Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her, trenger hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 21:56   #1
Linn_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Klepp
Innlegg: 7
Linn_ er på en erverdig vei

Ny her, trenger hjelp!

Har nettopp meldt meg inn i forumet. Det fins masse gode spørsmål og svar her, men noen ting er så forvirrende! Det er spesielt to ting jeg ikke finner utav som jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med. Det ene handler om antall kalorier pr dag, det andre om mengde proteiner. Jeg har holdt på med LCHF konsekvent i ca en måned nå, dvs. <20 karber pr dag. Har ikke brukt stix, og har heller ikke gått ned noe (har vel snarere gått opp noen 100 gram siden jeg begynte), men stresser ikke med vekta, siden jeg anser meg selv som normalvektig (BMI på ca 23). Poenget er at jeg føler jeg spiser for mye; ikke fordi jeg spiser meg stappmett hele tiden, jeg spiser til jeg er mett. Foreløpig har jeg ca 3 måltider til dagen, noen ganger 4, men da er det fjerde ganske mye mindre. I følge de anbefalte mengdene av inntak ligger på ca 100-130 g protein daglig og som regel pluss minus 2500 kcal. Får inntrykk av at det er veldig mye når folk poster at de vanligvis inntar 1500-1800 kcal daglig. Trodde dessuten at poenget med dette kostholdet var at man ikke skulle telle kcal, men karbohydrater. Jeg teller karber og har forsåvidt kontroll på disse. I følge diett.no kan en typisk dag for meg se slik ut: ca 2500 kcal, 210 g fett, 120 g protein og 12 g karbohydrat. (Noen dager til og med MER fett og proteiner!) Hva er galt med meg?? Synes det er vanskelig å begrense proteininntaket siden det jeg får i meg er gjennom måltider med kjøtt, egg, ost o.l. som etter det jeg forstår er en del av denne kosten. Skulle vel også være nok fett, siden dr. Dahlqvist anbefaler 60 g/dag for en normalvektig kvinne.. Kan nevne at jeg trener vanligvis tre ganger i uka på treningssenter, som regel 1-1,5 time per gang.

Dette ble lengre enn jeg hadde tenkt, men jeg håper inderlig at noen kan hjelpe meg!

Linn_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:36   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Jeg er litt usikker på hva du trenger hjelp til? Du har normal BMI - og legger ikke på deg, men spiser masse deilig mat hver dag! Ikke heng deg opp i verken proteiner eller kalorier søte du - så lenge DU er komfortabel med dette kostholdet og ikke legger på deg er det kjempebra! (et par hundre gram er ikke å legge på seg )

Det er INGENTING galt med deg! Hvis du synes du spiser for mye fordi du blir stappmett så reduser porsjonene, hvis du derimot synes du spiser for mye fordi du tror og tenker at du spiser for mange kalorier og protein - la det være! Jeg er sikker på at kroppen din er i ekstase over all den flotte næringen du har gitt den den siste tiden

Insisterer du på at du SKAL ned i vekt får du redusere porsjonene dine i en ukes tid og se om det gir utslag Husk bare at lavkarbo er vektregulerende slik at om du da spiser større posjoner igjen vil du muligens gå opp det du gikk ned...

Jeg synes ikke du trenger hjelp - du har dette helt klart - nyt maten og livet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 10:02   #3
Linn_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Klepp
Innlegg: 7
Linn_ er på en erverdig vei

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Tusen takk for flott svar! Greit å kunne roe ned litt disse tankene som tar litt for stor plass i hodet mitt. Nå hører det vel til historien at jeg har gått ned 20-25 kg i løpet av i overkant et år (startet ca mai 2009) ved å legge om fra vanlig norsk kosthold til Lindberg, men opplevde at jeg stresset veldig med vedlikehold og ville egentlig ytterligere ned. Var mye sulten, noe jeg misliker, og tendensen ble at helga varte fra torsdags kveld til søndags kveld. Her ble det mange utskjeielser, med masse dårlig samvittighet etterpå. Tror nok også at jeg har lært meg til at metthetsfølelse = dårlig samvittighet. Jobber med å snu denne tankegangen nå og kose meg med maten, både å lage den og spise den, samtidig som jeg gir meg lov til å bli og være mett. Vekta får være som den er, vil jo helst ikke opp, men det ser ut som om selv om jeg klarer å gå ned 1-2 kg, kommer de liksom bare på igjen, og jeg lurer på om det er verdt strevet. Kanskje kroppen min trives best som den er nå?

