Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-08, 16:17   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Hva gjør man når suget etter noe godt, ofte søtt, men også salt, melder seg? Typisk på kveldene, når man egentlig har planer om å trene, men henfaller til sofa og åpen kjøkkenløsing... Og det ikke hjelper å nøye seg med "litt" (mye vil ha mer)...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:22   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Spis mat Eller litt ost... Prøv i vertfall å unngå søtstoff også, da det trigger søtbehovet hos de fleste. Suget vil etterhvert gå bort, det kan ta tid, men det vil bli borte

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:27   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Pass på at du IKKE er sulten, spis lovlig og NOK og suget minsker.

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121

der finner du oppskrifter på lavkarbo kaker, is og snacks.
Bacongull, bacon svor kan spises i nøden, det er 100 % rent, men pass på at du får rett, det skal stå null karber, eller maks 2.

Prøv å hold deg til en gang i blandt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:43   #4
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Kan hjelpe å drikke et glass vann eller to også.

Jeg koker et egg og gomler det i meg, eller sprøsteker litt bacon og mauler det. Eller spiser en tomat.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 18:18   #5
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Vann, vann og vann.

Om jeg har lyst på noe *ulovlig* drikker jeg et glass vann...og venter 15 minutter før jeg tillater meg selv å kjenne etter om jeg fremdeles har lyst på noe søtt/salt. Om jeg fremdeles har suget drikker jeg et nytt glass vann. Deretter FINNER JEG PÅ NOE. Jeg setter meg altså ikke stille ned og ser på tv eller surfer. Jeg tar en dusj, rydder et skap, trener e.l.

Det er en grunn til at jeg *må holde meg borte* fra sånt... det er fordi jeg tidligere tillot meg selv å overdrive.... de kveldene jeg kan legge meg UTEN å ha gitt etter er belønning i seg selv.

Jeg er nå på min fjerde uke og har ikke sprukket en eneste gang enda... og det er lengre og lengre mellom hver gang jeg i det hele tatt tenker på det.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 18:35   #6
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Jeg har gitt meg hen til sukkerfri sjokolade noen ganger, evt en proteinsjokolade. Syntes det er helt ok å gjøre innimellom og det har ikke gitt noe mer sukkersug her.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:47   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Jeg har gitt meg hen til sukkerfri sjokolade noen ganger, evt en proteinsjokolade. Syntes det er helt ok å gjøre innimellom og det har ikke gitt noe mer sukkersug her.

Mitt problem er ikke innimellom, men hver dag.. Jeg eier ikke metthetsfølelse, så jeg kan fint spise 5 proteinsjokolader på rappen..

"Vanlige" triks som å drikke et tonn med vann eller spise gjevnt hele dagen har null effekt her. Og jeg trenger litt avslapningstid på kvelden, kan ikke bare rydde/vaske/trene/aktivisere meg, for på kvelden er jeg som regel utslitt. Huff, jaja, er jo litt derfor jeg har kommet meg inn her på lavkarbo da, i håp om at dette evinnelige SUGET skal forsvinne..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:02   #8
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Mitt problem er ikke innimellom, men hver dag.. Jeg eier ikke metthetsfølelse, så jeg kan fint spise 5 proteinsjokolader på rappen..

"Vanlige" triks som å drikke et tonn med vann eller spise gjevnt hele dagen har null effekt her. Og jeg trenger litt avslapningstid på kvelden, kan ikke bare rydde/vaske/trene/aktivisere meg, for på kvelden er jeg som regel utslitt. Huff, jaja, er jo litt derfor jeg har kommet meg inn her på lavkarbo da, i håp om at dette evinnelige SUGET skal forsvinne..

Såpass... motsatt problem her. Matlysten er VEKK. Totalt!
Fått i meg en salat, en sukkerfri sjokkis og 2 proteinshaker i dag, pluss et par jordbær. Måtte sprite opp shakene med fløte for å få i meg nok fett.

Kjedelig å ikke ha lyst på noe også.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:17   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Såpass... motsatt problem her. Matlysten er VEKK. Totalt!
Fått i meg en salat, en sukkerfri sjokkis og 2 proteinshaker i dag, pluss et par jordbær. Måtte sprite opp shakene med fløte for å få i meg nok fett.

Kjedelig å ikke ha lyst på noe også.

Jeg ammer da, så det kan jo være litt av grunnen til at jeg ALDRI blir mett. Kunne man selge matlyst på glass hadde jeg vært RIIIIIIIIIK Men det er kjipt med dårlig matlyst også - hjelper det ikke å trene heller? Jeg blir alltid vanvittig sulten av trening! Huff, er visst ikke helt normal jeg..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 08:47   #10
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Hm...
Jeg lurer på en ting - er du i ketose egentlig? Det suget der høres ikke helt ketose ut?

