Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-14, 12:21   #23376
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tja, jeg vet ikke, jeg. Synes ikke de var så aller verst, men det ser jo litt rart ut når det er helt nytatovert, rødt, blankt og litt hovent. Men jeg har selv sett noen som har tatovert inn "hår" fordi brynene er glisne, som hun damen i lenken til Marielle gjør, og når det har grodd og mattet ned, er det vanskelig å se at det er fake, med mindre man går tett innpå. Jeg så det ikke selv, før vedkommende fortalte det. Det er nok noe annet enn når man må lage mye av, eller hele brynet på nytt, og det ser definitivt ikke verre ut enn påsminka bryn.
Tanta mi har ikke øyebryn i det hele tatt (alopecia), og tatoverer på sine. Hun går til en særdeles velrennomert make up-tatovør, reiser flere mil hver gang det må fylles på, og selv om man ser at de ikke er ekte når man står ansikt til ansikt, så ser det bedre ut enn å ikke ha bryn i det hele tatt.
Dessuten tatoverer man make up i hudens ytterste lag, så det vil forsvinne etter en tid.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-06-14, 13:38   #23377
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for er flott svar!! Du er så snill Photo som tar deg tid til å svare alle!!! Ha en fin dag!!!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-06-14, 13:47   #23378
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Vi har i 3 dager nå finner sorte larver i døråpningen. Størrelsen er ca 1-1,5 cm. De er i mellom dørkarmen og døren ute. Er også grå jord der. Vi fjerner de, vasker, og dagen etterpå er de der igjen! Noen som har sett dette før?

Høres ut som en eggsekk har klekket der... ? Prøv med insektsspray etter vask og se om det blir bedre da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 18-06-14, 15:09   #23379
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for er flott svar!! Du er så snill Photo som tar deg tid til å svare alle!!! Ha en fin dag!!!

Bare hyggelig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-06-14, 17:29   #23380
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høres ut som en eggsekk har klekket der... ? Prøv med insektsspray etter vask og se om det blir bedre da?

Om de klekker egg hver dag, så er vel larvene små? De er 1-1,5 cm... Vasker hver gang...

Mystisk...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-06-14, 18:19   #23381
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Om de klekker egg hver dag, så er vel larvene små? De er 1-1,5 cm... Vasker hver gang...

Mystisk...

Antakelig fluelarver. De vil bli mer brune og harde etterhvert. Antakelig har dere da også flere av disse under mæbler eller stålamper etc hvor det er generelt varmere enn normalt i huset. Bør være en smal sak å få sjekket.

Sokkelen på stålamper er et yndet klekkested for slike husfluer hvis det er slike da.

Hus med mye fluer har gjerne dette problemet.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 18-06-14, 18:36   #23382
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg jobber 90% stilling og skal i utgangspunktet ha fri en dag annenhver uke. Jobbmengden på jobb har økt betraktelig så det er ikke bare bare å få tatt ut dagene. Jeg har vært veldig fleksibel overfor arbeidsgiver og ikke hatt noe fast opplegg. Nå har jeg to dager jeg må ta ut, men det er ikke rom for det! Jeg sa da til arbeidsgiver at jeg gjerne vil ha en forutsigbar plan om når jeg kan ta fri, men ble bare møtt med:"Hvis du skal være vanskelig blir vi også det". Så derfor: har jeg krav på og ev hvor lang tid i forveien har jeg krav på å vite når jeg skal jobbe/ta ut fridager?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-06-14, 18:52   #23383
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Antakelig fluelarver. De vil bli mer brune og harde etterhvert. Antakelig har dere da også flere av disse under mæbler eller stålamper etc hvor det er generelt varmere enn normalt i huset. Bør være en smal sak å få sjekket.

Sokkelen på stålamper er et yndet klekkested for slike husfluer hvis det er slike da.

Hus med mye fluer har gjerne dette problemet.

De er ute, ikke inn i huset. I dørsprekken. Heldigvis

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-06-14, 19:06   #23384
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg jobber 90% stilling og skal i utgangspunktet ha fri en dag annenhver uke. Jobbmengden på jobb har økt betraktelig så det er ikke bare bare å få tatt ut dagene. Jeg har vært veldig fleksibel overfor arbeidsgiver og ikke hatt noe fast opplegg. Nå har jeg to dager jeg må ta ut, men det er ikke rom for det! Jeg sa da til arbeidsgiver at jeg gjerne vil ha en forutsigbar plan om når jeg kan ta fri, men ble bare møtt med:"Hvis du skal være vanskelig blir vi også det". Så derfor: har jeg krav på og ev hvor lang tid i forveien har jeg krav på å vite når jeg skal jobbe/ta ut fridager?

Jobber man turnus i helsevesenet, skal den foreligge minst 6 uker før den begynner og være godkjent av tillitsvalgt!
Syns ikke det er for mye for langt å bli enige om at du har fri feks mandag annen hver uke.
Eller du kan be om å få utbetalt de dagene du ikke rekker å ta fri i løpet av en måned feks. Da får nok pipen en annen lyd, tenker jeg.
Uansett kan de ikke forlange at du jobber 100% uten fri eller kompensajson når du faktisk bare er ansatt i en 90% stilling!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-06-14, 19:14   #23385
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet ikke hva du har krav på Kanutten, men det må da være en fordel for arbeidsgiveren din også at du har en fast fridag. Da blir det jo lettere for de å fordele arbeidsmengden ut fra hvor mange som er på jobb, samtidig som du kan plassere møter, legetimer etc på fridagene dine, og arb.gj. slipper at du gjør det i arbeidstiden din.