Linn_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 10:44   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Linn_, her.

Tusen takk for flott svar! Greit å kunne roe ned litt disse tankene som tar litt for stor plass i hodet mitt. Nå hører det vel til historien at jeg har gått ned 20-25 kg i løpet av i overkant et år (startet ca mai 2009) ved å legge om fra vanlig norsk kosthold til Lindberg, men opplevde at jeg stresset veldig med vedlikehold og ville egentlig ytterligere ned. Var mye sulten, noe jeg misliker, og tendensen ble at helga varte fra torsdags kveld til søndags kveld. Her ble det mange utskjeielser, med masse dårlig samvittighet etterpå. Tror nok også at jeg har lært meg til at metthetsfølelse = dårlig samvittighet. Jobber med å snu denne tankegangen nå og kose meg med maten, både å lage den og spise den, samtidig som jeg gir meg lov til å bli og være mett. Vekta får være som den er, vil jo helst ikke opp, men det ser ut som om selv om jeg klarer å gå ned 1-2 kg, kommer de liksom bare på igjen, og jeg lurer på om det er verdt strevet. Kanskje kroppen min trives best som den er nå?

Jeg tror du har et poeng der. Husk også at når man er i "slankemodus" - vil man ofte gå opp 1-3 kg i vann når man går i gang med vedlikholdskost (individuelt).
Jeg tror igjen at du bør nå "trene" deg på å spise godt og uten dårlig samvittighet, og se at du holder vekta - så du kan slippe litt stress. Med mindre stress kan det faktisk hende at kroppen din velger å slippe litt til også - men det vet du ikke før du har prøvd

Kudos til deg for et fantastisk vekttap også! Det vanskeligste er alltid å finne et kosthold som gjør at du opprettholder vekta - men jeg synes du er kjempegodt i gang, og ikke minst har du tenkt bevisst alle de viktige tankene man må gjennom
Vær snill med deg selv og "øv" deg på å vær mett UTEN dårlig samvittighet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:05   #5
Hønemari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 23
Hønemari er på en erverdig vei

Jeg er også ny! Og DETTE lurer jeg på!

Kjenner meg godt igjen i tankene til Linn. Synes mye er forvirrende, spesielt dette med å telle/ikke telle kalorier. Noen sier at de må helle innpå litt mer fløte for å få vekta til å gå ned...Noen anbefaler det motsatte. DETTE FORSTÅR JEG IKKE: hvordan kan kroppen kvitte seg med fett hvis vi spiser MER fettenergi enn vi forbruker? Altså: hvordan kan vi gå ned i vekt hvis vi gasser oss i fett og kcal overstiger forbruket? Det strider mot termodynamikkens andre lov (energi kan ikke bare forsvinne eller oppstå av ingenting) Hvor blir energien av??? Derfor er jeg også engstelig for å "slippe meg løs" i denne vidunderlige verden av fett og proteiner, i frykt for å gå opp! Jeg skal i høyden ned bare 3 kg, og har ikke dårlig tid. Men å gå opp vil jeg ikke! Ellers synes jeg LCHF-kostholdet er en åpenbaring, fra den tørre brødskiva mi med et salatblad på!
Mitt andre spørsmål er selvfølgelig: jeg ligger på under 20 KH om dagen, men stixen slår ikke ut. Kan ikke noen si det enda en gang at stixene tar feil? For jeg går vitenskapelig til verks og veier hvert enda gram jeg har i meg og beregner karber, så jeg MÅ da være i ketose? Jeg har liksom slått meg til ro med det, jeg da.

Takk til dere tålmodige veteraner som orker å svare på de samme spørsmålene om igjen og om igjen og hjelpe oss nyfødte! .

