Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-12, 16:58   #17276
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det veldig dyrt å bare skifte ut/reparere vifta på pc-en? Har ca nettopp fått pc-en min tilbake fra reperasjon fra produsent - infocare, skifta ut harddisk, og jeg synes nesten vifta bråker mer og pc-en blir varmere enn før jeg sendte den. Var så mye rot med de infocare-folka at jeg er frista til å gå til en lokal pc-doktor i stedet for, med mindre det blir haugdyrt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-11-12, 17:33   #17277
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanskje du bør sende den til Gerd så hun kan ta den med til data- mannen sin? Hører han skal være dyktig og billig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 10-11-12, 17:38   #17278
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kanskje du bør sende den til Gerd så hun kan ta den med til data- mannen sin? Hører han skal være dyktig og billig!

Tenkte liksom å slippe å skulle sende den i posten og alt det der igjen, vet om flere veldig bra sjapper i byen, så det er ikke noe problem. Ville bare vite om det er veldig dyrt å fikse/skifte vifta!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-11-12, 17:42   #17279
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ei ny vifte koster ikke allverden. hva pc reparatører tar for jobben vet jeg dog ikke.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 10-11-12, 17:43   #17280
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En god vifte koster typisk 150 kroner for en laptop. Det tar ca. 10 minutter å bytte den hvis man tar med tiden det tar å skru opp og igjen maskinen. Da blir det vel 300 kr sånn ca. ettersom det er skruinga som koster.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 10-11-12, 17:50   #17281
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

En god vifte koster typisk 150 kroner for en laptop. Det tar ca. 10 minutter å bytte den hvis man tar med tiden det tar å skru opp og igjen maskinen. Da blir det vel 300 kr sånn ca. ettersom det er skruinga som koster.

Det var virkelig ikke så ille, litt mer enn det koster å sende laptopen i posten. Takk for svar!
Nå må jeg bare finne ut hvilken sjappe her i nærheten som er best.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-11-12, 18:01   #17282
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror ikke du spiller mot meg for jeg heter ikke kanutten på mf.

doh! hva da da?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-11-12, 18:51   #17283
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok. Word igjen ... Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal få det til å holde seg til ett språk i stavekontrollen! Jeg skriver oppgave på nynorsk, og den skifter HELE TIDEN tilbake til bokmål. Har krysset vekk boksen for automatisk identifisering av språk, men det hjelper fint lite. Holder på å bli gal her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-11-12, 19:13   #17284
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok. Word igjen ... Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal få det til å holde seg til ett språk i stavekontrollen! Jeg skriver oppgave på nynorsk, og den skifter HELE TIDEN tilbake til bokmål. Har krysset vekk boksen for automatisk identifisering av språk, men det hjelper fint lite. Holder på å bli gal her!

Prøv å skifte til nn på hele maskina. Kjapt gjort nede til høyre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-11-12, 20:31   #17285
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Var så mye rot med de infocare-folka at jeg er frista til å gå til en lokal pc-doktor i stedet for, med mindre det blir haugdyrt.

Jeg syns det er helt fantastisk at de fortsatt eksisterer! De har gått under navnet info-don't-care i bransjen i femten år! Med rette.... Hvis vi ville ha ny jobbpc sendte vi den inn til rep hos de for da visste vi den forsvant. De hadde tap på 95% eller så på SLA innsendinger en periode.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-11-12, 00:06   #17286
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

- hvorfor har kanutten og supera sluttet å spille mindfeud med meg?

Av og til er man opptatt og glemmer å sjekke mindfeud, vet du... Men nå lurer jeg på hvorfor du har sluttet å spille mindfeud med meg! 11 timer siden jeg gjorde mitt trekk.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-11-12, 00:37   #17287
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Av og til er man opptatt og glemmer å sjekke mindfeud, vet du... Men nå lurer jeg på hvorfor du har sluttet å spille mindfeud med meg! 11 timer siden jeg gjorde mitt trekk.

menhvahæ? ikke fått no beskjed om at du har gjort trekk! start et nytt spill

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-11-12, 12:21   #17288
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et garn som jeg lurer på hva er (Nei, har ikke magebeltet, og finner ikke oppskriften, garnet befinner seg i dag i form av en jakke som egentlig bare mangler en heklekant rundt).

Det er hvitt med flekker av gull. Ganske tykt, tykkelse om trent som Fritidsgarn, Pt3, Alfa.
Det er kjøpt på en strikkebutikk som nå er nedlagt, men de førte garn fra bl.a. Sandnesgarn, Dalegarn og Du store alpakka. Tror det er fra enten Sandnes eller Dale.

Det jeg egentlig lurer på om om garnet tover. Har ikke noe til overs som jeg kan teste med, og hvis det ikke tover, gjør jeg jakken ferdig. Hvis det tover, rekker jeg opp.

Noen som kan huske dette garnet ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 11-11-12, 14:28   #17289
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som husker grensen på iherb for å slippe å betale frakt? Og kg?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 11-11-12, 14:35   #17290
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 11-11-12, 16:53   #17291
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?

Tusen takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 11-11-12, 17:10   #17292
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg driver og bestiller et produkt på iherb. Jeg må velge mellom DISSE. Men da ser det ut som om frakt ikke er gratis likevel da? Hvem skal jeg velge? Hva gjør dere?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 11-11-12, 17:22   #17293
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Katter som gjør ifra seg inne? Klikker i huet mitt snart.. Vi har en katt på ca et halvt år, som vi fikk veldig tidlig, siden noen hadde etterlatt han på en byggeplass. De andre kattene våre ble liksom stuerene helt av seg selv.. Jeg setter han ut så ofte som mulig, men det virker som at denne dusten går inn for å tisse og bæsje. Whyyyy? Han er ikke kastrert enda.. Kanskje det kan hjelpe å få gjort det?

