Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser jeg for lite? Dårlig form

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 16:14   #1
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei
Question

Spiser jeg for lite? Dårlig form

Hei

Har sett litt på kh inntaket mitt denne uken. Om jeg ser bort ifra den dagen jeg hadde en kule med is så har jeg fått i meg 15,43g kh som det meste jeg har fått i meg på en dag. Jeg har bestemt meg for å få i meg toppen 30kh per dag. Men 15 er vel kanskje litt lite? I alle fall med tanke på at det er det meste jeg har fått i meg? Det aller meste av kh kommer fra grønnsaker, og jeg spiser som regel 2 måltid om dagen, toppen 3. Vil det være en fordel å legge inn litt ekstra kh? En skive Fedon brød kanskje? Jeg er ikke den mest oppfinnsomme i matveien. Det går i egg, kokt skinke og bacon til andre måltid enn middag. Og litt agurk da.

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ikke føler meg helt bra. Skjelven i bena og uvel i magen. Kan det forresten være tegn på at den kula med is på torsdag ikke burde ha blitt konsumert?
Føler meg veldig kraftløs i bena, men på tross av det oppdaget jeg i går noe som bare må være lårmuskler Har gått på lavkarbo i ca 5 uker nå, og går ned i vekt. Går tur nesten hver dag, men føler meg like kraftløs som i starten (men yter mye bedre til aerobic enn i starten).

Ifølge diett.no er mitt "goal" 2349 kcal
Gjennomsnittlig hver sag har jeg fått i meg:
1399,5 kcal
102,16g fett
16,38 kh (Dratt kraftig opp av den kulen med is)
83,08g proteiner (er forholdsvis lite aktiv)
Veier da 113kg, skal ned til 90 i første omgang, 80 som det store målet.

Er ikke sulten for tiden. Kunne kanskje fått i meg mer proteiner, men tror nesten jeg må skaffe proteintilskudd for å få det til. Fett begynner jeg å få taket på.

Er det mulig å "lese av" hva som kan være problemet mitt her?
Håper noen vil prøve

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form.

For lite mat, for lite kalorier, for lite proteiner, for lite fett!!!
Og du skal ha ca15g karber, ikke så lite som mulig!

Du er helt klart i ketose og formen er som den ofte er sånn i oppstarten. Svimmel, kvalm, matlei, dårlig i magen, kraftløs, hodepine.......
Og et "sidesprang" som iskrem kan sette deg tilbake nesten til start igjen, sånn at kroppen på ny må venne seg til å bruke ketoner som energi.....

Kokt skine inneholder så og si ikke noe fett. Bør byttes ut med noe myyyyye fetere!

Hva spiser du ellers, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:21   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form.

Enig med Kitt - 1400 kalorier for deg er nok altfor lite - og symptomene beskriver du jo selv

Øk på med enten større porsjoner eller et ekstra måltid. Det er ikke enkelt og spise når man ikke er sulten, men det betyr ikke at du skal spise så lite mat som du gjør - det gir ingen gevinst verken formmessig eller vektmessig i lengden

Finn ut om færre og større måltider eller flere og mindre måltider er det som føles mest komfortabelt for deg.
Et annet triks er bærsmoothie, bland cottage cheese, dine favorittbær (mine er bjørnebær....), fløte og evt vann og litt søtt (om nødvendig!) i en blender og blend i vei! Kanskje et par vaniljedråper også kan gjøre susen. På denne måten får du enkelt i deg mye energi når du ikke orker tanken på å tygge fast mat. NB la ikke dette erstatte ordentlig mat, bruk det som et tilskudd de dagene du ser at det blir litt lite annen mat.

Jeg husker i starten når jeg begynte spiste jeg ENORME mengder mat - og selv om jeg ikke gikk ned da, fikk jeg enormt overskudd Finn overskuddet og matgleden og -vanen først, så kan du evt gjøre justeringer senere om du ikke oppnår ønsket vekttap.

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:29   #4
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form.

Prøver ikke å spise så lite kh, er bare ikke sulten
Kokt skinke er helst for proteinene sin del (er en smule usikker på hvor mye jeg skal spise per dag)

Spiser bacon, litt ost, kjøtt/fisk, blomkål, brokkoli, egg, kremfløte, agurk hodekål/spisskål. Hender seg jeg spiser selleri eller isbergsalat.
Men er sær i matveien og er småspist.