(vet ikke om du skal være det heller da, når du ammer, men jeg tar utgangspunkt i at du skal det?)

Prøv med mer mat tidligere på dagen. Den første uka jeg skulle over i ketose spiste jeg noen mengder mat som var egnet til å skremme folk med... (Fire egg til frokost, med pølsebiter og grønnsaker med rømme over, koteletter til lunsj, laks til middag....)

Og jeg ble jo mett... Og jeg gikk jo ned et par kilo den uka også.

Nå etterhvert har kroppen vent seg til å være i ketose, og suget har gitt seg, så nå spiser jeg ikke i nærheten av så mye lenger. Dessuten blir jeg veldig energisk av det kostholdet her, så jeg slokner ikke helt utslitt på sofaen hver kveld heller.

Så - mer mat tidligere på dagen. Og masse proteiner. Spis egg og bacon og grønnsaker til, ha egg og ost og sprøstekt bacon og en boks med salat klart i kjøleskapet når kvelden nærmer seg. Da kan du bare strekke inn hånda og ta ut en neve av fatet når du er sulten og ikke orker å lage mat - og la den usunne, kjappe maten ligge i fred.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:15   #11
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hm...
Jeg lurer på en ting - er du i ketose egentlig? Det suget der høres ikke helt ketose ut?

(vet ikke om du skal være det heller da, når du ammer, men jeg tar utgangspunkt i at du skal det?)

Prøv med mer mat tidligere på dagen. Den første uka jeg skulle over i ketose spiste jeg noen mengder mat som var egnet til å skremme folk med... (Fire egg til frokost, med pølsebiter og grønnsaker med rømme over, koteletter til lunsj, laks til middag....)

Og jeg ble jo mett... Og jeg gikk jo ned et par kilo den uka også.

Nå etterhvert har kroppen vent seg til å være i ketose, og suget har gitt seg, så nå spiser jeg ikke i nærheten av så mye lenger. Dessuten blir jeg veldig energisk av det kostholdet her, så jeg slokner ikke helt utslitt på sofaen hver kveld heller.

Så - mer mat tidligere på dagen. Og masse proteiner. Spis egg og bacon og grønnsaker til, ha egg og ost og sprøstekt bacon og en boks med salat klart i kjøleskapet når kvelden nærmer seg. Da kan du bare strekke inn hånda og ta ut en neve av fatet når du er sulten og ikke orker å lage mat - og la den usunne, kjappe maten ligge i fred.

Nei, jeg er ikke i ketose, og skal heller ikke det. Så vidt jeg vet anbefales ikke det når man ammer. Eller når man ikke skal ned så mye. (???) Det er primært heller ikke vektreduksjon jeg er ute etter, men føler ikke denne kveldsspisingen er særlig sunn uansett.. Mitt problem er at jeg ikke tåler egg, og for mye proteiner og tungt fordøyelig fett lager krøll i tarmsystemet mitt. Men det er ikke så dumt å lage masse sunn mat på dagen som jeg kan ha klar når kvelden kommer Problemet er ikke nødvendigvis at jeg spiser så fryktelig usunt i betydningen junk og sjokolade, men at det er slike ENORME mengder. Kan fint sette til liv 1 kg nøtteblanding (sånn med tørket frukt) eller 6 pakker havrequick-grøt.. Er rett og slett helt bunnløs! Og når jeg er mett har jeg likevel lyst på noe...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:20   #12
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Det med mengdene høres ut som meg når jeg får for lite protein :-)

Nøttemix er det veldig mye sukker i, så den blir iallefall jeg sulten av :-)

Jeg har en favoritt snack når jeg ikke skal telle karber (for da er ikke gulrøtter lov)

Det er en avocado - moses sammen med litt majones og hvitløk, spises med en gulrot som "gaffel" Den blir jeg behagelig mett av.

Men det ville suget til kvelds vil nok kanskje bli borte med mer protein på dagen. Du kan jo spise nøtter, fisk og rent kjøtt feks siden du ikke tåler egg?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:28   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Kan du ikke legge ut en dagsplan på ca hva du spiser, så kan vi kikke litt på hva du kan/bør justere for å få metthetsfølelsen til å bli bedre og vare lenger

