Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbobrød - Kan du hjelpe meg å regne ut?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-11, 13:10   #1
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei
Smile

Lavkarbobrød - Kan du hjelpe meg å regne ut?

Ingredienser:

50 g hasselnøtterkjerner
50 g linfrø
50 g solsikkekjerner
30 g kruskakli
50 g gresskarkjerner
1 ts johannesbrødkjernemel
1 ts bakepulver
4 SS kaldpresset rapsolje
3 Egg
1/2 boks creme fraiche

Er det noe som kan være behjelplig med å regne ut hvor mange karb per 100 g, om dem har et fint program for dette?

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:11   #2
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Brødet ble forresten veldig godt! (Hemmeligheten min var å redusere egg - øke olje - og ha i hasselnøtter!)

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:20   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

diett.no

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:26   #4
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Jeg har forsøkt å regne ut hvor mange karbohydrater det er i dette brødet ut fra kalkulator og fra diett.no, men jeg får forskjellige svar. Er det noen som betaler for et bra utregningsprogram som finner ut det som stemmer!?

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:28   #5
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Jeg har forsøkt å regne ut på diett.no, men det kan da ikke stemme at det er 22 karber i dette brødet..? Skuffet =/

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:31   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.

Jeg har forsøkt å regne ut på diett.no, men det kan da ikke stemme at det er 22 karber i dette brødet..? Skuffet =/

Jo, det vi jeg nok tro. men det blir vel endel skiver av det, så det ikke blir så mye pr skive?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:34   #7
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jo, det vi jeg nok tro. men det blir vel endel skiver av det, så det ikke blir så mye pr skive?

Nja, ble vel 13, 14 skiver så blir vel i underkant av 2 per skive da. Ok.. da er det vel det da!!

Men du.. men jeg "har deg på tråden". Jeg ser at mange oppskrifter bruker mye kruskakli, det er jo endel karbo i dette, er det slik at de ikke telles på samme måte pga fiberinnholdet? Hvis ikke drar jo denne kli`en opp karbene ;p

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:37   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

På norske matvarer er fiberinnholdet trukket fra, så det er så mange gram som står på pakka. Men kruskakli er veldig lett, så det skal veldig mye til for å få 100g f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:40   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.

Ingredienser:

50 g hasselnøtterkjerner 6g. pr 100 = 3 karber
50 g linfrø 0 karber
50 g solsikkekjerner 7,25 pr 100 = 3,63 karber
30 g kruskakli 18,5 pr. 100 = 5,7 karber
50 g gresskarkjerner 17,81g pr 100 = 8,91 karber
1 ts johannesbrødkjernemel 0 karber
1 ts bakepulver usikker på hvor mange gram, men sier man 10 g = 3,4 karber
4 SS kaldpresset rapsolje 0 karber
3 Egg 0,3g 9r 100 ( et med. egg ca 50g) = 0,45 karber
1/2 boks creme fraiche 150 g??? = 1,45 karber

Er det noe som kan være behjelplig med å regne ut hvor mange karb per 100 g, om dem har et fint program for dette?

Totalt i dette brødet, ( jeg har brukt matvareguiden til å hente opplysninger): 26,54.
Så må du veie brødet og finner da ut hvor mange gram det blir pr. 100 g brød.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 14:51   #10
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Totalt i dette brødet, ( jeg har brukt matvareguiden til å hente opplysninger): 26,54.
Så må du veie brødet og finner da ut hvor mange gram det blir pr. 100 g brød.

Tusen takk for at du tok deg tid Gerd! Ser jo at jeg nå liksågjerne spise Fedonbrød med 18 karber per 100 g, dog dette brødet ble jo godt. Evt kutte ned på ingrediensene som gir mye karbo. Nå er det ikke slik at jeg vil lugge på mindt mulig karbo om dagen, men jeg spiser mye grønnsaker, salater og slik som drar heftig opp karb om dagen.

Igjen tusen takk for svar. Er så hyggelig at noen vil ta seg tid til å hjelpe

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:01   #11
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.

Tusen takk for at du tok deg tid Gerd! Ser jo at jeg nå liksågjerne spise Fedonbrød med 18 karber per 100 g, dog dette brødet ble jo godt. Evt kutte ned på ingrediensene som gir mye karbo. Nå er det ikke slik at jeg vil lugge på mindt mulig karbo om dagen, men jeg spiser mye grønnsaker, salater og slik som drar heftig opp karb om dagen.

Igjen tusen takk for svar. Er så hyggelig at noen vil ta seg tid til å hjelpe

Nei det blir jo feil påstand ang. Fedonbrødet.
Blir jo mye mere KH per skive. For jeg må dele på hvor mye brødet veier ja.. aha.. *føle seg dum*

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:03   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)

Hehe...

Det hjemmebakte blir ofte tungt i forhold til kjøpebrød.
Og dermed mer mektig også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg å regne dette? Tidl. medlem Spørsmål og svar 5 16-04-10 10:00
Regne ut karbohydrater Janis Ketolysekuren 1 12-06-09 09:11
Kan noen hjelpe meg å regne fett% ? elian Generell diskusjon 3 14-01-09 09:21
Kan noen hjelpe til å regne ut netto KH i Options kakao? Ann Kristin Sl Ketolysekuren 3 11-01-09 21:53
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no