Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-12, 10:04   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Ble tipset om denne bloggen om en personlig trener som er 3 barnsmor og deltaker i slike fitnesskonkurranser.

Misforstå meg rett, jeg higer ikke etter hverken kone eller treningspartner som er så dedikert, men lar meg imponere over hvordan prioritering og planlegging kan gi resultater.

Litt morsomt også at andre i Tromsøområdet benytter seg av kosthold og treningsprinsippene til damen.

Bloggen er vel verdt et besøk om ikke annet for å få litt inspirasjon for de som ønsker komme igang med treningen sin.

http://lenehansen.blogg.no

Mulig dama er kjent for de fleste her inne allerede, men jeg er ikke så veldig ivrig på fitness blogger osv osv, men denne ble jeg tipset om skulle være bra.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 10:46   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Hva skal jeg si...
Veldig bra resultat sett i forhold til sin sport og sikkert mange timer med dedikert jobbing og kosthold bak ... men langt ifra hva jeg ville ønske for meg selv. Jeg vil også anta at det ligger et stykke utenfor hva som er langsiktig sunt, uten at jeg er kvalifisert til å uttale meg. Og for all del - ingen trening og fedme er heller ikke på noen måte langsiktig sunt, altså.
For de som er interessert i denne sportsformen er det nok spennende, men for meg blir det for radikalt. Ikke dermed sagt at det ikke går an å lære noe likevel.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:38   #3
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Ikke glem at hun var med i 71 grader nord!

Og de nyeste bildene er jo konkurranseformen hennes, NM førstkommende helg. Så hun ser nok ikke fullt så deffa ut til vanlig. Men fy faen, rå dame!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 20:01   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Idrett på toppnivå har vel aldri egentlig vært helt sunt, hverken på den ene eller den andre måten. Det jeg synes er mest imponerende er hennes dedikasjon til det å sette seg mål i en travel hverdag.

Hun er altså 3 barnsmor, type alenemor!!! Så, vi "andre dødelige" som til stadighet klager over at vi ikke får tid til 1 time trening hver annen dag engang, kan vel egentlig nå slutte å bruke akkurat den unnskyldningen tror jeg. For min del, så skal jeg iallefall aldri mer skylde på at jeg ikke har tid til å trene, det er mye sikkert. Men, hun bruker også aktivt Herbalife Sport 24 serien som meg selv og, så det sparer jo faktisk iallefall en frokost, eller en lunsj i knappe tidsrom.
Går på det samme sjøl, så jeg VET at den gir resultater for de som trener målrettet hver dag.

Samtidig må jeg si at det der brunfargegreiene disse fitnessutøverne har, hadde det ikke holdt med "litt mindre" farge? Synes det blir vel brunt noen ganger. Jeg blir tilnærnet svart selv etter et par uker i sola, men det er nå engang slik jeg er da med asiatisk hud. Men det ser veeeldig brunt ut på bilder iallefall på disse fitnessfolkene.

Hadde nok ikke orket det kostholdsregimet der i 11-12 uker av året, men hvis du titter på hennes "off season" bilder, så tja, hun er ikke akkurat slapp og utrent akkurat da. Hun ser omtrent ut som en særdeles veltrent idrettsutøver egentlig, mens konkurranseformen er gjennomført pervers. Tror gutta har rundt 6-8% i fettprosent, mens jentene noe høyere? Kanskje har de 13-16% off season da, og det synes nå ikke jeg er så forbanna "off season" spør du meg

Følger ikke med på 71 grader nord eller andre reality show, så at hun var med der visste jeg ikke. Kanskje like bra.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 20:22   #5
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Når de er som mest skrapet er de ikke fine, off season pluss bittelitt? Ja, takk! Og den derre kremen, fyttikatten sin, det blir for mye. Så jeg liker ikke konkurransen når de er inngriset og nedskrapet.... Men ellers er jeg grønn av misunnelse!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 23:27   #6
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Ut fra det som står på bloggen hennes, ser det ut til at det er jobben hennes å være "fit"? Hadde jeg fått betalt for å holde meg i form, tror jeg nok jeg skulle klart å finne motivasjon til å yte litt mer, jeg også. Å drive det til så ekstreme lengder skulle jeg dog ha hatt godt betalt for, tror jeg.

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 00:02   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Syns hun er pen og ser fresh ut, når man ser bort fra duckface - fjortistrutmunn som hun har på samtlige bilder omtrent. ser litt teit ut når du er en voksen dame.. Men flott kropp

Mannen hennes er forøvrig ganske snasen han og

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 08:52   #8
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:04   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Eg synes sånt ser heilt forferdelig ut.... og all den skokremen då
Men klart det er flott at dama har tid til å trene, og rett som du seie hypah at det har vi nok tid til alle

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 09:10   #10
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Det blir litt for mye for meg også. Hun er utrolig flott med klær på.

