Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 08:07   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt
Red face

Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Sikkert århundres teiteste spørsmål, men teller man te og kaffe med i dagens veskeinntak? Jeg prøver å ligge mellom 2 og tre liter, men skal jeg telle med disse da?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:10   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Hvis jeg skal telle bare rent vann, så drikker jeg for lite i hvert fall...
"følger med"

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:12   #3
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Jeg regner kun vann og drikker 4-5 liter om dagen.

Har alltid hørt at man skal drikke 2 glass vann for hver kopp kaffe/te siden det er vanndrivende, men det er vel muligens teorier man har tilbakebevist for lenge siden uten at jeg har fått det med meg.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:16   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Sånn i teorien skal man telle med alt. Jeg hadde ikke gjort det, men

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:38   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Væske er væske og du kan godt telle kaffe- og tekopper inn i dagens væskeinntak. Men det beste er å drikke nok/mest vann.

Ellers mener jeg å huske at jeg har lest at kaffe ikke er mer vanndrivende enn ...vann!
En del tesorter har vanndrivende effekt, men generelt er ikke te mer vanndrivende enn ...vann

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:40   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Hvordan er det egentlig med te på lavkarbo da? Er det greit å drikke all slags te så lenge man ikke har i sukker

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:58   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hvordan er det egentlig med te på lavkarbo da? Er det greit å drikke all slags te så lenge man ikke har i sukker

Styr unna slike "instant" teer og isteer. De har gjerne MYE sukker i seg.
Som i alt annet på lavkarbo, så bør du lese innholdsfortegnelsen.
Mange av Lipton sine fruktteer inneholder tilsatt sukker (har jeg skjønt av innlegg her inne) mens andre frukt og bærteer ikke inneholder tilsatt sukker.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:19   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

All væske skal telles med
Og at kaffe er vanndrivende er en tilbakevist myte ja

Finnes masse gode te`er, har blitt fan av Yogite, særlig den med lakriser yyyyummi

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:25   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Væske inn er væske inn, ja!
Alt teller, selv væske i maten man spiser!

Det er forskjell på hva man mener med vanndrivende!
Dersom du drikker en øl, feks, vil den være vanndrivende på den måten at alkoholen bremser "ikke- tisse- for- mye"- hormonet(Antidiuretisk hormon) i kroppen og du mister mer væske enn du putter inn!
Te og kaffe kan være vanndrivende på den måten at det "renner fortere gjennom", men tar ikke med seg noe mer væske ut enn det man puttet inn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:29   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Se der, da vet jeg det Takk!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Teller karbohydratene fra grønnsaker? pijussau Spørsmål og svar 1 14-03-10 22:45
Teller vi kalorier? Bente D Ketolysekuren 7 19-03-07 19:46
Dr.Atkins Karbo-teller SjokoMons Atkins kosthold 7 25-05-06 23:22
Teller i signaturen! Tøtta Generell diskusjon 1 30-08-05 17:39
Karbojunkie - Karbogram teller? HP Atkins kosthold 6 01-03-04 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no