Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Generell lavkarbo VS Ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-10, 18:36   #1
Kollen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Kollen er på en erverdig vei

Generell lavkarbo VS Ketose

En venninne sa til meg at hun gikk mere ned ved generell lavkarbo enn å være i ketose.
Flere som har opplevd dette og har erfaringer?Hun spiser mellom 100-150 karber per dag.

Kollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 08:28   #2
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Opprinnelig lagt inn av Kollen, her.

En venninne sa til meg at hun gikk mere ned ved generell lavkarbo enn å være i ketose.
Flere som har opplevd dette og har erfaringer?Hun spiser mellom 100-150 karber per dag.

Jeg har ikke så veldig mye erfaring, men jeg fant ut at jeg ble MINDRE sulten og følte meg MYE bedre psykisk og fysisk da jeg gikk ut at ketose. Var i ketose i fire uker, gikk totalt ned 500g. og følte meg tom i magen hele tiden. Var ikke direkte sulten, men som et hulrom i magen, og ikke minst, hulrom i hodet...:-D Kunne ALDRI klart å gå på 1300 kalorier daglig i ketose, da hadde jeg svimt av. Nå går jeg på 1300 kalorier daglig og spiser mellom 40 og 50g. karber (ca. 25 g. rugbrød til frokost og lunsj og 25g. pasta/ris/potet til middag) og er ALDRI sulten. I går måtte jeg faktisk tvinge i meg de 200 siste kaloriene! Har gått ned 500g. på 3 dager nå! MEN så er det mange som går ned ufattelig mye i ketose, så vi er alle forskjellige... Tror du bare må prøve deg frem. Tror også det kommer litt an' på hvor mye du skal ned. Jeg skal ikke ne mer enn ca. 5-7 kilo og e ikke overvektig (pr. def).

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:26   #3
Kollen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Kollen er på en erverdig vei

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Heisann!

Jeg har gått ned 15 kilo siden 1 februar og ønsker ned 15-20 kg til.Men har stagnert de siste 3 ukene og begynner og miste motivasjonen pga lei maten jeg spiser.Jeg blir kvalm bare med tanken på egg og bacon.Men jeg vil jo ned og vist ketose er det beste måten,vil jeg jo fortsette med det.Men tenkte utvalget blir jo bedre med mere karber og kansje motivasjonen øker...Har også vert plaget med litt hodepine og litt slapphet de siste 2 ukene.Tar alle tilskudd og prøver og få i meg vann ganske mye.
Men tør liksom heller ikke gå ut av ketose,det er skummelt ;o) Hva vil skje!?
Tenkte anyway at kansje at det er på tide med en pause,skal snart ha ferie i 3 uker,så da kunne jeg tenkt meg og øke karbene litt.Men fremdeles prøve og holde meg til "sunne" karber.Kanskje det at jeg har stagnert over 3 uker er et tegn på at jeg bør ha pause?

Kollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:20   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Jeg hadde ikke noe særlig suksess med ketose og gjør det bedre med mer karber

Føler meg ikke noe særlig mye bedre, mindre sulten, mer våken osv når jeg er i ketose så for meg er ikke den noe å trakte etter.

Tror nok man bare må prøve seg frem der

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:29   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Her er en tråd om noe lignende!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33005

Jeg valgte å hoppe av ketosen etter den tråden og fikk da litt nedgang igjen etter lang tids stillstand! Har nå hoppa på ketose igjen og fikk nedgang igjen for det og. Så om det blir stillstand her nå hopper jeg av igjen etter en stund for å se om det samme skjer igjen!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:41   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Hvorfor i HIMMELENS navn tror folk at ketose = egg og bacon all the time. Spiser aldri bacon og sjelden egg.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:49   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor i HIMMELENS navn tror folk at ketose = egg og bacon all the time. Spiser aldri bacon og sjelden egg.

Synes ikke det er så innmari rart at folk tror det før de har undersøkt og lest litt.. Er jo så mange som skryter av at de kan spise egg og bacon med god samvittighet når de forteller om kuren, så ser ikke helt at det er noe mysterium

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:51   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes ikke det er så innmari rart at folk tror det før de har undersøkt og lest litt.. Er jo så mange som skryter av at de kan spise egg og bacon med god samvittighet når de forteller om kuren, så ser ikke helt at det er noe mysterium

Om de undersøker litt så finner de også fort ut at det ikke er den eneste frokostmaten .Også egg og bacon...som er såååå stygt

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:57   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Er nok et symptom av at ingen gidder lese bøkene før de setter i gang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 11:23   #10
Kollen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Kollen er på en erverdig vei

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor i HIMMELENS navn tror folk at ketose = egg og bacon all the time. Spiser aldri bacon og sjelden egg.

Hehe jeg har lest bøker osv og VET at dette er ikke det eneste alternativet,det var for og illustrere hvor "fed up" jeg var av den type mat.Klarer ikke egg lengre heller.Da skal det være bra kamuflert smak.

Både fløte,rømme osv gir meg en litt sick feeling.

Kollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 12:04   #11
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Generell lavkarbo VS Ketose

For ordens skyld: Man kan godt være i ketose på generell lavkarbo, også. Her brukes nok begrepene veldig upresist. Ketolysekuren har ikke på noen måte "patent" på ketose. Det er mengden karbohydrater som gjør om man eventuelt går inn i ketose, eller ut av det.
Dersom noen ikke synes ketolysekuren er så effektivt som mer generell lavkarbo, hva man nå mener med det, så kan det kanskje være på grunn av hva slags type mat man spiser. Kanskje reagerer man negativt på soya og/eller melkeprodukter, men ikke mer enn at det påvirker vektnedgang, f.eks. Dersom vedkommende da går over på en mer generell lavkarbo, og da også kanskje med mer karber, vil han/hun da kunne spise friere, og ha mindre behov for nettopp de produktene som ikke tåles så godt.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 21:16
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43
Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo nattinatt Ketolysekuren 16 30-04-08 00:30
Dere som bare følger generell lavkarbo Lisekir Lavkarbo generelt 19 08-04-08 09:47
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no