Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det så lett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-11, 22:59   #1
frøkenlie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
frøkenlie er på en erverdig vei

Er det så lett?

jeg er ny starter i morgen med ny livsstil,nemmelig lavkarbo. ikke noen spesiell lavkarbo diett.tenkte og holde oss på opp til 25 karbohydrater pr dag da problemet mitt er at jeg ikke (kansje) fårstår opplegget helt...

skal man bare kutte ned på karbohydrater?og spise mest "rent" kjøtt og grønnsaker osv.... fett er bra... synes det høres for enkelt ut...

sier ikke at det er enkelt psykisk! for jeg er en ekte sukker junkie kommer til og ha abstinenser herfra til månen og ned igjen...jeg spiser nå MINST en stor sjokolade plate pr dag,pizza eller hamburger hver dag og MINST 3 liter cola...
++++

men er det så enkelt?har jeg fårstått det riktig... jeg er 164 cm og veier 82..

frøkenlie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:06   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: er det så lett?

Det ER så enkelt. Jo mere fett jeg spiser desto mindre sukkersug kjenner jeg. Prøver å spise 75%fett, 20%proteiner og 5%karbohydrater. Taster alt inn på diett.no

Går ned ca en kg i uken og spiser når jeg er sulten. Spiser ikke sukker, stivelse eller kh.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 08:22   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Er det så lett?

Det høres litt for godt ut til være sant ja Ellers kan du jo lese Nybegynnertråden, om du ikke allerede har lest den..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:43   #4
C-shine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 19
C-shine er på en erverdig vei

Sv: Er det så lett?

Hei!
Jeg er også "nybegynner" i Lavkarbo-gamet. Jeg har holdt på i ca 2 uker nå. Er ikke nazi med nøyaktig hvor mye karbohydrater jeg får i meg, men har kuttet ut poteter, ris, pasta og brød/melvarer helt. Og søtsaker selvfølgelig.

Jeg syns faktisk at det er ganske "enkelt". Mistet søtsuget etter et par dager, og når jeg blir sulten nå får jeg ikke den "herremin jeg bare MÅ putte i meg en sjokolade for å få opp blodsukkeret"-følelsen som jeg hadde før.

Jeg spiser mye kjøtt, kjøttdeigmat, kylling, fisk, grønnsaker,egg, ost, fløte og cocousa.

Har gått ned 3 kg på to uker og ser faktisk forskjell på mageregionen.

Lykke til!!!

__________________

C-shine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 08:17   #5
Sillyme
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
Sillyme er på en erverdig vei

Sv: Er det så lett?

Jeg er også ny i gamet, og syns det rett og slett er litt skummelt å helle på med alt dette fettet! Er jo litt bakvendt i forhold til det man er vant til når man skal ned i vekt...
Holder meg foreløpig under 15kh om dagen, å har enda ikke hatt første veiing... Håper det skjer noe, er så mange som har positiv virkning av dette!

Sillyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir man for lett? martiana Ketolysekuren 2 23-05-10 15:27
Lett-is hildabakk South Beach 53 10-11-09 12:17
Lett-is fra Diplom-is kozpia84 Lavkarbo generelt 7 20-05-09 10:06
God og lett saus Romle Annen mat 1 08-02-08 10:57
Lett hodepine. donjuanwannabe Vedvarende vekttap 6 02-03-06 16:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no