Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Bringebærfromasj

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-05, 20:40   #1
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Bringebærfromasj

Bringebærfromasj



Totalt karbohydratinnhold: 10 g



2 store egg

2 ts strøsukkererstatning (candarel)

3 dl kremfløte

2-3 ss Fun light rasberry melon

4 plater gelatin



Del eggene, og visp plommene med 1 ts candarel. Visp hvitene stive med 1 ts candarel. Visp fløten helt stiv. Legg gelatinen i kaldt vann, smelt den deretter i litt varmt vann, kjøl ned og bland med saften (tåler ikke mye varme). Tilsett de vispede eggeplommene i saften, og bland så forsiktig eggehvitene og kremen inn i massen. Sett fromasjen i kjøleskapet noen timer.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 21:39   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvorfor må man dele plommen og eggehviten hver for seg først, når det allikevel skal blandes igjen etterpå?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 21:54   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

For eggehviten blir ikke stiv og luftig om du visper med plommen i. Eggeviten blandes forsiktig i til slutt, da blir det luftig og fint. Konsistensen på røren blir helt feil om du ikke gjør det sånn. Flat og klissete.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 21:55   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ah, selvfølgelig

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 10:52   #5
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

jam-jam...hørtes deilig ut...skal jeg jommen prøve å lage en dag..takk for tipset...

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 11:39   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Musti

Bringebærfromasj



Totalt karbohydratinnhold: 10 g



2 store egg

2 ts strøsukkererstatning (candarel)

3 dl kremfløte

2-3 ss Fun light rasberry melon

4 plater gelatin


.


Tusen takk Musti!
Denne må jeg jo bare prøve!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no