Et måltid kan bestå av 2 stekte egg og litt stekt skinke + agurk. Eventuelt bacon istede for skinke (blir fort matlei så det blir ikke for mye bacon).

Middag består av en type kjøtt. Ofte lager jeg kålstuing, og har litt agurk med.

Har aldri spist noe spesielt mye per måltid, det er ikke overspising som har gitt meg overvekt. Nå er jeg mett i mange timer etter et måltid og tanken på mat gjør meg kvalm.
%messig så er fordelingen riktig, så det er jo positivt om ikke annet

Det skal sies at jeg aldri har spist så mye grønnsaker som nå. Er ikke spesielt glad i grønnsaker. Det blir med agurk til de fleste måltidene, for det må ikke tilbredes. Spiser blomkål og brokkoli veldig pliktskyldig

Hva om jeg tar en skive Fedon brød hver dag, med kjøttpålegg på? Kan jo lete litt rundt å se hva som har mest fett i (men er veeeeeeldig glad i den kokte skinken min )

Hadde liksom ikke trodd at jeg skulle få problemer med å spise nok

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:36   #5
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig med Kitt - 1400 kalorier for deg er nok altfor lite - og symptomene beskriver du jo selv

Øk på med enten større porsjoner eller et ekstra måltid. Det er ikke enkelt og spise når man ikke er sulten, men det betyr ikke at du skal spise så lite mat som du gjør - det gir ingen gevinst verken formmessig eller vektmessig i lengden

Finn ut om færre og større måltider eller flere og mindre måltider er det som føles mest komfortabelt for deg.
Et annet triks er bærsmoothie, bland cottage cheese, dine favorittbær (mine er bjørnebær....), fløte og evt vann og litt søtt (om nødvendig!) i en blender og blend i vei! Kanskje et par vaniljedråper også kan gjøre susen. På denne måten får du enkelt i deg mye energi når du ikke orker tanken på å tygge fast mat. NB la ikke dette erstatte ordentlig mat, bruk det som et tilskudd de dagene du ser at det blir litt lite annen mat.

Jeg husker i starten når jeg begynte spiste jeg ENORME mengder mat - og selv om jeg ikke gikk ned da, fikk jeg enormt overskudd Finn overskuddet og matgleden og -vanen først, så kan du evt gjøre justeringer senere om du ikke oppnår ønsket vekttap.

Lykke til!

Har kjøpt Cocosa så en smoothie med det i hadde vært fint for jeg har ikke fått prøvd den ut enda. Ser for meg at en slik hadde vært enklere enn å spise.

Det er nok litt psykisk det med å ikke spise når jeg ikke er sulten eller å spise mat jeg ikke er glad i. Har slitt mye med magen og har vendt meg til et veldig uvariert kosthold Kanskje ikke så rart at jeg fikk B vitamin mangel til slutt

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:47   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Se på listen over grønnsaker på hva de inneholder av karbo og du finner at agurk har svært lite, mens andre har mye mer. Sukkererter, minimais, tomater liker du ikke det heller, med salt og urter og avokado f.eks? med avokado får du raskt mer energi også da den er svært kaloririk. Nøtter også er tette både på energi og gir karbohydrater, og masse annet sunt. Se matvaretabellen det er link til på hovedsiden, please.Det er et must om du skal spise spesielt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:24   #7
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Gir det mening at jeg likevel spiser mer enn jeg gjorde før?
Kan prøve ut litt ting, men må nok finne på noe lurt for å kamuflere enkelte smaker. Avokado ser jeg for meg kan være spiselig. Er litt redd for tomat, da jeg har reagert på tomatpurre tidligere. Men kan jo være tilsetningsstoffer som gjør det...?

Nøtter liker jeg ikke, men kan jo knuse dem og blande i yoghurt? Er naturell ok eller må det være tyrkisk yoghurt isåfall? Kanskje med avokadobiter i?
Kan kanskje tilsette cocosa i det og? Takk for den Yrla

Høres det ok ut om jeg prøver på 100g protein om dagen? Er ikke veldig aktiv. Ser for meg at det er enklere å få i meg nok fett om jeg vet hvor mye proteiner jeg skal ha.

Nerthus: Hvor lenge holder en slik smoothie seg i kjøleskapet? Kan det være lurt å lage for et par dager eller vil det gjøre det for vanskelig med utregning?

