kroppen ikke er en maskin som gjør det vi ønsker i topplokket hele tiden.... Det hjelper ikke hvor mye man ønsker, vil, håper og tror, det er kroppen som bestemmer farten.
Så følg kuren slik du skal, vær sta og stå mot fristelser og lyster kroppen plutselig kan finne ut den vil ha, så vil vekta gå rette vegen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:21   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose- over lengre tid..

Et tips for å unngå og skeie ut med høykarbo, er rett og slett og finne noen gode lavkarboalternativer som du kan spise når "krisa" er størst

Liker du muffins, eller kaker, eller vaniljekrem osv - finnes det knallgode eksempler på lavkarboalternativer. Da er ikke faren for å falle helt ut av ketose SÅ stor, og du holder deg på retningen du har valgt

Jeg har hatt svært god nytte i litt tøffe perioder (mentalt spesielt) av og spise atkinsbar, smoothies med lite karbo i, bær og pisket krem, og ikke minst Helles nøttemarengs med gul (vanilje) krem... NAM!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:55   #8
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: Ketose- over lengre tid..

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du har boka ikke sant? Eller lest den?
For det er i starten at det største vekttapet er, som regel, da væske og avfallstoffer reiser ut av kroppen.
Så vil det stabilisere seg. Mer jevn nedgang, litt om litt. Hvor mye er avhengig av hvor godt man følger kuren, hvor mye overvekt man skal ned, og at man har tålmodighet og ikke stresser
Vet ikke hva du mener med å rase ned, men husk at kroppen ikke er en maskin som gjør det vi ønsker i topplokket hele tiden.... Det hjelper ikke hvor mye man ønsker, vil, håper og tror, det er kroppen som bestemmer farten.
Så følg kuren slik du skal, vær sta og stå mot fristelser og lyster kroppen plutselig kan finne ut den vil ha, så vil vekta gå rette vegen


veit ikkje ka bok du meina men eg har forskjellige bøker om lavkarbo ja. Men eg telle ikkje karbohydrater.. eg bare testa meg med dei sticksa kvar dag for å sjekke at eg e i ketose ! Orka ikkje å telle karbo.. en stor grunn til at eg har valgt lavkarbo e pga at eg ikkje vil fokusere på kaloritelling og sånn.. men så lenge eg klare å ikje sprekke med utskeielser så holder eg meg i ketose .. trur eg ligger på ca mellom 15-30 karbo for dag

nei, mena liksom ikje å rase ned i full fart.. men vekta har stått stille no so utrulig lenge og eg håper bare det løsner snart har gått ned 35 kg ... derav endel gravid kg også da.. men 10 av dei er vekk med lavkarbo har ca 13 kg igjen... eg la på meg nesten 40 kg under graviditeten .. puuuhh....

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:08   #9
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose- over lengre tid...

Hun mener Torkild sin, om Ketolyse.

Jeg har en om du trenger.

Jeg har forresten vært i ketose uten utskeielser i to år og fem mnd nå, uten problemer av noen slag.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:15   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose- over lengre tid..

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

veit ikkje ka bok du meina men eg har forskjellige bøker om lavkarbo ja. Men eg telle ikkje karbohydrater.. eg bare testa meg med dei sticksa kvar dag for å sjekke at eg e i ketose ! Orka ikkje å telle karbo.. en stor grunn til at eg har valgt lavkarbo e pga at eg ikkje vil fokusere på kaloritelling og sånn.. men så lenge eg klare å ikje sprekke med utskeielser så holder eg meg i ketose .. trur eg ligger på ca mellom 15-30 karbo for dag

nei, mena liksom ikje å rase ned i full fart.. men vekta har stått stille no so utrulig lenge og eg håper bare det løsner snart har gått ned 35 kg ... derav endel gravid kg også da.. men 10 av dei er vekk med lavkarbo har ca 13 kg igjen... eg la på meg nesten 40 kg under graviditeten .. puuuhh....

Du har i filosofiboksen din skrevet Ketolyse. Derfor svarer jeg om den.
Ketolyse er navnet på en kur. Av Torkil Andersen: www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 16:55   #11
Mithryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 3
Mithryx er på en erverdig vei

Sv: Ketose- over lengre tid...

Jeg ser at du sier du har unt deg noen gode ting innimellom og at du da har falt ut av ketose. Det er vel egentlig hele problemet med oss som har litt mye å dra på, man "unner seg litt" nå og da fordi man bare må. Min erfaring med ketolyse så langt har vært helt topp, jeg har gått ned ca 18 kg på 9 uker, jeg hadde mye å gå på i starten og fremdeles masse, men kiloene bare raser av jevnt og trutt uten å jobbe for det. Men vi unner oss ingenting som inneholder noen større grad av karbohydrater, og det er ikke vanskelig i det hele tatt lengre. Jeg var en person som kunne spise pølse til frokost, kebab til lunch, pizza til middag og måtte ha noe godt før senga fordi blodsukkeret stupte. Nå har jeg gått i disse 9 ukene uten å ha noe godtesug i det hele tatt, spiser en liten neve hasselnøtter en sjelden gang, ellers går det i kun nullkarbo mat. Er aldri sulten, aldri noe søtsug og generelt er verden veldig lys kontra 2 måneder siden.

Så tenk over det nå du vil unne deg en liten ting, det ødelegger for ketosen, og det er ikke verdt det kontra varig vekttap. Høres lett ut, men jeg var totalt imot slanking frem til jeg kom igang på ketose.

Lykke til!

Mithryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat til lengre skiturer Augustina Lavkarbo generelt 12 20-01-11 14:23
Jo mindre man har å ta av, jo lengre tid tar det? to0989 Induksjonen 2 10-09-10 19:06
Hvor mye karb må til for at du ikke lengre er i ketose? lillekine Ketolysekuren 3 17-08-07 23:22
lengre matpause Kristian Generell diskusjon 1 12-07-04 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no