Men ja absolutt - hypah - at hun er 29 år og trebarnsmamma/alenemamma - hatten av.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:04   #11
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Brunkrem brukes i fitness og bodybuilding for å få frem musklene mer, de blir mer synlige med en dyp brunfarge enn med bleik hud. Just sayin'.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:31   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Brunkrem brukes i fitness og bodybuilding for å få frem musklene mer, de blir mer synlige med en dyp brunfarge enn med bleik hud. Just sayin'.

Men fyttikatta så stygt det er... Nå har jeg aldri hatt sansen for fitness og bodybuilding heller da. Vil heller ha en mann som er litt mjuk å ligge inntil enn en som er bare steinharde muskler.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:55   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Er veldig imponert! Hadde aldri klart det selv..
På sitt "beste" mister jo disse jentene mensen, slutter å svette, fryser konstant og får hukommelse verre enn ei tippoldemor på 145. Men det er vel sikkert ikke så farlig siden de bare er der et par uker i året? Ikkje vet eg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:13   #14
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

En ting er jo at det ser for jævlig ut. Og at noen gidder å bruke livet sitt på noe så fullstendig meningsløst, og samtidig gi ungene inntrykk av at dette er viktig. Men det er mulig det er sunt, altså.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:18   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Mange av disse jentene sliter veldig i tiden etter, når de da skal begynne å legge på seg igjen. Ser ikke at det kan være sunt på noen som helst annen måte enn at mestringsfølelsen er fin å ha.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:20   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Det er vel mye toppidrett som ikke er spesielt sunt... og dette er jo det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:49   #17
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

En ting er jo at det ser for jævlig ut. Og at noen gidder å bruke livet sitt på noe så fullstendig meningsløst, og samtidig gi ungene inntrykk av at dette er viktig. Men det er mulig det er sunt, altså.

Hva er meningsløst med det?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:44   #18
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

En ting er jo at det ser for jævlig ut. Og at noen gidder å bruke livet sitt på noe så fullstendig meningsløst, og samtidig gi ungene inntrykk av at dette er viktig. Men det er mulig det er sunt, altså.

Nææsj, toppidrett er ikke nødvendigvis sunt når man ser hva som ligger bak ytelser på toppnivå, men meningsløst er kanskje et kraftuttrykk?

Personlig hadde jeg nok foretrukket å heller hatt dette som idrett og mål for et sunt liv enn det motsatte.
Det er jo veldig ekstremt med alt dilldallet rundt slike konkurranser, men strengt tatt ikke så veldig forskjellig fra andre idretter hvor mye dreier seg om at alt man putter i munnen skal gi en effekt. Samme med trening, den tid man tilbringer må ha en effekt mot det endelige målet; å bli best i sin idrett.
Det er nok også årsaken til at utøvere må være dedikerte og det meste må planlegges.

Ikke så ulikt en vanlig jobbsituasjon hvor den enkelte som ønsker være blant de mest prdoduktive i en avdeling må hele tiden fokusere på alle de små tingene som gjør at man yter optimalt til enhver tid.

Kanskje en rar sammenlikning, men tror ikke det er så forskjellig. Den aller beste kontormedarbeideren, eller selgeren i en bedrift er nok temmelig strukturert og målrettet i alt hun/han foretar seg for å holde seg på toppen. Om det betyr å trene mer enn de andre, spise kontrollert, tilegne seg mest kompetanse osv, så er det hele satt i system og man jobber da mot dette.

Men for de aller, aller fleste av oss så tror jeg at vi jobber for å leve, ikke leve for å jobbe Det er antakelig DET som er den største forskjellen for en som vil bli best uansett om det er idrett eller arbeidslivet Teleslynga.

Jeg synes nå uansett ikke akkurat det er så meningsløst, og en naturlig sak som har gjort at samfunnet har utviklet seg.

Mange av de prinsipper om treningsråd og kostholdsråd disse menneskene lever etter hver dag nyter jo mange av oss her inne godt av, men vi trenger nødvendigvis ikke følge helt slavisk det de velger? Individuelle forskjeller er det alltid, men dedikasjon, planlegging og mest mulig effekt ut av det som "puttes inn, legges ned" av mat og trening synes jeg strengt tatt ikke høres ut som et meningsløst prinsipp.

Jeg kjenner ikke ungene til Lene Hansen, men godtroende som jeg er så har jeg mindre tro på at disse har noen dårligere forbilder eller en annen negativ påvirkning gjennom at deres foreldre velger å fokusere på sunnhet, helse og aktiv livsstil. Sannsynligheten for at de velger et sunt liv med fokus på å ivareta seg selv er kanskje større enn om det motsatte var tilfellet?

