Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

"Vanlige" potetmiddager

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 14:11   #1
Mikitussa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 5
Mikitussa er på en erverdig vei

"Vanlige" potetmiddager

Mannen min er en ordentlig "potetmann". Han liker annet også, men må ha ordentlig potetmiddager hvertfall 1-2 ganger i uka. Jeg har da slitt litt med hva jeg skal spise til disse middagene, men nå har jeg funnet løsningen!

Jeg har laget blomkålmos og blomkål- og brokkolimos mange ganger, hatt bittelitt saus på og ellers spist fisk eller kjøtt som de andre... Men så kom jeg på middag til mamma. Hun visste jo at jeg ikke spiste poteter og hadde derfor kokt et ekstra blomkål og en ekstra brokkoli. Hmmm tenkte jeg.. Men så viste det seg at biter med blomkål og litt brokkoli med en dæsj brun saus og svinesteik var minst like godt som med poteter til. Eneste jeg savnet var tyttebærsyltetøyet, men det klarer jeg meg fint uten :-) Så heretter blir det mindre mos på meg og heller vanlig kokt blomkål i biter (og litt brokkoli). Det passer både til fisk og kjøtt. Nydelig til feks torsk med litt hvit saus på.

Er det "vanlig" saus så bruker jeg bare 2-3 ss, men hjemme lager jeg sausene litt mer lavkarbo, så da blir det litt mer :-)

__________________


Mikitussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 14:33   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Vanlige" potetmiddager

Når du lager blomkålmos, prøv å ha oppi et par skjeer med philadelfiaost (naturell) eller Tine kremost naturell, og en dæsj fløte. Mmmmmmmm

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 15:02   #3
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: "Vanlige" potetmiddager

Jeg spiser en del rosenkål også, jeg, mest fordi jeg synes det er så godt. Moser den med stavmikser, rømme og pepper. Eller om jeg skal ha noe med mer smak har jeg i basilikumolje. Eller noen erter. Spiser rosenkålmos når gubben vil ha spaghetti også, med et parmesandryss funker det som bare det. Fløtegratinerte neper er jeg også glad i

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:19   #4
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: "Vanlige" potetmiddager

Du trenger ikke unnvære tyttebærsyltetøy, de har varienter med lite karbo fra Heistad, og et som er enda bedre fra spis-deg-slank

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:13   #5
Mikitussa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 5
Mikitussa er på en erverdig vei

Sv: "Vanlige" potetmiddager

Opprinnelig lagt inn av drizella, her.

Du trenger ikke unnvære tyttebærsyltetøy, de har varienter med lite karbo fra Heistad, og et som er enda bedre fra spis-deg-slank

Hmmm.. Det må jeg se om jeg finner på butikken :-) Takk for tipset!

__________________


Mikitussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:14   #6
tora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
tora er på en erverdig vei

Sv: "Vanlige" potetmiddager

har aldri likt saus, så det går bra, men tyttebærsyltetøyet lager jeg selv. Rører med litt splenda

tora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:16   #7
tora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
tora er på en erverdig vei

Sv: "Vanlige" potetmiddager

Ps. Heistad har gått ut av produksjon

tora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:14   #8
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Vanlige" potetmiddager

Opprinnelig lagt inn av tora, her.

Ps. Heistad har gått ut av produksjon

Eldorado har et syltetøy som heter 80%, kanskje de har tyttebær også.
Har ikke sett etter det, men eple og blåbær er i alle fall godt.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Cocosa fra Nutiva like bra som den "vanlige"? Sammy66 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 07-03-10 16:20
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare Up-and-down Kake/dessert og snacks 8 08-03-09 21:45
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no