Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Folkens, dette er PIZZA!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-10, 21:38   #176
Linkan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Alder: 41
Innlegg: 5
Linkan er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Prøvde lage denne i dag. Den var super god og det syntes min lillesøster på 16 år også som ikke "trenger" lavkarbo. Vi er veldig fornøyd Men jeg fikk mye "deig" igjen så skal lage opp resten i morgen å fryse ned
Tusen takk

Linkan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 17:03   #177
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Idag kom hentelappen med ketolyse bakemix og soyaprotein. Jeg er fortsatt litt forvirret over alf "fag"terminologien her, er ikke kjent med lavkarboprodukter, så vet fortsatt ikke om dere mener bakepulver eller makemixpulver når oppskriften nevnes. Men har iallefall forberedt meg på å følge oppskriften på boksen, hive i masse eget krydder og følge Isets oppfordring om å lage den tynn. satser på å halvere anbefalt 'dose' da jeg har innbygningsovn og der er jo langpannene pittesmå :P Spennende!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 19:28   #178
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Leste på lenabeatrice og bestemte meg for å prøve hennes versjon..og HALLELULJA!

Gjorde mitt første forsøk på Lavkarbo-pizza idag! Vanlig pizza kan ta seg en bolle, dette var mye bedre!

Endring til neste gang: Kjøp bakepapir istedetfor matpapir. fail.

Kavli ost brukes som bunn:



Virker absurd å bruke OST, men det var helt nydelig:



Så litt fyll i form av kjøttdeig av svin og svinestrimler + sjampis..neste gang skal jeg sørge for å kveste faenskapen i mindre biter:



Litt veggies må til, fant skrellede tomater i juice med 0-01 kh:



Krydder, pizzakrydder, grillkrydder og pepper samt en..blandings:



No woman, no cheese:



Nammi:




Nytes best med levende lys og ett glass med noe gøtt oppi <3

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 19:34   #179
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Sånne pizzaost-kjeks-greier er kjempedigg ja, jeg har også laget piroger av de Kavliostene. Da la jeg bare en slik ost på et bakepapir, la på fyll og la enda en ost over og klemte litt sammen og stappet hele greia i mikroen i 2,5 minutter. Kan sikkert bruke ovnen også altså.

Men du, bruk vanlig ost, det er mye bedre og sunnere. Den økonomiblandingen der er jukseost, tilsatt potetmel og dritt, mer karber og mer søppel. Står mer om analoge oster her:

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel916.asp

KUN produkter det står ost på, er ren ost. Navn som blanding, pizzatopping osv, der de utelater ordet ost, er jukseost.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 19:43   #180
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Vil vanlig ost, typ skivet norvegia eller jarlsberg stivne? Synes dette var MER enn godt og kommer nok til å lage det med veeldig jevne mellomrom

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 20:01   #181
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Jeg tenkte mer på toppingen, altså osten oppå pizzaen. Ser du har brukt Euroshopper osteblanding, og det er jukseost med mer karber enn ekte ost. Ville bare tipse deg om det. Kavli er ekte ost.

Men vanlig ost stivner det og ja, om du bruker det som bunn. Jeg liker best å bruke mikroen til å steke bunner/ostechips, for da slipper jeg å passe på, og jeg synes de blir sprøere og bedre. 2-3 minutter så er de sprø og ferdige.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 09-07-10 kl 20:13.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 20:12   #182
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Aaaah, sånn ja Godt tips, skal ta det med neste gang jeg skal handle

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 21:59   #183
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Jaaa, slike Kavli-pizzaer er diggers! Nydelig smak og rask å lage. En klassiker i denne heimen.

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:04   #184
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så flott. Det er mange bunner der ute, jeg tenkte å ta en skikkelig runde og prøve alle som ligger ute her på forumet og se hvilken jeg liker best. Kan tro det blir godt med glutenmel i? Det binder jo slik som hvetemel, det MÅ jeg prøve.

Har du prøvd med glutenmel nå? Er det istedenfor soyaprotein eller i tillegg? Vet du hvor kan man kjøpe glutenmel i Stavanger?

