Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Krom

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-07, 21:54   #1
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Krom

Hei!
Jeg er plaget av et veldig søthunger, spesiellt etter middag. Jeg har hørt at man kan ta krom for dette. Kan jeg ta Krom sammtidig som jeg går på ketolysekuren?
-hvis ikke, er det noe annet jeg kan gjøre for å dempe søthungeren litt?!
Opplever å være "skjesken" veeeldig ofte,...

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:00   #2
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Krom er et av de anbefalte kosttilskuddene på ketolyse. Les i boken (evt. se på www.ketolyse.no), så finner du også ut hvilke andre kosttilskudd du bør ta når du går på denne kuren.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:08   #3
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sv: Krom

Takk Det skal jeg gjøre..

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 18:00   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Mot søthunger hjelper:

Krom,vektreduksjon, regelmessig mosjon, ketose.



Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:15   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Mot søthunger hjelper:

Krom,vektreduksjon, regelmessig mosjon, ketose.



Lykke til
Torkil

Et lite spørsmål bare: Hvorfor hjelper det med vektreduksjon? (annet enn psykisk, selvfølgelig..)

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:37   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Mot søthunger hjelper:

Krom,vektreduksjon, regelmessig mosjon, ketose.



Lykke til
Torkil

Hva med l-glutamin, som Atkins nevner?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 11:08   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Hei
Vektreduksjonen reduserer insulinresistensen ( Les i Slank med ketolysekuren) slik at det er mindre insulin i blodet etter måltidene. Da blir blodsukkeret ikke så lavt som tidligere og søthungeren ( som er svar på lavt blodsukker) blir ikke så uttalt.

Mosjon øker insulinets effekt i 1-3 dager etter en mosjonsøkt, slik at kroppen ikke trenger å pumpe så mye insulin ut i blodet etter et måltid sammenllignet med hvis man ikke mosjonerer.

Krom virker på insulinresistensen og minsker dermed insulinmengden i blodet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 11:25   #8
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Krom

Aha, takk for svar! For første gang har jeg nesten ikke hatt søtsug i det hele tatt, siden jeg begynte på ketolysekuren. Hars elvfølgelig vært enkelte dager, men på andre kurer jeg har gått på har det nesten vært konstant... veldig deilig å slippe

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:51   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Et lite spørsmål bare: Hvorfor hjelper det med vektreduksjon? (annet enn psykisk, selvfølgelig..)

Når fettcellene tømmes vil insulinresistensen reduseres, ( fedme er den aller viktigste årsak til insulinresistens) - mindre insulin i blodet betyr økt fettforbrenning.

Vennlig Hilsen
Torkil

UPS, jeg så ikke det som var under spørsmålet. beklager.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:01   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Vektreduksjonen reduserer insulinresistensen ( Les i Slank med ketolysekuren) slik at det er mindre insulin i blodet etter måltidene. Da blir blodsukkeret ikke så lavt som tidligere og søthungeren ( som er svar på lavt blodsukker) blir ikke så uttalt.

Mosjon øker insulinets effekt i 1-3 dager etter en mosjonsøkt, slik at kroppen ikke trenger å pumpe så mye insulin ut i blodet etter et måltid sammenllignet med hvis man ikke mosjonerer.

Krom virker på insulinresistensen og minsker dermed insulinmengden i blodet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Kan legge til at for min egen del er søthungeren borte vekk. Og det ble den etter et par uker egentlig. Jeg smakte en slurk rødbrus for noen dager siden og det smakte ikke særlig godt, men kvalmende søtt.

Etter et år med lavkarbo, og delvis ketose, særlig det første halve året, er jeg overbevist om lavkarboen fortreffelighet.

I jula spise jeg en del speltbrød, og etter et par dager svingte blodsukkeret så mye at jeg fikk tilbake skjelvinger, ubehag etc.

Lykke til mot bedre tider!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 13:24   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Hei
Litt småsprekker kan ha sine fordeler, man kjenner ubehaget de raske karbohydrater medfører og blir "vaksinert" mot et usunt kosthold.
Lykke til videre
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krom rsy Lavkarbo generelt 28 20-01-06 00:24
Krom? anexiel Kosttilskudd 34 04-07-05 15:46
Effekten av krom Sugarpill Kosttilskudd 4 06-05-05 21:32
Noen som tar krom? Elisabeth Kosttilskudd 7 13-01-05 12:58
Krom virker stabiliserende på blodsukkret. Begod Kosttilskudd 3 19-03-04 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no