Hønemari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, alt som smaker namnam. Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:40   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Jeg er også ny! Og DETTE lurer jeg på!

Opprinnelig lagt inn av Hønemari, her.

Kjenner meg godt igjen i tankene til Linn. Synes mye er forvirrende, spesielt dette med å telle/ikke telle kalorier. Noen sier at de må helle innpå litt mer fløte for å få vekta til å gå ned...Noen anbefaler det motsatte. DETTE FORSTÅR JEG IKKE: hvordan kan kroppen kvitte seg med fett hvis vi spiser MER fettenergi enn vi forbruker? Altså: hvordan kan vi gå ned i vekt hvis vi gasser oss i fett og kcal overstiger forbruket? Det strider mot termodynamikkens andre lov (energi kan ikke bare forsvinne eller oppstå av ingenting) Hvor blir energien av??? Derfor er jeg også engstelig for å "slippe meg løs" i denne vidunderlige verden av fett og proteiner, i frykt for å gå opp! Jeg skal i høyden ned bare 3 kg, og har ikke dårlig tid. Men å gå opp vil jeg ikke! Ellers synes jeg LCHF-kostholdet er en åpenbaring, fra den tørre brødskiva mi med et salatblad på!
Mitt andre spørsmål er selvfølgelig: jeg ligger på under 20 KH om dagen, men stixen slår ikke ut. Kan ikke noen si det enda en gang at stixene tar feil? For jeg går vitenskapelig til verks og veier hvert enda gram jeg har i meg og beregner karber, så jeg MÅ da være i ketose? Jeg har liksom slått meg til ro med det, jeg da.

Takk til dere tålmodige veteraner som orker å svare på de samme spørsmålene om igjen og om igjen og hjelpe oss nyfødte! .


Her er en film med en forelesning av Gary Taubes. Den forklarer hvorfor en kan spise så mye fett uten å legge på seg, ja endog går ned i vekt om en er overvektig, mens en bare kan spise litt karbohydrater og legger på seg som bare fy.....

Denne forelesningen er enda bedre. Går litt mer i dybden og har med flere oppklarende eksempler. Tidsforbruket er dermed lengre, men en kan jo pause og lese plansjene før eller etter at han har gått gjennom dem.
Du må ha Realplayer installert, men det er fort gjort....

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 22-03-11 kl 15:40.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:06   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Hei,
Anbefaler at du leser noen av disse trådene og gjerne alle tråder startet av brukernavn: Pål

Sitat:

Klipp&lim fra Til alle nybegynnere på lavkarbo...
Alle tråder som er klistret (de ligger alltid øverst under sine respektive kategorier) bør () leses.
Her er noen utvalgte tråder jeg mener ALLE har god nytte av å lese:

Er fett og ketose farlig
Hvorfor fettholdig kost øker fettforbrenningen
Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett
Magiske kropper, magiske tall
Høyfettkosthold og utholdenhet

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:52   #8
Hønemari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 23
Hønemari er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Takk og takk, super hjelp! Er så takknemlig for litt veiledning i denne jungelen av tråder. Jeg lærer hele tida! Visste heller ikke at disse veteranene er tankeleserer, for her ligger det også en lenke om lavkarbo og utholdenhet, ja! den trenger jeg!!

Hønemari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, alt som smaker namnam. Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:28   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er også ny! Og DETTE lurer jeg på!

Opprinnelig lagt inn av Hønemari, her.