Får nå håpe det iallefall.

Når det er sagt så er det vel heller ingen klar sammenheng med barn som røyker fordi deres foreldre gjør det? Eller er det fakta at barn med røykende foreldre lettere tyr til røyk selv når de vokser opp?

  Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 16:30   #19
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Godt sagt, hypah!
Jeg håper nå at damen har et balansert liv hvor det er rom for tid med de barna hun har satt til verden. Om man trener riktig så får man vel også mer overskudd enn en som sitter i sofaen og ser på tv og spiser potetgull... For alt vi vet så har barna en "alenefar" som tar seg av de på utmerket vis annenhver uke slik at det verste treningstrykket kan tilpasses litt? Jeg har heldigvis null erfaring med delt samvær så skal for all del ikke spekulerer videre her.

Toppidrettsutøvere er sikkert forskjellig skrudd sammen. Enkelte når de slutter med toppidrett fortsetter gjerne i samme stimen i arbeidslivet (jeg vet ihvertfall om noen som har gjort det). Kanskje siden de er vant til å fokusere på å gjøre det som skal til for å bli best uansett hva de foretar seg? Jeg tror det kan være utfordrende da å virkelig utmerke seg både på og utenfor idrettsbanen eller jobbarenaen om man vil. Om man da ikke er et supermenneske som er uhyre bevisst og strukturert døgnet rundt. Jeg kjenner jeg blir litt stressa av tanken. Folk får nå leve sitt liv som de vil - så lenge de tar ansvar for de handlingene de gjør.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:41   #20
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er veldig imponert! Hadde aldri klart det selv..
På sitt "beste" mister jo disse jentene mensen, slutter å svette, fryser konstant og får hukommelse verre enn ei tippoldemor på 145. Men det er vel sikkert ikke så farlig siden de bare er der et par uker i året? Ikkje vet eg.

Mensen er det flere utøvere som mister ved spesiell og mye trening. Det med svette er nok til tider noe som kan variere. Brytere og andre utøvere innenfor vektklasseidrett slutter svette i pineperioden også. Dette er ofte kun et par tre dager eller deromkring. Sunt? Nei, sikkert ikke, men ikke verre enn at det tåles.
Å fryse hører nok med, snakk med Kristin Størmer Steira om hun ofte er kald....eller hvilken som helst annen person som har ca 5% fett på kroppen, idrettsutøver eller ikke. Noen sier jeg har 14-15% selv pga utseende og jeg fryser mye sjøl...veldig mye også. Men det er derfor jeg har gode klær.
Hukommelse som ei tippoldemor? Kjenner kun 3 fitnessutøvere dessverre, de har ikke hukommelse som ei tippoldemor, men i konkurranseperioden så gidder de rett og slett ikke fokusere på så mye annet enn det som er viktig for dem. Ser at dette gjelder mer eller mindre alle toppidrettsutøvere, de gidder ikke bruke hjernekrefter på ting som ikke angår det å prestere 100% og svarer da bullshit eller gidder ikke.
Merker det faktisk sjøl også i tiden før konkurranser, orker ikke svare kona eller ungene eller forholde meg til hverdagslige problemer (selv om man må). Det viktigste er da meg sjøl og kun det fordi det er det som betyr noe der og da. Det betyr ikke at jeg har dårlig husk, det betyr bare at jeg ikke gidder bruke energi på det. Har lest endel om disse mekanismene og det er temmelig bevisste valg man gjør når man konsentrerer seg.
Heldigvis varer det ikke så veldig lenge

Så min personlige mening er nok at fitnessutøvere langt ifra er i en særklasse eller spesiell for slike symptomer. Det er nok mer vanlig i andre idretter enn fitness. Tenker litt på roere, syklister, langrennsløpere, brytere, løpere etc som har flere måneder med sesong....jesus, er nok en god grunn til at kvinner og menn som er gifte med disse i praksis er aleneforeldre...haha

  Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 16:33   #21
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Men min personlige mening er nok at fitnessutøvere langt ifra er i en særklasse eller spesiell for slike symptomer. Det er nok mer vanlig i andre idretter enn fitness. Tenker litt på roere, syklister, langrennsløpere, brytere, løpere etc som har flere måneder med sesong....jesus, er nok en god grunn til at kvinner og menn som er gifte med disse i praksis er aleneforeldre...haha

