Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Student/økonomi

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-08, 14:37   #1
Nola
Medlem
 
Nola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 35
Innlegg: 68
Nola er på en erverdig vei

Student/økonomi

skal snart flytte ut og lurer litt på hvor mye penger dere bruker på mat i uka bare til dere selv og hva dere pleier å kjøpe. og vis noen kjøper noe spesielt for å spare peng hadde d vert kjekt å vite

fant ingen tråd om dette, mn syns d er litt vanskeli å søke....

Nola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 14:54   #2
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: student/ økonomi

Jeg prøver å velge billige alternativ der det finnes.

First Price laksekoteletter koster kr. 16 for 500 gram, det er en middag til 18-åringen og meg, eller 2 middager til meg.

Laksefilet fra samme koster kr. 37. Like mange middager.

First Price bacon koster kr 37 for 3x150 gram, handler du på Rema1000 får du 400 gram bacon for kr 32,50, 400 gram kjøttdeig for kr 32 og 400 gram karbonadedeig for kr 39.

Grønnsaker kjøper jeg uansett pris, men velger First Price løk og sjampinjonger, her skiller prisen litt.

Jeg har oppdaget at det er billigere (for meg) å spise lavkarbo, fordi jeg bruker så undelig mye mindre penger på snop, is og ferdigmat.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:09   #3
Nola
Medlem
 
Nola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 35
Innlegg: 68
Nola er på en erverdig vei

Sv: student/ økonomi

å takk for raskt svar
ja, bruker mye mindre på godis nå spiser mindre og mn trodde at så mye kjøtt var så dyrt...
har noen smakt kyllingfileene fra first price?

Nola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:14   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Når det gjelder kjøttvarer så går jeg for det samme som Heksehilda. Ellers er first price sine kyllingfileter utrolig billige, og gode er de også Tror det er to kg for 150 kr omtrent.
Alt av grønnsaker kjøper jeg på innvandrerbutikk. Det er mye billigere, og stort sett er kvavliteten en del bedre, også. Og på Sultan (tyrkisk frukt og grøntbutikk rett ved der jeg bor) har de tretti egg til femti kr! Store egg, med skikkelig gul plomme
Så om du har en sånn butikk i nærheten av der du bor, så er det et must! De har dessuten mye spennende krydder og billig boksmat som regel også

Jeg og samboer bruker mellom 500 og 700 kr i uka på mat, det synes jeg er veldig lite, men jeg handler inn en gang i uka, og tar en runde for å handle inn der det er billigst

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 18:52   #5
vilya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 38
vilya er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Jeg kjøper inn det jeg kan av first price. Vet mange er skeptiske til sånne billigmerker når det gjelder mat, men det er ingen grunn til å være det.

Også har jeg tatt bort "nei takk"-klistremerket på postkassa mi, slik at jeg får med meg tilbudene på de forskjellige butikkene. Kjøpte meg også en fryser da jeg flyttet for meg selv, slik at jeg kan kjøpe en del på tilbud, fryse det ned og bare ta det ut etter hvert som jeg trenger det.

vilya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 19:00   #6
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Student/økonomi

kyllingfiletene til first price er nydelige

__________________

91,5 - 91 - 90
- 89 - 88 - | 87,6 | - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60
Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 19:25   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Fryser er et must! Julepresang?
I dag har jeg kjøpt lammelår i skiver, entrecote og kjøttdeig til halv pris på Rema. Bare fordi det går ut på dato i morgen!

Rett hjem og i fryseren, så holder det jo hvor lenge som helst! Nesten, da!

Kjøpte så mye lammekjøtt at jeg malte opp 2,2kg til kjøttdeig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:30   #8
2mmelit1
Medlem
 
2mmelit1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kongsberg
Alder: 39
Innlegg: 59
2mmelit1 er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

koteletter har jeg spist en del av å det her helt greit grisebillig! får vel en pakke til 30-40kr å det holder da til 3-4 middager så det koster jo ikke stort ihvertfall, både svine og okse er billig! å godt, bacon er heller ikke så dyrt om man ikke kjøper den dyreste varianten 1 pakke bacon holder jo nesten ei uke:P hehe

__________________
2mmelit1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse DIY101 Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:31   #9
2mmelit1
Medlem
 
2mmelit1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kongsberg
Alder: 39
Innlegg: 59
2mmelit1 er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

kyllingfiletene til first price er nydelige

sliter litt med å finne den her i kongsberg jeg! har vært innom 2 kiwi butikker i byen å ingen av dem hadde frosen kylling fillet av noen typer

__________________
2mmelit1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse DIY101 Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:39   #10
dissident
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 41
Innlegg: 3
dissident er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

18 pakke med first price egg og 2x 500g eldorado frossen brokkoli.. 51,50,- tror jeg det ble sist jeg kjøpte på kiwi og det er 4 middager.. er som oftest det det går i når pengene kniper.. som de som oftest gjør

dissident er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:45   #11
vilya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 38
vilya er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av 2mmelit1, her.

sliter litt med å finne den her i kongsberg jeg! har vært innom 2 kiwi butikker i byen å ingen av dem hadde frosen kylling fillet av noen typer

Hva med Meny? De bruker ofte å ha litt større utvalg der.

vilya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:34   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av 2mmelit1, her.

sliter litt med å finne den her i kongsberg jeg! har vært innom 2 kiwi butikker i byen å ingen av dem hadde frosen kylling fillet av noen typer

Du kan jo be dem om å ta inn? Jeg kan ikke tro du er den eneste som ville vært interessert i billige og gode kylingfileter, akkurat
Ellers har vel Rema noen ganske billige også, men ikke like store pakker.

Opprinnelig lagt inn av vilya, her.

