Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva spiser dere på jobb om dagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 14:48   #1
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei
Smile

Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg bare lurer, og tenkte jeg fikk noen tips før jeg begynner å jobbe igjen

(Vet jeg kan se i oppskriftsarkivet etter oppskrifter, men jeg er bare nysgjerrig på hva dere spiser)

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:51   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?


har ofte med middagsrester, spiser ost og pålegg og litt grønt. Har en indisk ferdigmat i nærheten av kontoret og der pleier jeg å be om bare salat til, ikke ris osv. Ikke noe problem. spiser også ofte avocado

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:12   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg har babybel's i skolesekken, og hvis jeg har middagsrester så tar jeg det med. Nå bruker jeg lage mini pizza en gang i blandt hvor det blir en del til skolen Nå er jeg på det stadiet at jeg klarer meg med to måltider for dag, så av og til trenger jeg ikke skolematen, men da er jeg sulten når jeg kommer hjem klokken 17

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 16:56   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Det finnes maaaange tråder om akkurat det, her har du en av dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:50   #5
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Vi har salatbar som brukes hyppig med reker, kylling og fetaost. ellers bruker jeg bare varmmaten som bys med salat til Pleier dog å spise froksot ti minuttene før arbeidsdagen begynner og da er ikke salatbaren åpnet enda, så savner ostesmørbrød eller yoghurt akkurat da..er nødt til å spise hjemme om morgenen fordi de ikke har noe etter min kost før lunsj.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:55   #6
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Som regel salat. Eller opsierullpizza mad litt salat til, varmer rullene i micro med litt mereost på, eller nå har jeg bakt en ladning feta, spinat miffuns, som jeg da også har med litt salat til.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:56   #7
Kjetilsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 41
Innlegg: 24
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg koker vanligvis 10 egg om morgenen, og spiser til jeg blir mett, det betyr vanligvis alle 10, og med litt smør ved siden av da, nam!
Enkelt og greit

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:21   #8
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Kjetilsen, her.

Jeg koker vanligvis 10 egg om morgenen, og spiser til jeg blir mett, det betyr vanligvis alle 10, og med litt smør ved siden av da, nam!
Enkelt og greit

Ti frokost??!

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:57   #9
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Her går det også mye i middagsrester (og akkuratt nå kom jeg på at jeg spiste opp ALL middagen min....). Har jeg spist opp middagen, så blir det ofte omelett, eller salat. :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:59   #10
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg koker vanligvis 6 egg hver dag. Spiser stort sett 3 til frokost, og tar med meg 3 på jobb. Eller alle 6 hvis jeg skal jobbe lenge. Holder meg mett lenge og enkelt å ta med!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:28   #11
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Har som regel med meg middagsrester. Hvis vi ikke har rester igjen, tar jeg med kyllingsalat eller evt. et par skiver av Karins brød med skinkeost. Hender jeg sniker til meg et egg eller to på jobben også.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:31   #12
skytten83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 27
skytten83 er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg tar som regel med salat, omelett, middagsrester eller fiberrik med egg eller mager baconost..

skytten83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette for meg. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:36   #13
b0n
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Alta
Innlegg: 15
b0n er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jobber på hotell, så bestiller meg det jeg vil ha fra menyen og trekker fra eventuelt brød, ris, pomfrites eller potet

__________________





b0n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 16:53   #14
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Som regel en av følgende varianter:
- eggerøre med bacon
- røkelaks med eggerøre eller hardkokte egg
- reker med hardkokte egg og majones
- kokt skinke med fet ost til
- spekemat med majones eller rømme

Dette så visst veldig kjedelig ut, men funker for meg.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 16:56   #15
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Middagsrester. Mye kaldt kjøtt fra dagen før med hjemmelaget rømmedressing og evt litt salat attåt. Lager alltid for mye middag nå jeg. Verdensmester i plastbokser.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:32   #16
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Er litt travle dager nå, så det har blitt salat med mozarella (evt. feta) og olivenolje på. Vanligvis spiser jeg middagsrester, eller osteknekkiser med masssse godt pålegg på. (eller begge deler, blir ofte litt lange skoledager)

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:35   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

jeg har funnet meg kyllingkarbonader og kyllingkjøttboller som jeg spiser.. nam nam.. kun 2 % karbo!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:59   #18
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Spiser varmmretten i kantina uten potet eller ris, suppe med fiberknekkebrød eller om ikke noen av de passer inn under reglene salat med egg.

NB !!!! jeg har LCHF som filosofi og spiser nok mer karber enn ketolyse

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:09   #19
Cirka
Nytt Medlem
 
Cirka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
Cirka er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg synes fremdeles det er litt ork å lage niste til jobb, men jeg har gjort det enkelt og tatt noen skiver løvtynn salami eller spekeskinke. Smurt et tynt lag snøfrisk og lagt inn et lite salatblad på hver skive. Ruller dette sammen til små ruller.

Ellers går det mye i kokt egg (begynner å bli møkklei) og avocado.

__________________

Oppstart ketolyse 7. oktober 2010. Veiedag på torsdager.
Cirka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:53   #20
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Spiser stort sett hjemmelaga salat med ruccola, advokado, grønn paprika, agurk, 3 småtomater, feta og 5- 7 nøtter. Holder meg mett leeenge. De supertravle dagene tar jeg med hjemmelaga knekkebrød, smør og hvitost. Da er jeg sulten allerede i firetida..

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:03   #21
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Middagsrester. Mye kaldt kjøtt fra dagen før med hjemmelaget rømmedressing og evt litt salat attåt. Lager alltid for mye middag nå jeg. Verdensmester i plastbokser.

Plastbokser er min nye bestevenn!!!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:19   #22
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Vi har salatbar på jobb, desverre bare med tunfisk som jeg ikke spiser. Men har stort sett salat, egg, fetaost, oliven, agurk, paprika og olje til dressing.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:27   #23
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Middagsrester. Mye kaldt kjøtt fra dagen før med hjemmelaget rømmedressing og evt litt salat attåt. Lager alltid for mye middag nå jeg. Verdensmester i plastbokser.

hehe, me 2

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:24   #24
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Vi er så heldig at vi har et stort kjøleskap, der jeg har en stor ost, peppersalami og smørpakka mi. Under dette har jeg Nannahs knekkebrød. Supergodt og enkelt. I tillegg hender det at jeg har middagsrester med med, eller så er det salatbar i kantina hvis det er krise.
Til å begynne med stod jeg opp en halv time før og lagde omelett, kokte egg osv. Hadde jeg skullet fortsette med dette, så hadde jeg ikke holdt ut så lenge som jeg har gjort. Nå har jeg spist lavkarbo siden nyttår, og løsningen for meg har vært å spise så "vanlig" som mulig. Dvs. Knekkebrød til frokost og lunch, middag med salat eller kokt blomkål/brokoli til. Det behøver ikke å vær ekstrajobb for å leve på lavkarbo

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:55   #25
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

I dag ble det kylling og paprika. var greit, men metta ikke... har laget et brød som jeg spiser innimellom. ellers er det mange gode brød og lappeoppskrifter her rundt omkring!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange ganger om dagen spiser dere? fridr Generell ernæringsdebatt 20 18-04-10 19:48
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Hva spiser dere på generell lavkarbo i løpet av dagen? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 5 11-06-09 12:34
Hva har dere med til lunsj på jobb? Aphrodithe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 10-01-09 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no