Er vel en grunn til at jeg aldri drømte om barn den perioden jeg bodde med en av det "kaliberet"..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 17:05   #22
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Hvis man har en kropp som dette "off season" så skjønner jeg ikke hvorfor hun vil trene fitness for å gjøre seg enda mer maskulin... Eller kanskje det nettopp er derfor? I så fall burde hun ikke operert puppene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 17:51   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mensen er det flere utøvere som mister ved spesiell og mye trening. Det med svette er nok til tider noe som kan variere. Brytere og andre utøvere innenfor vektklasseidrett slutter svette i pineperioden også. Dette er ofte kun et par tre dager eller deromkring. Sunt? Nei, sikkert ikke, men ikke verre enn at det tåles.
Å fryse hører nok med, snakk med Kristin Størmer Steira om hun ofte er kald....eller hvilken som helst annen person som har ca 5% fett på kroppen, idrettsutøver eller ikke. Noen sier jeg har 14-15% selv pga utseende og jeg fryser mye sjøl...veldig mye også. Men det er derfor jeg har gode klær.
Hukommelse som ei tippoldemor? Kjenner kun 3 fitnessutøvere dessverre, de har ikke hukommelse som ei tippoldemor, men i konkurranseperioden så gidder de rett og slett ikke fokusere på så mye annet enn det som er viktig for dem. Ser at dette gjelder mer eller mindre alle toppidrettsutøvere, de gidder ikke bruke hjernekrefter på ting som ikke angår det å prestere 100% og svarer da bullshit eller gidder ikke.
Merker det faktisk sjøl også i tiden før konkurranser, orker ikke svare kona eller ungene eller forholde meg til hverdagslige problemer (selv om man må). Det viktigste er da meg sjøl og kun det fordi det er det som betyr noe der og da. Det betyr ikke at jeg har dårlig husk, det betyr bare at jeg ikke gidder bruke energi på det. Har lest endel om disse mekanismene og det er temmelig bevisste valg man gjør når man konsentrerer seg.
Heldigvis varer det ikke så veldig lenge

Så min personlige mening er nok at fitnessutøvere langt ifra er i en særklasse eller spesiell for slike symptomer. Det er nok mer vanlig i andre idretter enn fitness. Tenker litt på roere, syklister, langrennsløpere, brytere, løpere etc som har flere måneder med sesong....jesus, er nok en god grunn til at kvinner og menn som er gifte med disse i praksis er aleneforeldre...haha

Skrev jeg ikke at dette var symptomer de hadde når de var på sitt "beste" da?

Jeg vil nå si det er endel forskjell på f.eks en syklist, vs en fitnessutøver, selvom begge deler er sport. Som syklist prøver du ditt beste på å bygge opp kroppen, i dagene før en konkurranse. En fitnessøvers oppbygging skjer hele resten av året, men de siste ukene handler det kun om å opprettholde masse og kvitte seg med mest mulig fett. Mange fitnessutøver lever gjerne på brokkoli og torsk i en uke, før en konkurranse. Det handler jo om å bli kvitt alt man har av fett og alt man har av vann. De heller i seg enorme mengder vann dagen før en konkurranse, innfører så vannstopp og får ikke i seg en cl væske før konkurransen er over. Fitnessutøvere ligner vel mer på kampsportutøvere som lever på "diett" før en konkurranse, for å komme seg ned i en viss vektklasse.

Den sviktende hukommelsen handler ikke om å ikke gidde å fokusere, for en fitnessutøver. Det kalles, på "fagspråket" dietthode og er noe som skjer når kroppen får veldig for lite næring over tid. Hjernen går litt tregere da, vettu.

Og det krever nå ganske mye for å bygge seg opp en kropp, som er fitness-scenen verdig. Det er ikke gjort på noen uker før en konkurranse, men noe de må trene ganske lenge og mye for å få til og som da må opprettholdes. Så vil si at de har en gaaaaaaaaanske lang sesong de også.

__________________

Sist redigert av nellie : 06-10-12 kl 18:08.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:48   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Med målrettet trening og kosthold tipper jeg en god del vil klare trene seg opp til dette på kanskje 1-2 år. Men da lever man i de årene med kun dette for øye og trener 2 ganger daaglig. Spørs om så mange gidder det rett og slett uten å få betalt for det.

Men, hvis noen betaler meg full lønn i tja, si 1 år så bare ta kontakt, jeg er med bare for å bevise at det er mulig selv for slappfisker å bli god nok til å stille i athletic fitness NM ja. Body Fitness, tja si 2 år da?

  Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:56   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Resultatet av balansert kosthold og målrettet trening for en 3 barnsmor

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hun er altså 3 barnsmor, type alenemor!!!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Mannen hennes er forøvrig ganske snasen han og

Trodde definisjonen på alenemor var å ikke ha noen mann jeg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosthold, trening og karbo Runegutt Trening 6 10-10-08 14:27
Trening og Atkins, kosthold Carbokiller Trening 8 16-09-04 13:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no