Hva med Meny? De bruker ofte å ha litt større utvalg der.

Har de First Price på Meny?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:43   #13
dissident
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 41
Innlegg: 3
dissident er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har de First Price på Meny?

har kjøpt first price kylling på meny før iallefall
men tror de har et annet merke av billig produkt ellers
de har iallefall ikke first price egg på meny butikken jeg handler på

dissident er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:47   #14
vilya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 38
vilya er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har de First Price på Meny?

Jepp. Men ikke like stort utvalg som Kiwi og Spar.

vilya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 02:21   #15
2mmelit1
Medlem
 
2mmelit1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kongsberg
Alder: 39
Innlegg: 59
2mmelit1 er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du kan jo be dem om å ta inn? Jeg kan ikke tro du er den eneste som ville vært interessert i billige og gode kylingfileter, akkurat
Ellers har vel Rema noen ganske billige også, men ikke like store pakker.


Har de First Price på Meny?

haha, det går kanskje ann, med tanke på at jeg er god venn med begge de butikksjefene
på den ene remabutikken i byen så har de kalkun fillet frosen, men fant ikke kylling fillet der heller! kanskje det er øya mine det er noe galt med? hehe

å ja de har first price på meny

__________________
2mmelit1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse DIY101 Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 12:15   #16
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av vilya, her.

Jepp. Men ikke like stort utvalg som Kiwi og Spar.

Jeg har Meny som min nærbutikk, og finner i hvert fall:

* FirstPrice egg
* FirstPrice bacon
* FirstPrice sei
* FirstPrice laks i to varianter
* FirstPrice sjampinjong - både hermetisk og frisk
* FirstPrice stekemargarin
* FirstPrice halvstekte baguetter
* FirstPrice loff og kneip
* FirstPrice smøreøst
Og enda flere matvarer, samt en del andre produkter innen rengjøring, kattemat, hygiene osv.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:29   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Dytter litt på denne, jeg

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:43   #18
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Student/økonomi

Prixen i nærheten av oss har også XP ost til 52,-/kg, ellers kjøper vi mange kilo ost når det er tilbud på f.eks Norvegia til 49,90.
Prix har også XP kyllingfiléter til 168,- for 2kg.
Coop svinekjøttdeig til 19,90,- dette kjøper vi mye av, jeg liker smaken på dette bedre enn de andre kjøttdeigene.

Kyllingkjøttdeig ser udelikat ut, men koster 20 på Rema. Har også kjøpt kyllinglår til en billig penge på Rema.

Mitt store problem er at blomkålen som jeg omtrent er avhengig av til middag koster omtrent 30,-! Tenk, den kostet 10,- når jeg begynte på lavkarbo for 3/4år siden. Lurer på hva som er skjedd...
Kjøper endel grønnsaksblanding fra XP med gulrot, blomkål og broccoli, så peller jeg ut gulroten og gir denne til junior.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:18   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Om man er så heldig å ha en frukt- og grøntsjappe i nærheten (populært kalt innvandrersjappe ), så er det gull! De kan kutte momsen så mye de vil på Kiwi, de kommer aldri opp til kvaliteten og prisen til f.eks Sultan her på Grünerløkka (enn om kvalteteten har gått litt ned på grunn av at huseierene har presset opp leia, så overgår de lett de fleste dagligvarehandler).
Jeg får stadig litt sånn bakoversveis, når jeg nesten fyller to bæreposer med grønnsaker og hermetikk for en hundrelapp eller to, selv om jeg har handla der i årevis
Og et brett med ca tredve egg for femti kroner, og vi snakker STORE egg med flott gule plommer, det skal man heller ikke kimse av

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:55   #20
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Student/økonomi

Eller for oss som ikke bor midt i en by, sjekk opp og det er noen i nærheten som har egne høner og som selger egg. De er som regel MYE billigere
Jeg har et hønseri i nærheten, der får jeg kjøpt store egg til 30kr pr brett(30egg)

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:50   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

1 kylling fileet til 14,90 på Kiwi i helga
De nye God helg-tilbudene de har begynt med er geniale!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:09   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

1 kylling fileet til 14,90 på Kiwi i helga
De nye God helg-tilbudene de har begynt med er geniale!

Ellers kjøper jeg alltid tokilosposer med kyllingfileter fra First Price. Koster kanskje hundre og femti spenn, og er porsjonsfryste
Gode er de også, bedre enn Prior sine, som jeg synes er fulle av trevler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:20   #23
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

1 kylling fileet til 14,90 på Kiwi i helga
De nye God helg-tilbudene de har begynt med er geniale!

Men sånn egentlig... Iallefall disse kyllingfileetene, er jo mye dyrere enn feks Prior sine 4-pakninger. 4 fra Kiwi blir jo 60 kr. De pakkene med 4 koster vel en 40-50 kr. Tenkte på det i går kveld da jeg planla hamstring i dag, hehe. Ble med tanken
Ellers har de andre tilbudene deres vært greie med indrefilet osv, det blir jo mye billigere

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:22   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Men sånn egentlig... Iallefall disse kyllingfileetene, er jo mye dyrere enn feks Prior sine 4-pakninger. 4 fra Kiwi blir jo 60 kr. De pakkene med 4 koster vel en 40-50 kr.

Hvor finner du det? De 4 pakkene jeg har sett koster som regel mellom 65 og 95 litt errersom butikk. 2 stk koster rundt 44-45 kr.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:56   #25
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Student/økonomi

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

1 kylling fileet til 14,90 på Kiwi i helga
De nye God helg-tilbudene de har begynt med er geniale!


Åh, har de begynt med det? Når starter helga da.. fredag kl. ? eller er det bare lørdager?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no