Kanskje du selv kan komme med et forslag på hvilken dag du ønsker å ha fri på, og at det starter om x antall uker slik at arb.gj får litt tid på å tilpasse seg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-06-14, 17:09   #23386
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å huske fra år til år, og det er dessuten første gang jeg har levert selvangivelsen elektronisk, og jeg har de siste årene fått utbetalt skatt tilgode i september/oktober (søker om tillegg), så nå ble jeg bare usikker ... At jeg har fått skatteoppgjøret mitt nå, betyr det da at det blir utbetalt i juni denne gangen?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-06-14, 17:16   #23387
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

At jeg har fått skatteoppgjøret mitt nå, betyr det da at det blir utbetalt i juni denne gangen?

Ja.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 19-06-14, 17:27   #23388
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja.

Hurra! Sommeren er redda!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-06-14, 21:21   #23389
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når "skal" en 6 åring og en 8 åring sovne? Ca?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-06-14, 21:33   #23390
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Når "skal" en 6 åring og en 8 åring sovne? Ca?

Hmm, hørtes ikke dette veldig subjektivt og individuelt ut? De sovner vel når de er trøtte og når de rutinemessig legges til det samme klokkeslettet over tid har jeg lest.

Hvis du mener når bør en 6-8 åring legge seg sammenliknet med andres "normer" så er vel dette individuelt også ut fra barnets behov som foreldrene kjenner barnet vet best.

Men, vil vel tro at et barn i den alderen nok trenger alt mellom 9-12 timers søvn, så da er det vel bare å regne ut fra når man står opp. Står barnet opp kl 0500 og er lys våken, så kan man jo definere natta enda og ikke tillate at man står opp før 0600 kanskje?

Litt sånn umulig å gi et klart bastant svar på et veeeldig individuelt spørsmål.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 19-06-14, 22:20   #23391
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Når "skal" en 6 åring og en 8 åring sovne? Ca?

http://nhi.no/forside/nar-skal-barne...seg-39612.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-06-14, 22:25   #23392
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skjønner at det er subjektivt, men sånn ca lissom. Nå er kl 21:30 og ingen av de sover! Jeg er så sliten, og de sovner "aldri"!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-06-14, 22:27   #23393
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

*viske ut innlegget* ser du endret klokkeslettet ditt :P

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-06-14, 22:33   #23394
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mine la seg i halv åtte-tiden i den alderen, men alle barn er forskjellige. Ene sønnen min sov kun fem timer i døgnet fra han var halvtannet år gammel og var propell resten av døgnet (ADHD), mens en annen sovnet halv åtte og sov til vi vekket ham klokken syv neste morgen.
Et godt tips er å begrense raske karbohydrater de siste timene før søvn.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 19-06-14, 22:37   #23395
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var sånn da jeg var liten. Sovnet aldri før nærmere tolv fra jeg begynte på barneskolen. men lå ofte og leste da, så jeg løp ikke rundt og maste.

Prøvd lydbøker forresten? Jeg kjenner tre stk som tyde til det med barn som aldri ville roe seg, og det virket på alle.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-06-14, 22:55   #23396
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg skjønner at det er subjektivt, men sånn ca lissom. Nå er kl 21:30 og ingen av de sover! Jeg er så sliten, og de sovner "aldri"!

For lyst på rommet? Lystette (rulle)gardiner. Sover for lenge om morgenen? Vekk dem tidligere. Gjør de lite på dagtid? Aktiviser dem fysisk. Jeg husker faktisk ikke når mine var i seng på den alderen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-06-14, 00:19   #23397
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Av hensyn til foreldrene, som også trenger alenetid, så er 19-20 ganske greit, syns jeg.

Vet at det er veldig individuelt hvor mye søvn de trenger, men de kan med fordel komme seg til sengs, så de får en sjanse til å roe seg ned.

Hva med å hjelpe dem med å roe ned ved å lese litt for dem når de har lagt seg?

Jeg har tre barn(voksne for lengst), som hadde forskjellg søvnbehov, men de måtte i seng for at jeg skulle "overleve" . Vi leste for dem og snakket litt om hva som hadde skjedd i løpet av dagen og morgendagens planer.

Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-06-14, 10:16   #23398
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det er problematisk å bestille Green coffee extract fra Iherb? Klarer ikke å finne noen grenseverdier for innførsel til Norge.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-06-14, 14:49   #23399
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for svar ang. legging! Skal begynne tidligere, og dermed komme tidligere i mål

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 20-06-14, 14:55   #23400
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for svar ang. legging! Skal begynne tidligere, og dermed komme tidligere i mål

Det er til barnas beste også. Dårlige søvnrutiner kan gi overvekt, diabetes og en masse andre plager senere i livet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no