Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Får ikke eurodiet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-07, 16:42   #1
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Får ikke eurodiet

Har vært hos legen i dag.

Jeg hadde gjort litt research i det siste, og ville gjerne begynne med eurodieten. Fik nettopp i dag brsojure i posten for å gi til legen og tok denne med meg.

Jeg vet at lavkarbo funker for meg, og nå jeg har hørt fra ortopeden at jeg må 50kg ned i vekt, håpet jeg på hjlep fra legen.

Men nei, han likte det ikke, i stedet ville han gi meg reductil, som jeg har ikke særlig lyst på.

Med eurodieten håpte jeg å lære å spise rett igjen, med å komme helt bort fra maten og begynne med litt matlaging igjen etterhvert.
også at det er i grunn lavkarbo liker jeg godt, har pcos og da er det bra og.

nei legen stoler bare på piller, og jeg skulle ike spise sjokolade, kaker og godterier.....
jeg spørte om ekstra oppfølging, ja så sa han, han skulle måle blodtrykket hver andre uke og vekten.......

Jeg skal bytte fastlegen, det er ikke første gang han går helt feil med meg.....
det er noe med psykiske problemer, spiseforstyrrelser og ikke kunne spise rett tror jeg... slankepiller helper ikke der...

psychologen kan kanskje hjelpe med å snakke til fastlegen, men for nå er jeg veldig skuffet.....

Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 16:47   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke eurodiet

Jeg tror ikke en hvilken som helst lege kan skrive ut eurodiett, så grunnen til at han ikke likte det var gjerne at han ikke er en eurodiettlege? De kan du jo oppsøke selv om du har han samme som fastlege. Du kan ta kontakt med Dr Lindbergs klinikker, de har lister over hvem som er i nærheten av deg.

Det ordner seg nok skal du se.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 17:30   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke eurodiet

Jeg dro også til en Lindberg-lege... Håper det ordner seg med ED for deg. Jeg startet i går, og skal ned ca 25 kg... har 20 som mål i første omgang, og jeg fikk ED på bakgrunn av PCOS'en min i allefall

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 17:36   #4
natteravn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: sør trønderlag
Alder: 47
Innlegg: 25
natteravn er på en erverdig vei

Sv: Får ikke eurodiet

Hei på deg.
Synd det er så mange tangsynte leger!
Men jeg har en solskinnshistorie til deg om en nabo som nettopp har gått ned like mange kilo som det du ser for deg.
Hun sluttet å spise Brød, pasta, ris, potet og sukker. og dette brukte hun en høst en vinter og en vår på og du kan tro hun er flott.
jeg har følgt hennes prinsipp i sommer og gått ned 10 kilo.
Dette er ikke vanskelig. Spis knekkebrød i stede for brød. Salat i stede for ris og pasta, masse kokte grønnsaker istede for potet og bak deg vannbakkels med krem om du har behov for å kose deg. og ikke minst baconcrisp eller nøtter om du vil ha noe salt.
Dette er ikke store endringer så begynn med dette til du eventuelt får en legeerklæring.
Om du klare dette og i tillegg går en tur om dagen skal du se at kiloene raser av deg. og husk det er ikke tempoet du går i men distansen du legger bak deg som har betydning.
Håper du syntes dette var ok og klarer å motivere deg til å starte prosjektet DEG.

Vennlig hilsen
Natteravn

__________________


natteravn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten/lavkarb. Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 17:46   #5
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Får ikke eurodiet

Nærmeste lindberg lege er to timer fra her. Har egentlig ikke overskud til å reise så lenge..

Men dr lindbergklinikken har noe hvor en vanlig fastlege kan bli eurodiet lege med å få en perm og kursmateriel...
Jeg har spiseforstyrrelse, det jeg liker så god met ed er at man kan erstatte nesten al til å begynne med, og deretter bygge opp igjen med vanlige måltider som erstatter pulvergreier igjen.

akkuratt nå greier jeg ikke å spise måltider når jeg er alene, bare når mannen er her..
hjelp fr psychiatrien er så langsomt, og for kneet trenger jeg å gå ned i vekt så snart som mulig. Er sykemeldt akkuratt nå og kommer kansje ikke til å greie å komme tilbake i jobben på grunn av kneet. Så hadde håpet på eurodieten, ikke på en pil uten noe annen hjelp.

Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 17:51   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke eurodiet

Kankje du kan ringe Lindbergklinikken og høre om de kan anbefale en lege nærmere der du bor? jeg har intrykk av at de private legene er mer åpne for dette... en hormonspesialist eller noe? i tilegg kan du kanskje snakke med psykiateren din om dette?

Men om du starter med ED så er du allikevell nødt til å spise litt selv om mannen din ikke er der alltid...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
Jeg får ikke reise til Ebeltoft... Iset Generell diskusjon 50 20-04-06 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no