Å være i ketose når du ammer er uproblematisk, forresten, du kan forsåvidt også være i ketose selv om du ikke skal så mye ned i vekt, det er ikke farlig, men kanskje uhensiktsmessig når du ikke skal slanke deg og heller vil ha litt større valgmuligheter på menyen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:15   #14
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Nei, jeg er ikke i ketose, og skal heller ikke det. Så vidt jeg vet anbefales ikke det når man ammer. Eller når man ikke skal ned så mye. (???) Det er primært heller ikke vektreduksjon jeg er ute etter, men føler ikke denne kveldsspisingen er særlig sunn uansett.. Mitt problem er at jeg ikke tåler egg, og for mye proteiner og tungt fordøyelig fett lager krøll i tarmsystemet mitt. Men det er ikke så dumt å lage masse sunn mat på dagen som jeg kan ha klar når kvelden kommer Problemet er ikke nødvendigvis at jeg spiser så fryktelig usunt i betydningen junk og sjokolade, men at det er slike ENORME mengder. Kan fint sette til liv 1 kg nøtteblanding (sånn med tørket frukt) eller 6 pakker havrequick-grøt.. Er rett og slett helt bunnløs! Og når jeg er mett har jeg likevel lyst på noe...

Det høres i grunnen ikke ut som lavkarbo er noe for deg hvis du ikke tåler hverken egg, mye proteiner eller fett.. Kan i alle fall bli litt vanskelig da.

Det med de enorme mengdene er jo nettopp noe av problemet når man spiser såkalt normalt. Mye karbohydrater gjør deg fort sulten/sugen igjen. Jeg var værste skapsnokeren om kvelden tidligere, men etter at jeg la om kostholdet finner du meg svært sjelden på kjøkkenet for å lete etter "noe godt" etter at jeg har spist middag.

Både tørket frukt og havregrøt har jo masse karbohydrater. Skjønner ikke helt om du forsøker å spise lavkarbo eller om du bare vurderer det..

Lykke til uansett hvilken vei du velger!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:20   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Belseblubb! Jeg digger nicket ditt (meget utenfor tema her...)
Når det gjelder snack så var det ostestaver og mandler som fikk meg igjennom dagen igår

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:33   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Jeg tror mange "tror" de ikke tåler fett fordi magen ikke er vant til det. Om man har spist magert lenge før, så vil magen reagere på et uvant fettinntak i starten, og man kan få litt problemer med galle og fettdiaré, men for de aller aller fleste så vil det gå seg til når magen har vent seg til det nye kostholdet.

Ellers så er Fedon mer liberalt, om du ikke skal slanke deg, så er det en gyllen middelvei
Man MÅ ikke spise masse egg og fett for å leve lavkarbo, terskelen er ganske høy, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:45   #17
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Det høres i grunnen ikke ut som lavkarbo er noe for deg hvis du ikke tåler hverken egg, mye proteiner eller fett.. Kan i alle fall bli litt vanskelig da.

Det med de enorme mengdene er jo nettopp noe av problemet når man spiser såkalt normalt. Mye karbohydrater gjør deg fort sulten/sugen igjen. Jeg var værste skapsnokeren om kvelden tidligere, men etter at jeg la om kostholdet finner du meg svært sjelden på kjøkkenet for å lete etter "noe godt" etter at jeg har spist middag.

Både tørket frukt og havregrøt har jo masse karbohydrater. Skjønner ikke helt om du forsøker å spise lavkarbo eller om du bare vurderer det..

Lykke til uansett hvilken vei du velger!

Jeg er ny her da, men har ikke helt funnet ut hvilken filosofi jeg skal gå for enda. En av grunnene til at jeg er her er nettopp dette enorme suget på kvelden - håpet er at det kanskje forsvinner etter hvert.. Men foreløpig sprekker jeg hver kveld, MÅÅÅ ha sukker liksom.

Vanligvis spiser jeg havregrøt til frokost nr 1 og nr 2 (ja, jeg spiser ofte 2 frokoster), så kan jeg fint spise 2-3 kyllingfileter (med og uten salat/grønnsaker) til lunsj, så spiser jeg ofte myye smoothie laget av banan, avokado eller tofu, bær og linfrø og/el havrekli et par timer før middag, som kan bestå av alt fra 300 gram kjøtt (med eller uten grønnsaker) til enda mer havregrøt. Og så kommer kvelden.. Da er jeg ihjelsulten og kan spise hva som helst - oftest blir det mer smoothie eller havregrøt (jeg elsker den grøten) eller nøtter og tørket frukt. Eller hva jeg måtte ha i skapet..

Jeg vet jo at dette er mye karber, som sagt er jeg ikke kommet skikkelig igang med min nye lavkarbolivvstil ennå.. Og du har helt rett i at det ikke er lett når man er intolerant mot alt mulig. Men jeg "innbiller" meg at dette kan bli bedre med minimalt med sukker/stivelse i kosten. Trenger bare litt hjelp over den første kneiken, og noe snack på kvelden som ikke er stappet av karber frem til suget avtar hadde vært supert..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:46   #18
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Om du er *bunnløs* bør du heller gå for tomme kalorier. Agurk, salat, blomkål, brokkoli osv.

