Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Funker lavkarbo på katta tro?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-08, 23:31   #1
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Funker lavkarbo på katta tro?

Har ei kattefrøken på 2,5 år. Hun har blitt sterilisert og er mye inne nå på vinterstid (nordpå).
Hun er blitt litt vel rund om magen nå. Så da hadde jeg plutselig en innskytelse. Kanskje man kunne prøvd en lavkarbo diett en stund på katta?
Kanskje kutte ut (ned) på tørrforet (som jeg kjøper hos dyrlegen) å gi henne mest forskjellige fisketyper og råt (kokt?) kjøtt. Det er vel det som er den naturlige dietten for katter.
Kanskje det finnes noen vitaminpiller for katter også...

Er jeg helt på jordet her eller?
Dyrevennlige innspill mottas med takk

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:41   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Ja så absolutt. Katter er kjøttetere og er ikke laget for planteføde.... :-)

Artig om du hadde fått slanket katten med føden...

Katter eter jo gjerne hele mus, og fugler, og da går både ben, innvoller, kjøtt, hud og hår ned. Regner med at katten bryter ned mye av dette. Kan hende den bare har godt av rått og ikke rent kjøtt, men litt slakteavfall. Fisk er vel fint. feks skinn, hale, etc etter at du har laget fisk til deg selv... Katter tygger vel ikke særlig, så trenger kanskje ikke koke ?
Tror du får kjøpt frossent slakteavfall fra et slakteri i nærheten ?

Ingen kattemann, bare bruker litt forhåpentligvis sunn fornuft :-)


Sist redigert av energibunten : 03-01-08 kl 23:47.
energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:47   #3
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Tok en titt på maten til pusi'n min, og jaggu er det lavkarbomat på henne også Og høyfett i tørrmaten
Men tørrmat må pusene ha for å vedlikeholde bl. a. tenner, så kanskje det er bedre å heller bytte type

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 00:01   #4
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Jeg bruker ”Science Plan” Feline Adult Kylling. Min 60% kalkun og kylling.
Men den inneholder også malt mais, malt ris, animalsk fett, maisglutenmel (sikkert fra det skumle maisgluten dyret! ), proteinhydrolysat, kaliumklorid, fiskeolje, salt og rosmarinekstrakt.
Hmm.. her var det litt av hvert ja. Tviler på at en steinalder katt spiste noe særlig med mais og ris



Fikk denne anbefalt av vetrinæren. Men nå selger de den også så...

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 00:04   #5
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Men tørrmat må pusene ha for å vedlikeholde bl. a. tenner, så kanskje det er bedre å heller bytte type

Er du sikker på at dette ikke er noe produsentene har funnet på? Kattens verson av at "melk, brød og poteter må vi jo ha".

Det er jo tross alt mange fine rovdyr som ser veldig flott ut på det de finner i skauen.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 00:12   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Jeg må gi pusi'n kitten-foret, og da bruker jeg Eukanuba kitten Hun er strålende fornøyd, og pelsen er helt nydelig. 36 % protein, 23 % fett og veldig lite plass til karbo.
Du kan jo prøve med sånn diett-for en periode, og se hvordan det går..?

Tørrforet inneholder en del rart ja, men våtmaten er lavkarbo Ihvertfall Whiskas.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 00:17   #7
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Vi har prøvd med bare våtmat og det var ikke noe morsomt, verken for mor eller pus.. Hun greide ikke alltid holde seg til hun kom seg ut, og da måtte jeg fram med vaskebøtta 3-4 ganger for dagen..
Det kan jo alltids være noe de har funnet på, såklart, men for min del hørtes det ganske fornuftig ut. Og hun har nydelige tenner nå ihvertfall
I naturen får jo heller ikke dyrene servert maten på fat, og må bruke tennene mer enn huskatter.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 06:34   #8
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Tror da rolig du kan kutte ut tørrforet. En katt som levde i naturen/vilt ville jo aldri gå ut å kjøpe tørrfor for å vedlikeholde tenner f.eks. Som du er inne på terry, så er det et kunstig behov som produsentene har skapt.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:25   #9
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Vil nok virke å gå over til mer naturlig mat. Men som nevnt tidligere er tannhygienen til katten avhengig av tørrfor.
Angående vitamintabletter til katten så har vi prøvd ut to forskjellige typer kjøpt i Sverige. Den ene typen var det ingen reaksjon eller synlige virkninger av. Men den andre måtte være katteverdenens svar på energidrikke, for katta var nesten ikke nedi golvet om natten! :-) Etter å ha prøvd disse to så sitter jeg igjen med følelsen av at vitaminsupplemang er unødvendig for kattene og at de har det best med vanlig "god kost" fra vetrinæren. Katten vår har også en tendens til å legge på seg litt ekstra vintertid, men så fort sommeren står på døra er den "fit for fight".
Ellers er de med de små vennene våre som med oss; at de trenger litt motivasjon for trening. Katten vår er i utgangspunktet VELDIG bedaglig. Men forleden fikk vi tak i gavepose fra vetrinæren som inneholdt noen leker og prøver på kattemat. Disse lekene måtte åpenbart være innsatt med noen luktestoffer, for med en gang katten fikk tak i de var den helt vill! Posen inneholdt smaksprøver av og reklameeffekter for merket "SPECIFIC".