Mvh Med-Solabu

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 17:14   #185
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

LOVE

Prøvd å godkjent
Oppskrifta i starten altså, og med proteinfabrikken sitt soya protein.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:00   #186
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Har du prøvd med glutenmel nå? Er det istedenfor soyaprotein eller i tillegg? Vet du hvor kan man kjøpe glutenmel i Stavanger?

Mvh Med-Solabu

Oj, så ikke denne tråden før nå. Jeg har ikke fått prøvd ennå nei, glutenmelet mitt gikk ut på dato i mai så jeg nå i ferien. Men jeg skal absolutt prøve om ikke så lenge.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:23   #187
torgn
Medlem
 
torgn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 51
Innlegg: 114
torgn er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Jeg har nå laget denne pizzaen med glutenmel. Fulgte oppskriften til ISET, men i stedet for å ha oppi soyaprotein (som egentlig var meningen. Gjorde en liten tabbe) hadde jeg oppi litt og litt glutenmel til røra fikk konsistensen som beskrevet i oppskriften. Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag for å sammeligne denne oppskriften med samme oppskriften med soyaprotein. Pizzabunn med hvetemel er bedre, men med tanke på alle karbsene jeg sparer, kan jeg godt tenke meg å lage denne på ny. Neste gang vil jeg prøve med soyaprotein for å få sammenligningsgrunnlaget. Det jeg savnet var at det ikke var så sprø bunn som jeg liker, men etter at pizzaen hadde stått å kjølt seg ned litt, var det ikke noe problem å spise med fingrene uten at det datt fra hverandre.

Til fyll hadde jeg pizzasaus komponert av tomatpurre, hakkede tomater, olje, salt og pepper. Over dette et lag med ost så kjøttdeig og løk

Bunnen måtte stå ganske mye lenger i ovenen før jeg hadde på fyll. Hadde ca 13-15 min

__________________


torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 18:24   #188
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Leste på lenabeatrice og bestemte meg for å prøve hennes versjon..og HALLELULJA!

Gjorde mitt første forsøk på Lavkarbo-pizza idag! Vanlig pizza kan ta seg en bolle, dette var mye bedre!

Endring til neste gang: Kjøp bakepapir istedetfor matpapir. fail.

No woman, no cheese:



Nammi:



Den "Osten" der er ikke ost bare så du vet det.
Analog ost kaller de det. Består av masse dritt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 19:40   #189
CathrineR93
Nytt Medlem
 
CathrineR93 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 3
CathrineR93 er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

DEN skal jeg prøve ! :

__________________


CathrineR93 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:59   #190
brusevold86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: sarpsborg
Alder: 37
Innlegg: 16
brusevold86 er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

lagde denne til middag i dag, å hadde gjester, den falt ismak hos alle, selv med ganske tykk bunn, helt topp deilig med så bra oppskrifter

brusevold86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo så godt det går!! Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 22:59   #191
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Har lest at dette er den beste oppskriften for pizzabunn så langt....jeg ser at den er fra 2006. Har det kommet noe bedre eller er dette enda den beste, noen som vet det??

JEG HAR ENDELIG FUNNET EN PIZZAOPPSKRIFT SOM FAKTISK KAN SAMMENLIGNES MED EKTE PIZZA!!!!!

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!! Er den for varm er den litt for løs, tror jeg. Jeg trykket nettopp i meg et stykke, var omtrent som vanlig pizza, satt med det i hånda.

Jeg hadde dette fyllet på (vanligvis liker jeg best litt mer sofistikert fyll, men på akkurat denne pizzaen er det godt med kraftig harry-fyll):

Stek 4-500 gram kjøttdeig, sopp og løk. Bland evt inn hvitløk, hakket eller most. Ha i 1/2 lite glass tomatpure og rør alt godt sammen til en masse. Spre massen utover pizzabunnen og ha over masse revet ost.

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:17   #192
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!


Mnm..så gøtt ut med sånne runde små pizzaer lettvint også

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 17:51   #193
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Heia Debz
Jeg prøvde den i helga, å syns den var kjæmpe god!!!
Typen min, som ikke vil legge om til lavkarbo (fordi han nekter å gi opp brød) elska den! Fått streng beskjed om lage den ofte!