Hold deg vekk fra salt og sukkererstatninger i en periode... og da mener jeg totalstopp! Sånt gjør at man vil ha mer.

Drikk kun vann og spis kun mat uten salt.... så skal du nok se at det hjelper på *suget* også.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:47   #19
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Det høres i grunnen ikke ut som lavkarbo er noe for deg hvis du ikke tåler hverken egg, mye proteiner eller fett.. Kan i alle fall bli litt vanskelig da.

Det med de enorme mengdene er jo nettopp noe av problemet når man spiser såkalt normalt. Mye karbohydrater gjør deg fort sulten/sugen igjen. Jeg var værste skapsnokeren om kvelden tidligere, men etter at jeg la om kostholdet finner du meg svært sjelden på kjøkkenet for å lete etter "noe godt" etter at jeg har spist middag.

Både tørket frukt og havregrøt har jo masse karbohydrater. Skjønner ikke helt om du forsøker å spise lavkarbo eller om du bare vurderer det..

Lykke til uansett hvilken vei du velger!

Jeg er ny her da, men har ikke helt funnet ut hvilken filosofi jeg skal gå for enda. En av grunnene til at jeg er her er nettopp dette enorme suget på kvelden - håpet er at det kanskje forsvinner etter hvert.. Men foreløpig sprekker jeg hver kveld, MÅÅÅ ha sukker liksom.

Vanligvis spiser jeg havregrøt til frokost nr 1 og nr 2 (ja, jeg spiser ofte 2 frokoster), så kan jeg fint spise 2-3 kyllingfileter (med og uten salat/grønnsaker) til lunsj, så spiser jeg ofte myye smoothie laget av banan, avokado eller tofu, bær og linfrø og/el havrekli et par timer før middag, som kan bestå av alt fra 300 gram kjøtt (med eller uten grønnsaker) til enda mer havregrøt. Og så kommer kvelden.. Da er jeg ihjelsulten og kan spise hva som helst - oftest blir det mer smoothie eller havregrøt (jeg elsker den grøten) eller nøtter og tørket frukt. Eller hva jeg måtte ha i skapet..

Jeg vet jo at dette er mye karber, som sagt er jeg ikke kommet skikkelig igang med min nye lavkarbolivvstil ennå.. Og du har helt rett i at det ikke er lett når man er intolerant mot alt mulig. Men jeg "innbiller" meg at dette kan bli bedre med minimalt med sukker/stivelse i kosten. Trenger bare litt hjelp over den første kneiken, og noe snack på kvelden som ikke er stappet av karber frem til suget avtar hadde vært supert..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:47   #20
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Du burde kanskje droppet havregrøten helt... har du regnet på hvor mange karb'er det blir i en tallerken?

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:51   #21
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Om du er *bunnløs* bør du heller gå for tomme kalorier. Agurk, salat, blomkål, brokkoli osv.

Hold deg vekk fra salt og sukkererstatninger i en periode... og da mener jeg totalstopp! Sånt gjør at man vil ha mer.

Drikk kun vann og spis kun mat uten salt.... så skal du nok se at det hjelper på *suget* også.

Jeg er veldig måteholden med salt, men sukkererstatninger er et svakt punkt ja..

Huff, får vel innse at det må reinspikka viljestyrke til, og intet annet..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:55   #22
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Du burde kanskje droppet havregrøten helt... har du regnet på hvor mange karb'er det blir i en tallerken?

Tør ikke..hehe.. Men idag har jeg ikke spist havregrøt. Gikk tom igår, og bestemte meg for å ikke kjøpe mer (tro meg, det var ingen lett avgjørelse..). Så idag har jeg spist tomater til frokost nr 1 og nr 2. Er for så vidt karber det og, men langt mindre iallfall. Idag skal jeg på storhandel - kvitte meg med alle andre karber enn grønnsaker og bær og fylle kjøleskapet med proteiner. Det er en begynnelse, i hvertfall.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:57   #23
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Jeg tror at havregrøtfrokosten gjør at du blir ekstra sulten hele dagen
Prøv kyllingfilèt til frokost!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 11:31   #24
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

I begynnelsen er faktisk viljestyrke alfa og omega. Man må tåle å *lære-seg-til*... deretter går det på autopilot.

...og som flere sier her... mye av sulten forsvinner når man spiser riktig.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 11:32   #25
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Ehe... bare litt tilbake til den havregrøten. Spiser du den ren? Eller har du på sukker, syltetøy eller melk?

..og hva drikker du ved siden av?

Og i samme slengen; hva drikker du i løpet av dagen? Vann, te eller pepsi/cola?

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 14:26
Hvordan vet man at man er klar for å få barn? Lindabtn Generell diskusjon 111 03-08-09 15:16
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no