Kjenner meg godt igjen i tankene til Linn. Synes mye er forvirrende, spesielt dette med å telle/ikke telle kalorier. Noen sier at de må helle innpå litt mer fløte for å få vekta til å gå ned...Noen anbefaler det motsatte. DETTE FORSTÅR JEG IKKE: hvordan kan kroppen kvitte seg med fett hvis vi spiser MER fettenergi enn vi forbruker? Altså: hvordan kan vi gå ned i vekt hvis vi gasser oss i fett og kcal overstiger forbruket? Det strider mot termodynamikkens andre lov (energi kan ikke bare forsvinne eller oppstå av ingenting) Hvor blir energien av??? Derfor er jeg også engstelig for å "slippe meg løs" i denne vidunderlige verden av fett og proteiner, i frykt for å gå opp! Jeg skal i høyden ned bare 3 kg, og har ikke dårlig tid. Men å gå opp vil jeg ikke! Ellers synes jeg LCHF-kostholdet er en åpenbaring, fra den tørre brødskiva mi med et salatblad på!
Mitt andre spørsmål er selvfølgelig: jeg ligger på under 20 KH om dagen, men stixen slår ikke ut. Kan ikke noen si det enda en gang at stixene tar feil? For jeg går vitenskapelig til verks og veier hvert enda gram jeg har i meg og beregner karber, så jeg MÅ da være i ketose? Jeg har liksom slått meg til ro med det, jeg da.

Takk til dere tålmodige veteraner som orker å svare på de samme spørsmålene om igjen og om igjen og hjelpe oss nyfødte! .

Hvis du VET at du ligger på rundt 20 g karbo om dagen, så er du i ketose. Stixene kan være ødelagte, de tåler veldig lite før de er ubrukelige.
Det kan være at du spiser noe som påvirker måleresultatet også, f.eks for mye c-vitaminer?

Det med termodynamikkens lover kan man vel "se vekk i fra", kroppen er ikke en kontrollerbar forbrenningsovn. Selvfølgelig gjelder loven, men det skjer mye i kroppen når man slutter å spise karbo.
Mange opplever at kroppstemperaturen øker, man svetter mer om natta og fryser lite om dagen.
En del energi går med på å forbrenne fett - og akkurat DEN prosessen er jeg ganske sikker på at ikke er med i det metabolske regnskapet som man får presentert. Det er jo lagd på grunnlag av at ca 70 % av energien kommer fra lettforbrennbare karbohydrater.

Norske forsøk på mus, har vist at de musene som spiste fett og proteiner måtte spise 7 ganger så mye kalorier som sine HCLF-spisende artsfrender for å legge på seg 1 gram. Ikke direkte overførbart på mennesker kanskje, men det gir jo en ide hvor mye energi som går med til å forbrenne fett...

Så har man faktorer som "fettdiare" som mange opplever hvis de spiser mye fett, særlig på tom mage. Da kan man vel si at en del av energien passerer ubrukt

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 16:19   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Det Gary Taubes forklarer i disse forelesningene sine er en oppvekker til alle som har lurt seg selv i alle de år ved å gi kroppen sin for lite mat....

Som Gary Taubes også sier mener jeg så tydlig å huske at når damene før i tiden skulle slanke seg ungikk de poteter og brød, (ris og pasta var en sjeldenhet hos oss på den tiden). Denne barnelærdommen har gått i vasken for meg og en masse andre som ble helt voksne etter 80-tallet da vi ble påført fettfobiregimet..............

Det Taubes sier er kort:
Om en spiser karbohydrater i "for store" mengder vil insulinnivået i blodet øke og fettlagring er et faktum............men kroppen får svært lite energi til energiomsettingen og du vil føle deg sulten og dvask.....
Når vi derimot gir kroppen fett og protein og lite karbohydrater øker ikke insulinmengden i blodet og du lagrer ikke fett. Glukose er med andre ord en nødvendighet for å øke insulinnivået og dermed for fettlagringen.
Når du spiser lite karborik/glukose mat arbeider ikke lenger denne fettlagringsmekanismen og fettet du spiser går da til energiforbruket i kroppen og ikke til lagring. Energiforbruket i kroppen kan være økt aktivitet, muskelbygging og uro i kroppen (økt energi). Du føler deg piggere fordi kroppen din får tilgang til energien, den blir ikke lenger bare lagret.
Proteinet du spiser går til leveren og blir der spaltet til triglycerider som går tilbake til energiomsettingen i kroppen din - bygger muskler, økt aktivitet og uro.
Når du har gått tom for energi i blodomløpet setter prosessen med å hente ut fett fra fettlagrene i gang og du bruker av det fettet som er lagret. Denne prosessen kan ikke settes i gang om du har for høyt insulinnivå i blodet. Du greier altså ikke å slanke deg om du får i deg for mye karbohydrater for ofte!