Tusen takk for svar og inspirasjon Kom gjerne med flere innspill på gode kilder til protein og fett

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:55   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Liker du ikke nøtter om du skyller dem i vann og strør salt på heller? Evnt rister de om du gidder det? Lavkarbo-knekkebrød, prøvd å bake det eller noe lignende det er oppskrift på her inne?Tyrkisk yoghurt har minst karbo,ja. Det å like grønnsaker var for meg en vanesak. Det hjelper å prøve ut smaksforsterkende saker å blande de med, som dijonsennep, cottage cheese, annen ost, nøtter, olje, avokado, urter og nok salt. Jeg liker kun friske grønnsaker og blander de med avokado og sennep, urter og urtegård-krydder og salt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:15   #9
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Smaken på nøtter er grei, det er konsistensen som er værst. Men om jeg hakker nøtter og har i yoghurt så tror jeg det går bra, minimalt med tygging da.
Har ikke prøvd ut noe knekkebrød enda. Det er på listen. Knekkebrød med makrell i tomat og et par skiver agurk? Er det en ok frokost?

Hvilke grønnsaker pleier du å spise?
Kanskje jeg skulle ha laget noen blomkål/brokkoli gratenger som kan fryses ned og tas opp til frokost/lunsj? Eventuelt lage en god dose blomkål/selleri mos.

Helst vil jeg ha stekt egg til frokost

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:20   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Når jeg lager grønnsaker, prøver jeg å lage store porsjoner og fryse ned rester. Finner mange spennende oppskrifter her og i bøker. En ting jeg er glad i er tagliatelle av squash, kanskje ikke så mye mer næring enn agurk, men jeg spiser nesten en hel og det metter godt. Har funnet ut at jeg trenger å ha frokosten nesten klar i kjøleskapet, ellers blir det lite mat på morgenen.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:30   #11
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Når jeg lager grønnsaker, prøver jeg å lage store porsjoner og fryse ned rester. Finner mange spennende oppskrifter her og i bøker. En ting jeg er glad i er tagliatelle av squash, kanskje ikke så mye mer næring enn agurk, men jeg spiser nesten en hel og det metter godt. Har funnet ut at jeg trenger å ha frokosten nesten klar i kjøleskapet, ellers blir det lite mat på morgenen.

Kjenner den gitt. Da er det jo mye enklere å bare fyre opp et par egg Har aldri smakt squash, men fant en lasagne oppskrift med squash istede for pasta (Dahlqvist).

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:54   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Smaken på nøtter er grei, det er konsistensen som er værst. Men om jeg hakker nøtter og har i yoghurt så tror jeg det går bra, minimalt med tygging da.
Har ikke prøvd ut noe knekkebrød enda. Det er på listen. Knekkebrød med makrell i tomat og et par skiver agurk? Er det en ok frokost?

Hvilke grønnsaker pleier du å spise?
Kanskje jeg skulle ha laget noen blomkål/brokkoli gratenger som kan fryses ned og tas opp til frokost/lunsj? Eventuelt lage en god dose blomkål/selleri mos.

Helst vil jeg ha stekt egg til frokost

Ja, lavkarboknekkebrød, makrell minus tomaten i og youghurt naturell/tyrkisk youghurt med nøtter er lavkarbo. Stekt egg er jo supert det. Du spør hvilke grønnsaker jeg spiser men jeg tror ikke du liker et samme som meg. Bare spis de du liker og de som du nevner her. fett, krydder og salt gir grønnsaker bedre smak.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 01:12   #13
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Ble 2 akiver Fedon brød med et egg hver, skinke, bacon og ost. Var mett etter 1. Tror magesekken har krympa
Men bakte knekkebrød i kveld som det blir til frokost i morgen. Spennende