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:46   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Når jeg spiser lavkarbo blir det ikke belegg på tennene. Jeg tror tannsten er mest pga karbo...
Spiser jeg sukker er det belegg ila noen timer. Gir man hund og katt ting med mais og rismel i, blir det belegg der i gården også.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 13:00   #11
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Men katter skal ha en annen sammensetning av næringsstoffer enn mennesker, og man skal ha veldig gode kunnskaper for å kunne gi fullverdige måltider over lengre tid.
Mi pusi legger også på seg litt om vinteren, men ikke mer enn at det forsvinner så snart våren (og småfuglene ) kommer.
Du kan jo alltids prøve, eller høre med veterinær hva de mener Sikker på at katten din spiser fisk og kjøtt? Ikke alle katter som gjør det heller..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 13:59   #12
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Katta mi ville aldri ha tørrfor, spiste bare kjøtt. Hun levde godt, og ble 14 år, døde av jursvulster som følge av p-pillebruk.. /

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:02   #13
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Mi pusi spiser verken kjøtt eller fisk, bortsett fra Whiskas med and og kylling og en bit tørrfisk i ny og ne.. Weird kitty..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:05   #14
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Joda min spiser både kokt og rå fisk. Men har ikke funnet 1 våtfor som hun liker. Har ikke prøvd med kjøtt enda. Trur hun har spist stekt kylling da.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 01:46   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Har prøvd å gi katta mi kjøtt. Ukrydret, stekt og i små biter, men han vil ikke ha det. Tror det kommer av at han ikke er vant til det. De er jo noen merkelige vanedyr.

Jeg kjøper tørrfor hos dyrlegen også, og er litt usikker på om innholdet er helt etter kattens naturlige kosthold. Han får posemat også, dessverre. Whiskas som jeg kjøper på super'n. Den er det ikke mye næringsverdi i - bare godteri for katta.

Man kan jo få tak i diett-fôr til katter, men jeg mistenker det fôret for å ha mindre fett og mer karbohydrater, og da tror jeg katta blir sjuk istedet for slank.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 02:17   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Katta mi spiser alt av kjøtt og pizza

Og fisk seff. tørrfor er den IKKE glad i..

Den liker gulrøtter også

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 10:25   #17
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Denne tråden likte jeg, for jeg har nemlig vurdert det samme selv. Har en sterilisert hannkatt som ikke er så veldig overvektig, men han har i tillegg en hjertefeil, så jeg tenkte det ville være flott med høyere fettandel og mindre karbo på ham. Har ikke satt det ut i praksis enda, for jeg kvier meg litt for å servere rått kjøtt. Det er visst ganske viktig at det er rått hvis man skal servere enten fisk eller kjøtt (særlig kylling) med ben, for etter det er kokt er beina livsfarlige for katten. Synes nå det høres skummelt ut å servere med beina uansett jeg da, men vet om noen entusiaster som har gjort det i årevis, og de sier det er trygt når det er rått og kattene deres har aldri problemer med tennene.
Kanskje jeg finner en link om dette senere. Tror dette kostholdet kalles BARF.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:34   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Veldig interessant tråd!
Står på terskelen til å skaffe katt(er) selv, og ettersom jeg bor midt i svarte byen, så blir det innekatt(er), men vi har stor leilighet, så det er en god del tumleplass. Men dermed blir det jo interessant i forhold til kostholdet, da ikke katten(e) får trimma av seg et eventuelt vinterspekklag på småfugljakt.
Vi skal ha kattunge(r), da, og jeg vet selv av erfaring at de er vanedyr, så jeg tar gjerne i mot noen tips om hvordan man skal gå fram fra de er små for å legge et godt, og gjerne naturlig grunnlag.
Katten vi hadde da jeg var liten spiste aldri tørrfôr, han nekta. Det gikk mest i rå småfisk som ikke ble brukt til middag, matrester (men bare kjøtt og fisk), og, hehe, leverpostei. Det var favoritten. Katta våre ble seksten år gammel, og døde av slag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:23   #19
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Det finnes eget fór som er beregnet på innekatter. Både mtp næringsinnhold og det at katten skal få opp hårballer. Utekatter spiser gress for å spy opp hårballene. Du kan også få kjøpt "kattegress" på dyrebutikken. Det kan også gå hardt utover plantene dine, hvis du har det da Hvis du skal få kattunge kan du jo fra tidlig av lære den til å leke selv slik at den er i litt aktivitet selv om du ikke leker med den. Min katt var til å begynne med innekatt og jeg lekte mye med den, og den lærte å leke med kattelekene alene. Nå har jeg den ute, men den leker fremdeles en del inne. Spesielt er den ivrig på å "drepe" kjøkkenmatten..... Den ligger sjelden der den skal Den "trimmer" inne med å springe som en gal frem og tilbake på gulvet, og opp i kloretreet sitt.

