Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kommer ikke inn i ketose igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-09, 21:26   #1
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei
Question

Kommer ikke inn i ketose igjen

Var i Roma i helgen, og da ble det både pasta og pizza, men jeg prøvde å være flink og spise minst mulig karber utover middagen. Min kone spiste langt mer karber enn meg i Roma. Vi var tilbake i vanlig lavkarbo-kost mandag, og min kone er rett tilbake i ketose samme dag, men ikke jeg! Nå har det gått fire dager og jeg er ennå ikke i ketose. Spiser det samme som kona, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer inn i ketose igjen! Vekta har begynt å gå ned igjen, men hvorfor kommer jeg ikke inn i ketose igjen?

Er det noe jeg kan gjøre for å komme inn i ketose igjen?

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 01:12   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen!

Ville ikke bekymret meg så mye for det ettersom vekta fortsatt går ned

Jeg tror heller ikke at stixene er helt 100% til å stole på, de er bare en indikasjon på hva som skjer i kroppen!
Så nyt heller synet av vekta som stadig viser mindre du

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:03   #3
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen!

Hei, ja, jeg er forsåvidt enig i det, men vi spiser jo en del fett, og hva skjer med det dersom jeg ikke er i ketose? Ser feks at jeg plutselig har fått kviser igjen, uten at jeg vet noe som helst om det er noen sammenheng.

MEN: Vekta falt nesten en halv kilo igjen i dag, så det går riktig vei! Får teste meg nå snart igjen.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:28   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen!

Du er nok i ketose, selv om det ikke vises på stixen

Kvisene kommer pga. av avfallstoffer i kroppen etter inntak av høykarbo

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:44   #5
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen!

Høres bra ut. Jeg føler meg i ketose igjen. Magen kjennes "ketolysert", og ånden er tilbake. Men siste stix-sjekk viser fortsatt ikke noe utslag. Jeg er økonom og liker to streker under svaret (og å kunne se fakta som gjør at jeg kan sette to streker), så jeg vil bli langt roligere dersom stixen viser at jeg er i ketose.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 12:00   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen!

Ånden er godt tegn det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 17:31   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen

Jeg hadde også et avbrudd siden søndag og først i dag er stixen rosa igjen....så det kommer nok skal du se....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 18:26   #8
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen

OK! Krisen er avblåst! Nå er jeg tilbake i ketose - hele fem dager etter at jeg kom hjem!

Betyr dette at jeg har problemer med å komme i ketose, slik at det vil ta lang tid dersom jeg faller ut av ketose en annen gang også?

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 21:15   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen

For mange blir det vanskeligere å komme inn i ketose hvis en har mange avbrudd....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 21:32   #10
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

For mange blir det vanskeligere å komme inn i ketose hvis en har mange avbrudd....

Den påstanden har jeg også sett flere ganger. Men jeg har aldri sett noen begrunnelse på hvorfor? Annet enn at "kroppen ikke lar seg lure inn i ketose like lett lenger". Selv opplever jeg ikke at det er noe vanskeligere å komme inn i ketose nå enn det var første gangen. Har sikkert falt ut av ketose hvertfall fire ganger de siste 4-5 månedene . Det er gjerne bare et døgn av gangen da. Noen som vet hvorfor det skulle bli vanskeligere?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 21:34   #11
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke inn i ketose igjen

Hm, ja de siste ukene har det vært to helger med planlagt utskeielse, men ser at vekten stopper helt opp, så de siste fire ukene har jeg vel bare gått ned en kg eller deromkring. Planlegger nå å holde meg i selen frem til jeg kommer i mål.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Falt ut av ketose og kommer ikke 'inn' igjen Aina2 Ketolysekuren 21 21-03-10 08:06
Åååå, jeg kommer meg ikke i motivasjonsmodus igjen! Pocahontas Ketolysekuren 4 15-09-08 21:25
Så rart! Jeg kommer ikke inn i ketose igjen Gracella Ketolysekuren 10 30-06-08 20:20
Kommer ikke i ketose igjen ketanore Ketolysekuren 9 02-01-08 16:40
Kommer ikke inn i ketose igjen ... Cec Ketolysekuren 3 27-11-07 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no