Han gjør i fra seg ute innimellom, når han er stengt ute over lengre tid..Men da helst rett nedenfor trappa vår.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 17:51   #17294
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Katter som gjør ifra seg inne? Klikker i huet mitt snart.. Vi har en katt på ca et halvt år, som vi fikk veldig tidlig, siden noen hadde etterlatt han på en byggeplass. De andre kattene våre ble liksom stuerene helt av seg selv.. Jeg setter han ut så ofte som mulig, men det virker som at denne dusten går inn for å tisse og bæsje. Whyyyy? Han er ikke kastrert enda.. Kanskje det kan hjelpe å få gjort det?

Han gjør i fra seg ute innimellom, når han er stengt ute over lengre tid..Men da helst rett nedenfor trappa vår.

Har du kasse inne? I så fall har vi pleid å sette kassen nærmere og nærmere døra og til slutt rett utenfor døra. Seinere har vi tømt kasseinnholdet der vi vil de skal fortsette å ha toa ute.

Vi hadde en som ikke skjønte bæret før jeg satte kassen i skogkanten (pappeske) og lot den bli der til den gikk i oppløsning.. Han var tydeligvis så fin på det at det var "boksen" som var viktig....

Dersom du ikke bruker kasse så kan det være lettere å få han igang via kasse enn rett ut..., når han først har begynt å drite i kassa - i overført, ikke bokstavelig betydning.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 11-11-12, 17:53   #17295
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har du kasse inne? I så fall har vi pleid å sette kassen nærmere og nærmere døra og til slutt rett utenfor døra. Seinere har vi tømt kasseinnholdet der vi vil de skal fortsette å ha toa ute.

Vi hadde en som ikke skjønte bæret før jeg satte kassen i skogkanten (pappeske) og lot den bli der til den gikk i oppløsning.. Han var tydeligvis så fin på det at det var "boksen" som var viktig....

Dersom du ikke bruker kasse så kan det være lettere å få han igang via kasse enn rett ut..., når han først har begynt å drite i kassa - i overført, ikke bokstavelig betydning.

Har kasse inne ja. I gangen. Han har bæsja i kassa kanskje 3 ganger i sitt liv. Da fordi at jeg har satt han oppi der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:02   #17296
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er forresten i gangen han gjør i fra seg mest.. Prøvde å ta ut kassa og da begynte han å gjøre det andre steder isteden. Virker som at han tror at gangen er ei eneste stor kasse.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:06   #17297
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm, kan du ikke sette kassen hans der han pleier gjøre fra seg ? Man bør også ha en kasse til hver katt, og en ekstra. Det er jo ikke gamle pusen, han fikk nok en dårlig start stakkar. For jeg trodde mammapusene skulle lære opp avkommene til å tisse og bæsje i kassen. Har igrunnen trodd dette var noe katter gjorde av seg selv. Men det er viktig at kassen er ren og innbydende for at de skal bruke den. Det kan godt lukte litt "toalett" av den, så den kjenner igjen lukten, uten at kassen er møkkete og stinkete liksom.

Er det slik nå at den tisser og bæsjer over alt i huset?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 11-11-12, 18:09   #17298
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om h*n er gammel nok til å reagere på catnip, hva med å kjøpe en spray og spraye ved kassa? PS: Husk å ikke vaske med salmiakk der han har gjort fra seg før, det kan trigge lysten til å gjøre fra seg på samme sted igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-11-12, 18:09   #17299
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hm, kan du ikke sette kassen hans der han pleier gjøre fra seg ? Man bør også ha en kasse til hver katt, og en ekstra. Det er jo ikke gamle pusen, han fikk nok en dårlig start stakkar. For jeg trodde mammapusene skulle lære opp avkommene til å tisse og bæsje i kassen. Har igrunnen trodd dette var noe katter gjorde av seg selv. Men det er viktig at kassen er ren og innbydende for at de skal bruke den. Det kan godt lukte litt "toalett" av den, så den kjenner igjen lukten, uten at kassen er møkkete og stinkete liksom.

Er det slik nå at den tisser og bæsjer over alt i huset?

Det er bare han som bruker kassa. En av de andre bruker den kun til å tisse i, dersom de er stengt her inne over lengre tid. Skjer en gang hver fullmåne. (Høres ut som vi har 40 katter.. Har "Bare" tre..)

Jeg har lest at puser som blir tatt ifra mamman sin for tidlig kan bli sånn.. Og når de andre ikke bruker kassen, så skjønner han det kanskje ikke?

Han tisser som regel i gangen eller i stua, utenfor gangen.. Avføringa har kanskje blitt litt bedre. Nå går han for det meste nedenfor trappen å gjøre det, men innimellom i gangen og en sjelden gang andre steder.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:10   #17300
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oh... da har du en vanskelig sak. Vi har hatt våre mye ute fra de var ganske små, så de har måttet gå ute og da er det lettere å fjerne kassa.
Når han har begynt å lage lukt i hele gangen og er såpass gammel kan det bli vanskelig.

Tipper du må trene han til å brukke kassen først. Kan han være ute når du ikke er hjemme? Kan du ferske han før han rekker å gjøre noe og få han oppi kassen når dere er hjemme?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no