Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mageproblemer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-14, 09:20   #1
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Mageproblemer

Litt lite delikat emne sånn på morran, men...
De siste par ukene har jeg hatt mye problemer med magen. Jeg har ubehag/smerte midt på magen rett under ribbeinskanten. Det kuliminerer stort sett alltid med en runde på toalettet der jeg blir sittende en god stund. Magen er skikkelig løs, og en stund etter at det er "tomt" letter smertene og jeg føler meg mye bedre.

Det kjennes ikke ut som det sitter i magesekken, men heller i colon, noe som jeg får litt bekreftet i og med at det hjelper når jeg får tømt ut. Da får jo det som ligger i transversum forflyttet seg vekk, og trykket letter. Magen, som har vært som et trommeskinn, blir myk og avslappet igjen.

Spørsmålet er hvorfor? Hvorfor får jeg så mye plager nå? Jeg har jo holdt meg på ketogent kosthold i snart 5 uker, men det er bare de siste 2 ukene at dette har vært et problem. Kan det være noe jeg spiser galt? Noe jeg har utviklet inoleranse mot etter at jeg startet kostholdet? Jeg spiser jo forsåvidt ikke noe jeg ikke har spist før, jeg har bare kuttet ut noen ting. Kan det være at jeg ikke får i meg noen vitaminer jeg trenger? Jeg spiser så mye grønnsaker og salat jeg kan for å få i meg riktige karber.

Igjen: Beklager det lite delikate temaet, men jeg ville spørre her siden folket her kjenner til ketogent kosthold. Jeg vet ikke hvor mye min lege kjenner til dette, så jeg ville ikke risikere å få "kjeft" for å spise feil, og så måtte bruke masse tid på å forsvare et kosthold som har fått meg til å endelig å litt ned i vekt.

Legger til at jeg hele tiden har fått utslag på stix, så jeg er i ketose hele tiden. Jeg sjekker med noen dagers mellomrom.

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 09:32   #2
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mageproblemer

eneste som falt meg inn som har vært positivt for min del,- er enten en runde med psyllium eller linfrø oppløst i vann (bindende/regulerende), og tilskudd med melkesyrebakterier daglig. Gode bakterier er jo kjempeviktig for en god tarmfunksjon

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:29   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mageproblemer

Det kan høres ut som gallesmerter? Levde du veldig fettfattig før du la om?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:41   #4
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Mageproblemer

Ikke veldig, tror jeg. Jeg har jo hørt om at man kan ha problemer med overgangen til fet kost i begynnelsen, men dette har jo kommet etter 3-4 uker på dietten. Det var derfor jeg lurte veldig. Tidligere har jeg jo spist smør og rømme og sånt, men jeg bruker jo mer av det som er fett nå enn jeg gjorde før. Kanskje jeg rett og slett får i meg for mye?

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mageproblemer Joppeline Ketolysekuren 1 13-12-11 10:55
Mageproblemer hekas Spørsmål og svar 4 30-06-11 18:09
Mageproblemer Elmermor Spørsmål og svar 3 27-02-11 18:53
Mageproblemer pga lavkarbo? - nybegynner mamoli Lavkarbo generelt 6 03-01-11 09:18
Mageproblemer... anneca Ketolysekuren 1 20-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no