Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Trenger tips til hverdagsdrikk

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 23:52   #26
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 50
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Synd du ikke liker Farris. Her er soda stream maskinen (brusmaskin) blitt min nye beste venn

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 17:51   #27
vigron
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
vigron er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Hvordan er det med å drikke c-vitaminer eller andre vitamintilskudd i brusetablett-form? Berocca er jo en type og på apoteket har de vel også C-vitaminer. Jeg kjøper alle mine i Sverige og i Spania, så jeg vet ikke noe om de som fins i Norge. De fins jo i mange forskjellige smaker i Sveige og den i Spania smaker rett og slett Fanta.
Ellers har jeg brukt veldig mye Nestea - uten sukker i de tidligere slankeperiodene mine, men denne gangen bruker jeg kun vann og vitaminer. Går det tro?

vigron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:12   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

DEt står at de C- vit vi har er sukkerfrie, men de inneholder like fullt 8 karber pr 100. Eller 7.2 pr rør(90g) med 20 tabletter.
Ikke mye, men tar du mange pr dag, blir det jo litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:24   #29
vigron
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
vigron er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

DEt står at de C- vit vi har er sukkerfrie, men de inneholder like fullt 8 karber pr 100. Eller 7.2 pr rør(90g) med 20 tabletter.
Ikke mye, men tar du mange pr dag, blir det jo litt!

På den ene jeg har står det 1.09 kb pr tablett, men de andre står det ingenting på, annet enn hva de inneholder. Får begrense meg og drikke iste og vann i stedet.

vigron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:12   #30
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Hei
Jeg er helt ny i lavkarboverdenen, så jeg kommer nok til å stille mange dumme spørsmål her på forumet... Men jeg mener å ha lest at brus i light-former er greit nok? Pepsi Max, Cola light/Zero osv... Er det helt feil? Kan kutte ut det meste, men ønsker ikke engang å slutte med Pepsi Max'en min... Kan jeg bare beholde den, så føler jeg at jeg spiser/drikker/nyter fullt ut likevel... Mistenker at jeg er grådig naiv her...?

Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:54   #31
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Hei
Men jeg mener å ha lest at brus i light-former er greit nok? Pepsi Max, Cola light/Zero osv... Er det helt feil? Kan kutte ut det meste, men ønsker ikke engang å slutte med Pepsi Max'en min...

Du må gjøre deg din egen erfaring med om du kan drikke pepsi max og samtidig gå ned i vekt. For noen er det dessverre en partystopper, men kan ikke gjette før du har prøvd.

Vil uansett anbefale at du får i deg en viss mengde rent vann i tillegg til pepsien. Min egen rutine er at jeg skal ha i meg to liter vann om dagen, og så kommer evt te/kaffe/pepsimax utenom. For meg går det greit å drikke pepsi max, men jeg har ikke akkurat illusjoner om at det er sunt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:00   #32
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Takk for tilbakemeldingen. Jeg får prøve og feile litt, og se hvor smertegrensen går. Om jeg i alle fall kan nyte et glass eller to om dagen, så er jeg fornøyd. Skikkelig Pepsi Max-oholiker, så det vil i tilfelle være en stor reduksjon... Huff... Jeg vet det er ikke er direkte sunt, men av og til er de usunne tingene verdt det likevel...

Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 22:46   #33
hkam
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østfold
Alder: 32
Innlegg: 20
hkam er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Lurte på om Oldens "Eple" er ok å drikke iforhold til ketolyse.. Det er vell 3,2 karb i den om jeg ikke tar helt feil. ?

hkam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, startet 18/4-11 Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 22:48   #34
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av hkam, her.

Lurte på om Oldens "Eple" er ok å drikke iforhold til ketolyse.. Det er vell 3,2 karb i den om jeg ikke tar helt feil. ?

På ketolyse? Nei. 3,2 karber er altfor mye pr 100g/100ml

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger tips :-) andreassen943@hotmail.com Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 21-07-10 10:52
Trenger et tips ... Trin Ketolysekuren 10 27-03-10 13:18
Hei jeg er ny og trenger tips Thea_84 Spørsmål og svar 4 29-06-09 23:20
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 22:09
trenger tips Siljevanilje Ketolysekuren 4 07-04-06 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no