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:51   #20
TattyTeddy
Medlem
 
TattyTeddy sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 43
Innlegg: 65
TattyTeddy er ny på veien

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Vi har også en serilisert katt som nekter ut på vinteren og tildels på sommeren også..
Lever sine gode dager i vinduskarmen..
Skulle absolutt fått seg en slankekur, men veldig kresen..
har kjøpt for for lite aktive katter nå, men tror ikke det hjelper så masse

TattyTeddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:41   #21
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Vi skulle hatt en "Veterinær-Torkil" her
En som kunne lagd en ketolyse plan for katter. Tror det blir litt for usikkert til at jeg tør å sette katta på ketolyse kur. Vil jo ikke lage plager for katta.
Men man kan jo prøve å veie katta, så begynne å ge ho mer fisk/kjøtt, kaskje 2/3 av dagens inntak i et par uker. For så å veie ho for å se om det har vært noen forskjell. Åssa 1/3 tørrmat da.
Eller blir det som å spise for mye karbo når man går på ketolyse? med det resultatet at man legger på seg.
Kanskje det hadde holdt å prøvd ei uke med fisk/kjøtt/vitaminer. Det er jo ikke mange kg ei katt veier så resultatet vil vel kanskje vise seg fort?
Hva syns dere om det? Andre forslag?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:07   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Jeg tror uansett at for mye unaturlig fôr for et dyr i form av stivelser ikke er bra. Men uansett, må dere ha takk for tips!
Jeg vurderer forresten å ha to katter ettersom både jeg og samboer har jobber, og det hender jo også at vi gjør andre ting om kvelden, sånn at katta ikke er ensom, selv om jeg i utgangspunktet hadde mest lyst på bare én.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:31   #23
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

katter er kjøttetere og kjøttetere lager glukose fra protein i mye større grad enn mennesker. De reagerer anderledes på karbo i kosten, med en annen toleranse og insulinapparat. Jeg ville ha gitt de i hovedsak animalsk føde...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 00:57   #24
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Tips til kattemat: Ta en (halv) blokk frossen sei og kok opp, slik at den tiner. Katten til familien min elsker det! Han kommer farende opp fra kjellerstua i brøkdelen av et sekund når man sier ordet fisssk ...

Rådyr (ikke rått, da) fra julaften gikk også ned på høykant. Ellers liker han ikke laks, og annen kjøtt og fisk får han dårlig mage av. Men det er jo ikke så rart, i og med at katter er skapt for å spise primært rå mat og ikke særlig mye salt.

Ellers er han utekatt og spiser fugl og mus (men spissmus lar han bare ligge, de er tydeligvis ikke noe gode ). Da tror jeg ikke det er fullt så farlig om han spiser en del tørrfor også. Ellers vil jeg også tro at tørrfor har alt for mye karbohydrat for en katt ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 01:50   #25
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

morsomt dette, men mine katter er så sære at
1. hannkatten spiser kun det han vil...
2. hunnkatten leker seg gjennom livet, spiser fulger og mus, og har ett flott liv, hun er blank im pelsen (kull sort) og er lykkelig
3. kattungen spiser det den får, også agurk...
tror man skal være forsiktig med å lage "menneskemat" til dyr, de har en helt annen måte å spise på, og fordøye maten på.
dette kan man lese rundt om.
mine katter vil ikke ha rå fisk, og ikke laks, katter liker ikke rød fisk, sier noen.
stekt makrell er max hos mine...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no