Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvitte seg med vann

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-11, 13:49   #1
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Kvitte seg med vann

Har en del vann i kroppen, tror jeg.Merker det godt på ringen.Vanligvis kan den omtrent dette av, og nå må jeg jobbe for å få den av.Hvordan kvitter en seg effektivt med vann i kroppen?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 13:52   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvitte seg med vann

Ved å drikke masse vann.Akupunktur. Lavkarbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 14:00   #3
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvitte seg med vann

Lavkarbo- check
masse vann-kan vel bli bedre der ja....
akupunktur- usj nei....
ok da får jeg hive i meg vann og se om det blir bedre.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 14:19   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kvitte seg med vann

Og å spise mindre salt og sukker. Begge disse binder vann, salt er aller verst.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 14:31   #5
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvitte seg med vann

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Og å spise mindre salt og sukker. Begge disse binder vann, salt er aller verst.

Jeg har vært veldig forsiktig med salt etter at jeg starta med lavkarbo, spiser ikke spekemat i det hele tatt og mer sparsommelig med salt på maten. og sukker...ja det har jeg ikke spist på trekvart år

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 15:14   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kvitte seg med vann

Salt kan slå begge veiene det. Det hender salt må til for å slippe vann også. (Det skal ikke være enkelt.)
Ellers binder karbohydrater vann i kroppen - og for min del - spesielt melvarer (er da intolerant).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 15:22   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvitte seg med vann

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

akupunktur- usj nei....

Hvorfor er det usj? For meg er akupunktur det eneste som får kroppen til å slippe vann. Kan gå ned en kilo eller to etter en behandling.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 16:10   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kvitte seg med vann

Min erfaring - masse vann - og lett gange/aktivitet Det kan ta en dag eller tre - men plutselig åpner krana seg gitt Greit og planlegge slik at du ikke sitter i masse møter, eller ikke kan gå fra på jobb.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 16:15   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvitte seg med vann

Jeg spiser masse salt og har ikke vannansamlinger. Lett aktivitet som gåturer, yoga etc tror jeg på, jeg også. Funker på meg ihvertfall, og sukker er verstingen tror jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 17:41   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kvitte seg med vann

Da er du heldig! En omgang pinnekjøtt f.eks så binder jeg en liter eller to med vann på en-to-tre! Forsvinner som regel etter 2-3 dager, men det gir en merkbar jo-jo effekt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 18:07   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kvitte seg med vann

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg har vært veldig forsiktig med salt etter at jeg starta med lavkarbo, spiser ikke spekemat i det hele tatt og mer sparsommelig med salt på maten. og sukker...ja det har jeg ikke spist på trekvart år

Pass nå bare på at du får NOK salt i deg slik at du ikke får kluss med elektrolyttene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 19:12   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvitte seg med vann

Salt er viktig for å bli tørst også sånn at man drikker nok væske. Mamma har vært så "sunn" at hun ikke tilsetter salt men det har ført til at hun ikke orker å drikke mer enn minimalt (noen få kopper te/kaffe) og det har gitt henne nyre-og blæreproblemer og antakeligvis også leddgikt (ikke væske nok til leddvæsken er et åpenbart symptom som bedres straks hun hører på meg når jeg ber henne drikke et glass vann når hun klager over leddsmerter). Jeg drikker veldig mye.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 19:32   #13
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kvitte seg med vann

Karbohydrater er det som binder mest vann hos de fleste. Noen reagerer mer på salt og stress enn andre. Trening hjelper uansett fordi det tvinger levra og musklene til å slippe glukose og da også vann, samtidig som det får kroppen til å skille ut salt via væsketapet. Er du stresset og har sovet lite, kan det hjelpe med så lite som et langt, varmt bad og en god natts søvn.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 19:48   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kvitte seg med vann

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det usj? For meg er akupunktur det eneste som får kroppen til å slippe vann. Kan gå ned en kilo eller to etter en behandling.

Enig! Akupunktur er megabra for så mangt. Jeg skal i morgen til putten min igjen og da blir det nok litt stikking igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvitte seg med gullringer kjerstiva Generell diskusjon 5 09-07-11 13:00
Hvordan kvitte seg med vann ... Evt. gå på do? Dolly Lavkarbo generelt 23 14-06-11 19:51
Hvordan kvitte seg med kiloene som sitter mellom øra? Max Ketolysekuren 17 14-04-10 08:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no