Laga den to ganger i helga som var! Soyaprotein fås på helsekost, koster litt, men varer ei stund åsså da.. blir jo ikke pizza hver dag!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:19   #194
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Heia Debz
Jeg prøvde den i helga, å syns den var kjæmpe god!!!
Typen min, som ikke vil legge om til lavkarbo (fordi han nekter å gi opp brød) elska den! Fått streng beskjed om lage den ofte!

Laga den to ganger i helga som var! Soyaprotein fås på helsekost, koster litt, men varer ei stund åsså da.. blir jo ikke pizza hver dag!

Kjempe, takk! Jeg har soyaprotein som hører til ketolysekuren men har hørt at den smaker ikke så godt...jeg tar en tur til helsekost i morgen!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 17:09   #195
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Da står denne i ovnen - rar røre og litt hard "bunn" men håper den er spisende!

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:35   #196
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Opprinnelig lagt inn av kineserbolle, her.

Da står denne i ovnen - rar røre og litt hard "bunn" men håper den er spisende!

Åssen var pizza'en, var den god?? Ligner det i det hele tatt som virkelig pizza?

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:58   #197
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Brukte denne pizzadeigen forrige helg, og takker for en god pizza

Viser min takk ved å dele tidenes pizzafyll:
- Smør bunnen med både rød og grønn pesto
- Strø med hvitløk, rødløk, gressløk og oregano
- Dekk med revet ost
- Spre så med to kyllingfileter stekt i ymse løkkrydder, basilikum og rapsolje
- Tett mellomrommene med sjampinjong stekt i salt, pepper og rapsolje
- Hvis du ikke er meg, kan du bytte ut mye av soppen med tomat.

Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:36   #198
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Mulig å bruke soyamel istedet for soyaprotein her? Satser på det, jeg

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 20:37   #199
Super Jinge
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Tysvær
Innlegg: 3
Super Jinge er på en erverdig vei
Smile

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skulle lage ketolysepizza idag, og drev og eksperimenterte litt med bunnen fordi jeg ikke synes den vanlige er så EKSTREMT god. Mannen spiste vel 2 tygg sist og kastet resten hehe.

Nå hadde jeg oppi masse godt, og resultatet ble vanvittig godt, jeg fikk skikkelig pizza-assosiasjoner når jeg spiste!!

JEG HAR ENDELIG FUNNET EN PIZZAOPPSKRIFT SOM FAKTISK KAN SAMMENLIGNES MED EKTE PIZZA!!!!!

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!! Er den for varm er den litt for løs, tror jeg. Jeg trykket nettopp i meg et stykke, var omtrent som vanlig pizza, satt med det i hånda.

Jeg hadde dette fyllet på (vanligvis liker jeg best litt mer sofistikert fyll, men på akkurat denne pizzaen er det godt med kraftig harry-fyll):

Stek 4-500 gram kjøttdeig, sopp og løk. Bland evt inn hvitløk, hakket eller most. Ha i 1/2 lite glass tomatpure og rør alt godt sammen til en masse. Spre massen utover pizzabunnen og ha over masse revet ost.



Jeg har tatt meg den frihet å modifisere littegranne på oppskrifta her.

Min variant er som følger:

4 egg
3,5 dl vann (muligens noen dråper mer også)
1,5 ss bakepulver

Så kommer den største forandringen:
3 dl soyaprotein
litt under 1 dl mandelmel
litt knuste linfrø sånn at totalen blir 4 dl.

hvitløken tilpasser man mengden av sjøl,jeg syns 1-2 er nok for min smak

2 ss rapsolje
krydder

150 gram ost


Utføres som befalt av Iset,stekes 7-8 minutter før man tar på fyllet

Jeg strør også litt revet ost oppå varm bunn og lar det smelte litt før jeg legger på fyllet,så fester det seg litt bedre til bunnen

masse ost oppå,og stekes ferdig.

Nam,nam!

Super Jinge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 20:44   #200
jonibulda
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
jonibulda er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!

Takk for god pizzaoppskrift OP!

Skjønner ikke hvordan det funker å lage de små pizzaene med osteskiver som bunn. Smelter ikke bare osteskivene? Og hvis de ikke smelter, er de ikke da helt skjøre? Håper jeg tar feil fordi det så digg ut.

jonibulda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
pizza


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette er IKKE en sjamporeklame! Albertine Lavkarbo generelt 47 13-06-16 20:26
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no