Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Første steg til å bli sunnere...

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-05, 01:40   #1
Fading
Juniormedlem
 
Fading sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bor langt oppi nord!
Alder: 34
Innlegg: 10
Fading er ny på veien

Første steg til å bli sunnere...

Som noen kanskje vet, så har jeg problemer med mat, og har en form for en spiseforstyrrelse.

Nå er jeg lei av fasting fra mandag til fredag og overspising fra lørdag til søndag. Jeg er LEI.

Derfor, så skal jeg ta mitt første lille steg til noe sunnere liv.

Planen er 2,4,6,8 dietten. Den går ut på at:

dag 1: 200 kalorier.
Dag 2: 200 kalorier.
dag 3: 600 kalorier.
Dag 4: 800 kalorier.

Og vann. Mye vann. Helst en 3-4 liter om dagen.

Så dette er mitt lille (store) steg. Vær så snill og ikke begynn med noe "man må ha minst 1700 kalorier per dag" for det vet jeg - men det er ikke så enkelt. Idag skulle være dag en, men jeg messa opp. Jeg spiste mye brød - med salami. Ikke bra. Men imorgen er dag 1 på ordentlig, og da skal 200 kalorier være inntatt. Ikke over - ikke under.

Er bare det at det er så mye enklere å bare la være å spise. Er så vanskelig. Jeg aner ikke hva jeg skal spise med 200 kalorier. Jeg har ingen aning.

Er det noen som eier tips om hva jeg kan spise på de forskjellige dagene?

Fading er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiseforstyrrelse :( Svar med sitat
Gammel 17-06-05, 01:46   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hei Fading!

Så flott at du viser initiativ til å forbedre livet ditt!

Hvordan blir det fra dag 5 av? Videre oppover?

Kanskje du kan starte en journal, så får du også sett fremgangen din bedre?

Foreslår at du f.eks spiser en grov brødskive, med kjøttpålegg og to tomatskiver. Eller hva med kokt torsk og kokte gulrøtter?

Lykke til!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-06-05, 01:55   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Eller så kan du kanskje prøve deg på En boks med cottage cheese, med kanel og søtstoff? Kjempegodt, smaker som grøt, nesten Også inneholder det masse proteiner, som kroppen din trenger

Eller hva med en deilig forfriskende smoothie? Et par egg, 100 gram bær, søtstoff og melk? Nyyydelig!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-06-05, 02:19   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hei igjen Fading, hvor finner jeg mer info om denne 2,4,6,8 dietten?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no