Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-11, 03:03   #1
sandy_sks@hotmail.com
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
sandy_sks@hotmail.com er på en erverdig vei

Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen?

Mener å ha snapppet opp et sted at kunstig sukker også lagres som vanlig sukker, fordi kroppen ikke har evnen til å skille mellom kunstig å ekte, så lenge det er søtt? har ikke sjekket dette opp, og lurer på om dere kan svare meg

sandy_sks@hotmail.com er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg tror jeg Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 09:17   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen?

Opprinnelig lagt inn av sandy_sks@hotmail.com, her.

Mener å ha snapppet opp et sted at kunstig sukker også lagres som vanlig sukker, fordi kroppen ikke har evnen til å skille mellom kunstig å ekte, så lenge det er søtt? har ikke sjekket dette opp, og lurer på om dere kan svare meg

Faren min med dia2 får økt blodsukker etter å ha spist en av de små atkins-sjokoladene med maltitol.


Det er nok ikke riktig at det kunstige sukkeret lagres som vanlig sukker - siden kunstig sukker ikke har noe næring (litt forenklet, noen typer innehar kalorier) - men hvis det gir økt blodsukker og med det økt insulinutskillelse fordi munnen kjenner søtt og kroppen reagerer som om det kommer karbohydrater - så kan det gi noe lagring av fett om man spiser mer enn det kroppen forbruker. Dvs at du øker ikke dine glukoselagre som med inntak av mye karbohydrater - men du kan trigge samme kjemiske respons i kroppen. (Andre må korrigere hvis jeg ikke helt treffer blinken her )

Såvidt jeg har forstått det er dette "kroppsavhengig" - dvs at noen får vektstagnasjon om de spiser/drikker mye matvarer/drikke med kunstig søtt i - mens andre ikke får det.

Dermed kan det være greit spesielt i starten av en lavkarbokarriere og holde seg helt unna kunstig søtning - etterhvert kan man jo prøve seg fram på hva kroppen reagerer på og ikke. Lettbrus kan noen drikke - mens andre må holde seg helt unna feks.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig sukker ... Hva kan jeg bruke? bevaremegvel Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 11-03-11 11:54
Ketose - kunstig sukker og ketostix Corporem Lavkarbo generelt 11 13-07-09 12:01
Sukker vs kunstig søtning Mercudia Spørsmål og svar 4 12-07-09 22:47
er sukker generelt skikkelig usunt for kroppen? Aadna Lavkarbo generelt 10 02-10-06 20:32
Solbærsirup med kunstig sukker? elian Lavkarbo generelt 16 26-08-04 22:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no