Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Spiser jeg for mye egg?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-17, 13:40   #1
68KiloNext
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2017
Innlegg: 3
68KiloNext er på en erverdig vei

Spiser jeg for mye egg?

Setta det fort blir spist 6 til 8 egg når jeg er på strikt lavkarbo. Er dette farlig? Finnes det noen måte der man selv kan teste kolesterolet?

68KiloNext er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 16:56   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye egg?

https://helseogmat.net/kolesterol-og...olesterol-egg/

Blir det ikke fryktelig ensformig og spise så mye egg?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 01:11   #3
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Spiser jeg for mye egg?

Opprinnelig lagt inn av 68KiloNext, her.

Setta det fort blir spist 6 til 8 egg når jeg er på strikt lavkarbo. Er dette farlig?

Jeg har spist 6-8 egg pr. dag i over ett år og mine verdier var ihvertfall fine sist jeg hadde en fullsjekk hos legen for ca 1 md siden. Denne siden synes jeg er opplysende når det gjelder egg: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3053

Jeg blir ihvertfall aldri lei egg (fortsatt er livretten egg og bacon...) Dengang jeg var en karbojunkie åt jeg også mye egg, men selvsagt ikke i de mengdene jeg har gjort siste året på minimalt med karbohydrater.

Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 19-07-17, 11:37   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg for mye egg?

Jeg har spist I snitt 6 egg om dagen de siste 6-7 årene eller så. Har ikke hatt noen problemer med dette, og kolesterolet er veldig fint. Etter hva jeg har lest så opptar heller ikke kroppen kolesterol fra mat, det man måtte ha I blodet produseres av kroppen selv. Så jeg ville ha fortsatt eggspisingen med god samvittighet, egg er jo supermat!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-07-17, 19:26   #5
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Spiser jeg for mye egg?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

...egg er jo supermat!

Det er rette ordet, proppfulle med det aller meste av det vi trenger, eneste som mangler er vel c-vitaminer.

Heldigvis har jeg aldri tatt det myndighetene til enhver tid kommer med så veldig alvorlig enten det gjelder høytidelige forsikringer om at devaluering av krona ikke ville skje, ( skjedde før i tida, før vi virkelig var blitt en oljenasjon) eller deres kostholdsråd. For dengang jeg var yngre, så var det opplest og vedtatt at for mye egg var farlig pga kolesterol. Dette har jo vist seg å være så feil som det går an, jeg sitter ennå og venter på en offisiell unnskyldning for at de har feilinnformert folket om noe så viktig, men den unnskyldningen kommer nok aldri. Det tok jo jaggu 70 år før Osvald og Pellegruppa fikk sine unnskyldninger etter krigen også.

Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 13:54
Hva spiser dere resten av dagen om man spiser karbomat på dagen? Tutta87 Ketolysekuren 10 04-03-11 16:55
Spiser jeg nok? lille74 Ketolysekuren 16 29-08-09 12:07
Jeg spiser det jeg vil! Helene Lavkarbo generelt 12 19-08-05 23:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no