Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-08, 15:48   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Man tager:

En fin tekanne i glass (helst ) (de har noen kjempefine på Indiska, med kopper til!)
Frisk peppermynte/mynte
ca en ts lakrisrot
en pose el. tilsvarende mengde løs grønn te
ca 3/4 l kokende vann

Ha alt i kanna, trekk en liten stund, ta ut den grønne teen, og la resten trekke videre. Lakrisroten smaker ikke lakris, bare søtt og godt. Kan brukes som søtningsmiddel i all te, bare vær obs på at man ikke skal bruke for mye av den, jfr.http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm
Lakrisrot og peppermynte er begge veldig bra for magen, pluss en hel rekke andre ting! Og det smaker himmelsk. Ha i glasskopp og nyyyt!


Sist redigert av Huldr : 08-10-08 kl 00:34.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 16:00   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Obs: Jeg liker at teen ikke er kjempesøt, men det kan være nødvendig å øke mengden lakrisrot for de søthungrige

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:29   #3
Enjoy life
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Parken på Hauger
Innlegg: 5
Enjoy life er på en erverdig vei

Sv: Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Hvor kjøper man lakrisrot?

Enjoy life er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:40   #4
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

lurte på akkurat det samme som enjoy life! har lyst å prøve dette i morgen, men da må jeg bruke presskanna mi. haha. eneste som er av glass. ellers har jeg bare leirpotte!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 00:03   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Hehe, du kan selvsagt bruke hva du vil Fjanni , bare jeg som er ekstrem estetiker og te-fanatiker

Men lakrisrot får dere kjøpt i alle helsekostbutikker, i Helios sin urtete-serie. Den er god på egen hånd også, og da smaker det litt lakris, men det er enda bedre og mer lakris-smak om man kombinerer med en pose lakris-te fra Yogi! Den fås også på helsekost.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 00:22   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Man tager:

En fin tekanne i glass (helst ) (de har noen kjempefine på Indiska, med kopper til!)
Frisk peppermynte/mynte
ca en ts lakrisrot
en pose el. tilsvarende mengde løs grønn te
ca 3/4 l kokende vann

Ha alt i kanna, trekk en liten stund, ta ut den grønne teen, og la resten trekke videre. Lakrisroten smaker ikke lakris, bare søtt og godt. Kan brukes som søtningsmiddel i all te, bare vær obs på at man ikke skal bruke for mye av den, jfr. http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm

Lakrisrot og peppermynte er begge veldig bra for magen, pluss en hel rekke andre ting! Og det smaker himmelsk. Ha i glasskopp og nyyyt!

Den linken der kommer jeg meg ikke inn på, er det om bivirkninger av lakrisrot??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 00:35   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Oi, beklager! Link rettet

Det er om lakrisrot generelt, både gode virkninger og bivirkninger

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Emneord
myntete, peppermyntete, te


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
100% naturlig søtning med 0 g karbo! xeena82 Ketolysekuren 2 23-08-08 08:56
Potetgull-naturlig sunt! Sugarpill Livets lyse side 7 01-12-07 13:28
Naturlig vann med smak! Iset Generell ernæringsdebatt 15 17-08-06 13:47
Eterisk olje - peppermynte Marianne Fysisk og mental helse 0 01-01-05 18:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no