En annen ting, men av det samme, Taubes nevner er at underernærte kan bli veldig feite. Han kaller det feilernæring, og det kan han jo ha rett i.....de fikk jo bare karbohydratrik kost...

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 22-03-11 kl 17:17.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:32   #11
Hønemari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 23
Hønemari er på en erverdig vei

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Takk folkens, jeg leser og leser. Søren meg mye biokjemikunnskap her inne, selv for en som akkurat nå studerer biokjemi selv! Artig å få det inn via andre kanaler, og ikke minst praktisere på egen kropp. Men pensumet blir jo litt utvida da.

Hønemari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, alt som smaker namnam. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 19:40   #12
Linn_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Klepp
Innlegg: 7
Linn_ er på en erverdig vei

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Må bare innrømme at jeg har driti meg ut; når jeg har regnet på forhold mellom energiinntak, har jeg regnet gram for gram for alle energikilder. DETTE BLIR JO IKKE RIKTIG! Ett gram fett har jo over dobbelt så mye energi som protein og karber! Da jeg akkurat nå fant ut at diett.no kan vise kakediagram over hvordan fordelingen på energiinntaket er, ble det jo slett ikke verst! I dag (før min nyervervede kunnskap) har jeg virkelig forsøkt å få opp fettinntaket, slik at jeg endte opp på svimlende 86 % fett! Kjenner at magen jobber nå, ja! Ellers har jeg gått opp enda et kilo siden sist, er ganske sur for det, men håper at utholdenhet lønner seg i det lange løp.

Merker at jeg formidler en mer fornuftig holdning når jeg skriver enn når jeg tenker, for egentlig stresser jeg en del akkurat nå i fht. både vekt og dette med mat. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal blåse i kaloriene eller ikke.. Har jo faktisk gått opp i vekt ved å redusere på kaloriene..! Forstår ikke dette helt.

Linn_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:50   #13
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Linn_, her.

Må bare innrømme at jeg har driti meg ut; når jeg har regnet på forhold mellom energiinntak, har jeg regnet gram for gram for alle energikilder. DETTE BLIR JO IKKE RIKTIG! Ett gram fett har jo over dobbelt så mye energi som protein og karber! Da jeg akkurat nå fant ut at diett.no kan vise kakediagram over hvordan fordelingen på energiinntaket er, ble det jo slett ikke verst! I dag (før min nyervervede kunnskap) har jeg virkelig forsøkt å få opp fettinntaket, slik at jeg endte opp på svimlende 86 % fett! Kjenner at magen jobber nå, ja! Ellers har jeg gått opp enda et kilo siden sist, er ganske sur for det, men håper at utholdenhet lønner seg i det lange løp.

Merker at jeg formidler en mer fornuftig holdning når jeg skriver enn når jeg tenker, for egentlig stresser jeg en del akkurat nå i fht. både vekt og dette med mat. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal blåse i kaloriene eller ikke.. Har jo faktisk gått opp i vekt ved å redusere på kaloriene..! Forstår ikke dette helt.

Har du lest om eksperimentet mitt?

Det er ikke bare du som har den erfaringen at du går opp i vekt ved å redusere matinntaket........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:29   #14
Linn_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Klepp
Innlegg: 7
Linn_ er på en erverdig vei

Sv: Ny her, trenger hjelp!

Ja, leste om det tidligere i dag, ser absolutt spennende ut! Sånn sett har jeg ingen problemer med å bøtte ned 3000 kcal per dag (tror jeg) hvis det er det om å gjøre.. ;-)

Linn_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Emneord
kalorier, lchf, nybegynner lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, trenger råd om vin! Miss B Spørsmål og svar 46 16-06-09 20:57
Trenger hjelp Kathinka Generell diskusjon 2 04-06-09 00:04
Jeg trenger hjelp! Millsi Lavkarbo generelt 8 05-03-08 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no