Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 10:29   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Jeg sliter veldig for tiden med lite energi ++ egentlig mange av de symptomene man får når man går inn i ketose i begynnelsen.

Jeg har ikke som mål å være i ketose men for tiden så havner jeg der. Eneste jeg liker med ketose er at jeg er ikke sulten

Men jeg sjekker på kvelden og da er jeg ofte i ketose men har sjelden utslag på ketostix på formiddag/ettermiddag.

Er jeg ut og inn av ketose da og kan kanskje der forklare hvorfor jeg er så dårlig for tiden?

(stresser det kroppen??)

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:49   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Siden ketostix bare forteller deg om du har overskudd av ketoner i urinen, så vil jeg foreslå at du slutter å "måle" på dagen.
Mens man er aktiv på dagen, brukes ketonene til energi (etter hva jeg har skjønt), det er derfor at man kan "miste" utslag etter en hard treningsøkt.

Hold deg til å måle ca to timer etter dagens siste måltid, ikke stress mer med det Du stresser nok kroppen med å stresse med stixene .

Hvis du er slapp og energiløs, foreslår jeg at du eksperimenterer med maten din. Eller ser på sammensetningen av det du spiser. Får du i deg nok fett (energi)??
For noen ser det ut til at mer fett og mindre karbo gjør godt, andre må spise mer karber (og heller kutte på fettet når de nærmer seg ca 70 g karbo om dagen).
At du muligens ligger og vipper i ketose kan også være en årsak til at du blir slapp. Enten bør du prøve å være i ketose et par mnd så kroppen din blir vant til det eller så bør du holde deg på rundt 70-100 g karbo om dagen.
Jeg ser jo også av en annen tråd her inne at det er individuellt hvordan folk opplever å gå inn og ut av ketose, men jeg merker ingenting nå. Det første halve året merket jeg det godt med hodepine og noe slapphet (bly i beina)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:13   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Sånn som jeg har opplevd det, er det stor forskjell på å vippe litt sånn ut og inn av ketose hele tiden, iforhold til å gå igjennom hele den harde overgangen fra "vanlig" forbrenning til ketoseforbrenning gang på gang. Den kan jo ta flere uker, så det er noe helt annet.. Tror ikke det er noe særlig slitsomt for kroppen å være litt innom ketose flere ganger om dagen, og tror ikke det er noe sånn enten eller. Ikke noe grense at NÅ er man i ketose og NÅ er man ikke det. Det er nok helt naturlig å gå litt ut og inn og det er mange som har ketogener i urina når de våkner, selvom de ikke spiser så ille lavkarbo. Hadde ikke bekymret meg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:59   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Jeg har ingen behov for å være i ketose men spiser lite gresskar for tiden og da blir karb inntaket lavt...

De siste. 4 ukene har vert vanskelige med mye vondt i ledd og hode, trøtt og slapp, konsentrasjons vansker, humørsvinginger++
Har litt mer energi hver gang jeg spiser litt erter/gresskar. Formen variere veldig i løpet av dagen også..

Kan fungere normalt på morgenen før jeg omtrent kollapser på sofaen og sover en time. Så orker jeg litt mer før det er bråstopp igjen.

Ganske slitsomt egentlig

Er derfor jeg har lurt på om det har med at jeg går litt in og ut av ketose.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 17:17   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.


Kan fungere normalt på morgenen før jeg omtrent kollapser på sofaen og sover en time. Så orker jeg litt mer før det er bråstopp igjen.

Ganske slitsomt egentlig

Det der minner meg om en del folk som spiser for mye karber, hehe.

Men fra spøk til alvor... Jeg opplevde trøtthet, svimmelhet, blybein og ikke ork til noe i begynnelsen på ketose.
Når kroppen ble vant til å være i ketose, så gikk dette over. Derfor tenkte jeg at hvis du lever ketogent en stund - til du opplever at energien kommer, så er det lettere å gå inn og ut av ketose.
Men alt dette er så individuellt, du får lese deg opp og prøve deg fram...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 19:18   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Har ikke noe behov for å være i ketose egentlig.. Var undervelktig men er nå normal vekt (165/58kg). Er greit å ikke være så sulten men det er eneste positive

Har mye mat intoleranse og tåler ingen melkeprodukter. Spsier kjøtt og grønt. Alt fett er fra avokado eller kokosolje (+fett fra kjøttet).

Det jeg tåler med mest karb er butternut gresskar

Har egentlig funnet ut at jeg ikke vil leve ketogent siden kroppen min har problemer med å lage energi i mitokondriene og da funker det best med litt glukose. Samtidig er det ikke greit slik det er nå pga alle de rare symptomene jeg har.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:25   #7
klinkekula
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 39
klinkekula er på en erverdig vei

Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?

Jeg pisser ofte på stixen. På dagen har jeg lite, eller inget utslag. På kveldstid har jeg alltid utslag. Nå har jeg vært tom for stix i 4 dager, så er litt bekymret nå! Apoteket to go imorgen!!

4 uker har kuren vedvart på onsdag. 9 kg ned ca. Skal klare få revet bort det siste så jeg står med 10kg vekk på 4 weeks!

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellig utslag på ketostix Sugarmom Spørsmål og svar 15 29-11-10 09:41
Går ned i vekt men gir ikke utslag på ketostix SaiKoPaTT Lavkarbo generelt 4 04-06-10 09:59
Null utslag på ketostix Mr. Muscle Lavkarbo generelt 6 22-03-10 10:48
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 01:01
Utslag på ketostix kristin Lunga Ketolysekuren 2 21-01-06 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no