Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg er ny og litt "lost"

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-10, 19:36   #1
Rakkerungen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 38
Innlegg: 1
Rakkerungen er på en erverdig vei

Jeg er ny og litt "lost"

Jeg er en kar på 24 år og er litt overvektig.
Jeg tenkte jeg skulle starte på en lavkarbodiett til uka når jeg får inn litt lønn og greier..
Men problemet er at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte.. Jeg har lest litt rundt på dette fabelaktige forumet og ser at det er mye jeg trenger.
Er det noen som kan hjelpe meg og fortelle meg hva jeg burde kjøpe inn av basisvarer som kan komme godt med den første gangen jeg er ute og handler, "lavkarbo-style"

Hvis det er noen som hadde vært så snill og hjulpet meg i denne "tøffe" starten så hadde jeg vært meget takknemlig

Rakkerungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lettvint og godt... Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:40   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny og litt "lost"

Handleliste til startere!

Til nybegynnere på lavkabro!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:55   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny og litt "lost"

Les linkene som Kitt la inn Masse god info der

Og tenk så rene matvarer som mulig. Kjøtt/fisk/fugl. Grønnsaker som vokser over jorda. Ikke spedd mat og unngå lettprodukter
Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:58   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er ny og litt "lost"

Gode råd her!
Synes også at "lavkarbo på 3 minutter" er fin.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 20:47   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny og litt "lost"

Du trenger jo ikke sånn veldig mye spesielt da...

Grønnsaker som vokser over jorden, som salater, paprika, purre/vårløk, asparges er godt på denne tiden, ja, det du liker.
Rent kjøtt som kjøttdeig, kyllingfilèet, fisk. Ikke ferdige kjøttkaker mm da de inneholder stivelse og melk. Også egg Egg er billig mat!

Det er jo bare vanlig mat, minus poteter, pasta, ris og korn i alle varianter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:50   #6
Sulli
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 19
Sulli er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ny og litt "lost"

Rakkerungen! Jeg er også ny og litt lost.
Jeg har ikke lykkes med denne dietten ENDA, men jeg prøver så godt jeg kan.

Full fokus på rent kjøtt og grønnsaker over jorda.
+ Jarlsberg ost... min store kjærlighet <3

Sulli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
handleliste, hjelp, nybegynner, start


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Hjelp! Erstatninger for "rask" mat når du er litt sulten, som et eple, en gulrot balloon Lavkarbo generelt 12 17-01-09 23:05
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41
Min største "synd" i jula, trenger litt hjelp ... cilemora Dr Lindbergs 1 03-12-07 17:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no