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 01:20   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Her i huset er eggerøre med fløte og baconbiter skikkelig populært som et lite mellommåltid f.eks etter en god tur eller litt hagearbeid.
Jeg lager opp av 10 egg, 1 1/2 dl fløte og 300 gram bacon og fordeler det i rene rømme/CC/CF-beger, og har dem klar i kjøleskapet. Minsten min er veldig skeptisk til grønnsaker, så derfor har jeg alltid stående rå oppkutta grønnsaker i kjøleskapet, slik at de av oss som elsker grønt har noe å supplere med.
Passer også supert som en kjapp frokost når jeg prøver å våkne (er et håpløst B-menneske, født naturlig morgengretten).
Et annet tips til et velsmakende mellommåltid er å blande like mengder kesam og CC med stavmixeren, ha i valgfrie bær og evt noe søtning. Smaker nesten som risfrutti. Jeg blander et helt beger av hver og så tar jeg det jeg trenger og blander i bær rett fær jeg spiser. Jeg har det i kjøleskapet i tett box, og det holder seg fint i flere dager der.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 01:58   #15
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Du den var ikke dum. Går det an å ha i litt C.F. i eggerøren og? For å få opp fett-andelen enda mer? Tenker som så at en eggerøre må da være perfekt kamuflering for C.F. smaken. (Kanskje jeg skal begynne å lage saus til kjøtt og? ) Eller blir det litt for mye dill dall?

Litt usikker på hvor often jeg bør spise søte ting, da jeg er avhengig av søtt og redd for å trigge søtsuget. Er bær kjent for å gjøre det?

Kjenner jeg blir skikkelig inspirert av dere. Kanskje er ikke alt håpløst likevel, kanskje jeg faktisk klarer å fortsette med dette Tusen takk

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 02:01   #16
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, lavkarboknekkebrød, makrell minus tomaten i og youghurt naturell/tyrkisk youghurt med nøtter er lavkarbo. Stekt egg er jo supert det. Du spør hvilke grønnsaker jeg spiser men jeg tror ikke du liker et samme som meg. Bare spis de du liker og de som du nevner her. fett, krydder og salt gir grønnsaker bedre smak.

Hvorfor uten tomaten?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:00   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hvorfor uten tomaten?

Når jeg spiser makrell i tomat, så prøver jeg å få med meg minst mulig av tomatsausen. Dette fordi mesteparten av det tilsatte sukkeret er i denne.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:27   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Du den var ikke dum. Går det an å ha i litt C.F. i eggerøren og? For å få opp fett-andelen enda mer? Tenker som så at en eggerøre må da være perfekt kamuflering for C.F. smaken. (Kanskje jeg skal begynne å lage saus til kjøtt og? ) Eller blir det litt for mye dill dall?

Litt usikker på hvor often jeg bør spise søte ting, da jeg er avhengig av søtt og redd for å trigge søtsuget. Er bær kjent for å gjøre det?

Kjenner jeg blir skikkelig inspirert av dere. Kanskje er ikke alt håpløst likevel, kanskje jeg faktisk klarer å fortsette med dette Tusen takk

Klart du kan tilsette det i eggerøra. Ostegratenger, liker du det? Det er egg og ost, grønnsaker og eventuelt noe kjøtt.

Bær kan trigge søtsuget ja. Hva med å ta en tyggis? Ost kan helbrede suget om du spiser det når du får sug. Krom og sink kan hjelpe. Har du spist mye sukker i ditt liv ble disse to utskilt samtidig. Når du spiser lavkarbo får du et jevnt blodsukker som ikke skaper et behov for sukker.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:55   #19
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Prøvde meg på en kesam med avokado og nøtter i. Klarte ikke mer enn 1 skje, utrolig skuffet Men da jeg mikset kesam med fisk og bacon smakte det godt. Men det er jo ingen vits, kesam var jo bare noe å ha avokado og nøtter i. Neinei, da blir det heller C.F. i eggerøre da. Så vet man det Men er vel bare å fortsette eksperimentet. Har matyoghurt i kjøleskapet, kanskje det smaker bedre?

Har prøvd meg på blomkål og brokkoli grateng, men resultatet ble seig ost og vann i bunnen Kanskje en ide å finne en oppskrift, hehe

Har ikke søtsug nå, men det kommer fort om jeg får i meg noe søtt. Har kjøpt frosne jordbær, kanskje jeg kan lage smoothie av det. Er ikke glad i smoothie, men det er ikke noe problem å svelge det. På tide å slutte med klagingen og kvinne seg opp!

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 01:06   #20
Melaisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Melaisa er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Kjenner meg godt igjen angående søtsug, og prøver å unngå alt søtt for å ikke trigge dette.

Ellers bør du prøve å få i deg mer smør.

Melaisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 04:18   #21
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Steker alltid i smør. Faktisk så hender det seg at jeg drukner maten i smør, eventuelt steker litt smør når kjøttet er tatt ut og så heller det over kjøttet. Er det nok?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 00:30   #22
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Hurra, verdiene er bedre (i alle fall tirsdagens verdier )
Energi: 3625 Goal: 2349 Fett: 188.55 Karbohydrat: 19.08 Protein: 138.05

Men eh...... litt mye energi kanskje? 115g grov krydderpølse ga så mye som 1631 kcal Nå teller jeg ikke kalorier til vanlig, men nå lyser det rødt på diett.no 34.5g fett i den mengden med pølse. Og nå som jeg vet litt mer hvor jeg bør ligge med tanke på kh så er fett litt vanskelig igjen. Kremfløte synes å være svar på alt, og jeg shotta 2dl kremfløte etter siste måltid (salatkylling, lavkarbohusets brød + agurk så det trengte litt fett).

Det går rett vei i alle fall

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 02:02   #23
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Du den var ikke dum. Går det an å ha i litt C.F. i eggerøren og? For å få opp fett-andelen enda mer? Tenker som så at en eggerøre må da være perfekt kamuflering for C.F. smaken. (Kanskje jeg skal begynne å lage saus til kjøtt og? ) Eller blir det litt for mye dill dall?

Har aldri prøvd creme fraiche i eggerøra, men siden jeg steker eggerøra i smør (jeg bruker Kvitseidsmør), eggerøra inneholder både fløte og bacon, så er den i grunnen feit nok etter min smak iallefall.
Creme Fraiche bruker jeg stort sett til saus. Spesielt til fiskesaus/gryte er det kjempesnadder og koke sammen halvparten fløte og halvparten Creme Fraiche. Har også brukt blandingen til kjøtt, men der liker jeg personlig bedre rømme.
Jeg bruker også en del kokosolje. F.eks i kaffien eller teen, i gryter og ikke minst min favoritt; jeg koker opp mørk sjokolade, fløte og kokosoje og har det i kjøleskapet natten over. Lager en lavkarbo mandelbunn, pisker fløteblandingen stiv og brer den utover kaka. Knallgod kake når man skal ha noe ekstra av og til.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:30   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hurra, verdiene er bedre (i alle fall tirsdagens verdier )
Energi: 3625 Goal: 2349 Fett: 188.55 Karbohydrat: 19.08 Protein: 138.05

Men eh...... litt mye energi kanskje? 115g grov krydderpølse ga så mye som 1631 kcal Nå teller jeg ikke kalorier til vanlig, men nå lyser det rødt på diett.no 34.5g fett i den mengden med pølse. Og nå som jeg vet litt mer hvor jeg bør ligge med tanke på kh så er fett litt vanskelig igjen. Kremfløte synes å være svar på alt, og jeg shotta 2dl kremfløte etter siste måltid (salatkylling, lavkarbohusets brød + agurk så det trengte litt fett).

Det går rett vei i alle fall

115 g grov krydderpølse ga 1631 kalorier? Er det ikke kJ? Det går vel ikke an? Majones har jo rundt 700 kalorier pr 100 gram og består stort sett av fett - så kanskje du bør ta en dobbeltsjekk her?

Hvis du har spist veldig lite tidligere, synes jeg godt du kan venne deg på og spise en del mer - så får du heller justere ned om du ser vekttap lar vente på seg.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:45   #25
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite? Dårlig form

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

115 g grov krydderpølse ga 1631 kalorier? Er det ikke kJ? Det går vel ikke an? Majones har jo rundt 700 kalorier pr 100 gram og består stort sett av fett - så kanskje du bør ta en dobbeltsjekk her?

Hvis du har spist veldig lite tidligere, synes jeg godt du kan venne deg på og spise en del mer - så får du heller justere ned om du ser vekttap lar vente på seg.



339kcal..... Skylder på isen jeg spiste forrige torsdag, den har nok gitt meg nedsatt kapasitet til å lese på rett plass

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dårlig form. Normalt? Buck Ketolysekuren 4 12-05-11 13:32
Lite energi og dårlig konsentrasjon Atnorwich Induksjonen 4 07-04-11 20:41
Slapp og i dårlig form Elmermor Spørsmål og svar 2 28-02-11 22:08
Dårlig form, er det normalt? Miegull Lavkarbo generelt 7 29-01-09 18:47
Skikkelig dårlig form! zilla Induksjonen 2 08-04-08 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no