Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan vil dette påvirke min kur?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-07, 13:06   #1
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan vil dette påvirke min kur?

Når jeg har gått på ketolysekuren i nesten 4 uker (mangler 2 dager) så skal jeg på tur til utlandet og jeg vet jo at det blir en del festing Disse 4 uker ukene har jeg da vært superflink og heller ikke drukket alkohol. (forstod det slik at det var nødvendig i 4 uker) Når jeg er bortreist vil jeg selvfølgelig prøve å spise så bra jeg kan, men hvor mye kan dette sette meg ut? Og vil det ta lang tid å hente meg inn igjen? Jeg vet jeg kommer til å feste begge kveldene (ikke like mye hver dag selvfølgelig) samt kanskje en øl eller to på dagen.... for kosen sin skyld sånn blir det bare..... Til nå har jeg tatt av nesten 5 kg og frem til da regner jeg med 3-4 kg til håper jeg.....

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:22   #2
Mjaa74
Juniormedlem
 
Mjaa74 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 50
Innlegg: 22
Mjaa74 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Jeg var ute på tur forrige helg. Frokost på hotell = 0 problem. Egg, bacon og ost
Hvorfor ikke bytte ut øl med hvitvin på dagen? (Husk å drikke MASSE vann i kombinasjon med alkohol!)
Kanskje spise mindre fett. Kroppen forbrenner alkohol før den begynner på fettet. Masse fett blir da ikke forbrent, men lagret.... resultatet sier seg selv!
Lunsj ute= salat uten brød, men med kylling, bacon osv. Helt knall!
Middag ute= kjøtt eller fisk og spør etter ekstra grønnsaker og 0 poteter. Går helt greit!
Kvelds/ snack= Ta med, eller kjøp, baconsvor. Små poser er ok å ha i veska!

Dette er iallefall mine tips!

Min utflukt resulterte at jeg ikke rikket på vekta den uka. Men denne uka etterpå har jeg gått ned 1,4 kg igjen. Sikkert veldig individuelt det der....

God tur og lykke til!!!

__________________
Marianne

"Jeg kan motstå alt - unntatt fristelser!"
[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wQKtapz/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wQKtapz/weight.png[/image]
Mjaa74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:31   #3
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Jeg er fortsatt veldig redusert etter lørdagens festligheter, og jeg har ikke vært plaget med hangover tidligere. Ser det egentlig som en fordel å bli så uvel i kroppen, da kjenner jeg at dette ikke er bra for meg..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:42   #4
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Tusen takk for svar. Ja tror ikke maten blir et problem, er helst drikkingen..... og jeg kan jo selvfølgelig ta det helt med ro osv osv, men man skal jo leve litt også ikke sant? er jo superflink nå og frem til det, så jeg får rett og slett teste hvordan det går etter den helgen Det er jo festligheter innimellom for de fleste regner jeg med - eller stopper alle å ta seg en skikkelig fest på denne kuren???? og evt. for hvor lenge????

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:53   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Tusen takk for svar. Ja tror ikke maten blir et problem, er helst drikkingen..... og jeg kan jo selvfølgelig ta det helt med ro osv osv, men man skal jo leve litt også ikke sant? er jo superflink nå og frem til det, så jeg får rett og slett teste hvordan det går etter den helgen Det er jo festligheter innimellom for de fleste regner jeg med - eller stopper alle å ta seg en skikkelig fest på denne kuren???? og evt. for hvor lenge????

Dette er et valg man tar selv.

Jeg har tatt det med ro på denne kuren, men vært ute og hatt det gøy, både med og uten alkohol. Av og til nytt et glass vin eller 2, eller en dram. Men har på ingen måte gjort det slik at jeg har ødlagt for kuren.
Når man drikker alkohol, så går kroppen midlertidig ut av fettforbrenning, og forbrenner alkoholen i stedet.

Det som kan være litt å huske på: Dømmekraften blir svakere når man er litt "svingstang" og da hender det at man spiser det man ikke bør... Det har jeg selv gjort.


Sist redigert av Gerd : 03-09-07 kl 14:30.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 14:25   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Jeg satser på å holde meg ganske så alkoholfri til jeg er ferdig, vil ikke risikere å få en til dag som gårdagen. Kanskje en og annen lavkarbo Vikingfjord i sosiale sammenhenger, men ikke mer.. Etter at alkoholen begynte å gå ut av systemet fikk jeg noe som kjentes ut som senebetennelse i hele overkroppen, og en hodepine fra en annen verden. (har migrene, så jeg har litt erfaring på akkurat det området)
Mulig det er et sammentreff, men jeg tar ikke den sjansen..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 14:51   #7
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Alkoholen er faktisk det minste problemet mitt når jeg er på slike turer. kan feks drikke hvithvin, rødvin, vikingfjord uten karber, bacardi med cola light, wodka med sprite zero. Jeg er også veldig lett drukket 2 enheter er nok for meg

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 16:14   #8
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR, her.

Alkoholen er faktisk det minste problemet mitt når jeg er på slike turer. kan feks drikke hvithvin, rødvin, vikingfjord uten karber, bacardi med cola light, wodka med sprite zero. Jeg er også veldig lett drukket 2 enheter er nok for meg

visste ikke jeg kunne drikke alle de sortene.... får holde meg unna øl da så ser jo det ut som det ikke blir så gale

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:24   #9
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Siden jeg er ei sånn derre berte som flyr på byen hver helg har jeg ikke klart å holde meg borte fra alkoholen mens jeg har vært på kur
Så derfor må jeg innrømme at jeg har drukket hver helg siden kurstart for 10 uker siden. Ja jeg vet at dette ikke er å foretrekke og at dette nok har satt en viss demper på nedgangen.
Men på den annen side; hvis jeg ikke hadde fått slått meg litt løs etter en lang arbeidsuke, med måtehold, kurspising og matlaging, så hadde det klikket for meg, og jeg tror ikke jeg hadde maktet å opprettholde kustusen resten av uken. Og jeg elsker å gå på byen for å danse - så da blir det gjerne noen drinker (Cuba MaXLibre) både på fest og på byen. Og jeg er forholdsvis fornøyd med vekt-resultatet mitt så langt, og jeg er villig til å leve med at det tar lengre tid fordi jeg lever litt innimellom
(men jeg får ganske vondt i kroppen da - kjenner at jeg er dehydrert ja...huff! )

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 06:47   #10
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

Vær oppmerksom på at du tåler mye mindre alkohol en vanlig.......
det er min erfaring

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 06:56   #11
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvordan vil dette påvirke min kur?

ja for min del og, er jeg i ketose når jeg begynner å drikker, så en halvliter med ultra lavkarbo øl, så er jeg mer enn bedugget veldig rimelig i drift.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette er IKKE en sjamporeklame! Albertine Lavkarbo generelt 47 13-06-16 20:26
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no