Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-09, 21:20   #26
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 41
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hei! Start 20. april

Hei!!
Jeg skal prøve meg for første gang på ketolyse kuren, etter min søsters store suksess med det.
Jeg har akkurat gått ned ca 8 kg på Grete Roede, men har nå stått bom stille en stund, og jeg slik som alle andre vil gjerne bli bikiniklar i år
Så jeg gir denne et forsøk.
Jeg vil også ned minimum 15 kg til sommeren, alt etter det er bare en kjempe bonus Men det er lov å håpe! Foreløpig en evig opptimist!


Sist redigert av Sjokoguri : 21-04-09 kl 21:22. Årsak: glemte å legge til ticker
Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:52   #27
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Har dere kommet inn i ketose??

Jeg fikk utslag på stixen nå i kveld -da er jeg skikkelig i gang juhu!!

Mistenkte det litt tidligere i kveld for da begynte jeg plutselig å svette som en gris... og nå har jeg i tillegg fått hodeverk.... men gjør det noe når man svir fett??! Neheida

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 23:23   #28
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

flott sense!!! høres bra ut!
eg har enda ikkje fått stix. bestilte på fredag så rekner med å få om få dager, og er kjempespent på å sjå om eg e i ketose!

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 02:51   #29
JuneM
Nytt Medlem
 
JuneM sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 33
Innlegg: 5
JuneM er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg har hatt ett opphold siden november 08.
Da hadde jeg gått på kuren i 3 mnd, og gått ned 11 kilo.
Siden den tid har jeg gått opp 2 kg.
Jeg nådde ikke målet mitt sist, mye pga at jeg ikke orket stelle istand mat lenger, og spiste meg lei av det som var..
Men nå hiver jeg meg på igjen!
Satser på 15 kilo innen slutten av Juni! Tror det blir en del trening på meg også!
Starter imorgen!

__________________

Prøver en gang til!



Sist redigert av JuneM : 22-04-09 kl 18:13.
JuneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 09:03   #30
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Bakte proteinbrødet i går, var kjempegodt og saftig med god tyggemotstand. Bra at det finnes brødmat man kan spise.
Var på apoteket å kjøpte keto-stix som jeg prøvde i går kveld, tror det lå veldig på grensen til rosa, klarte ikke å avgjøre om det var rosa. Men jeg hadde acetonånde i går, det må jo være et godt tegn

birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:41   #31
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Monicah: Du er nok garantert i ketose etter såpass mange dager -venter spent

JuneM: Så kjekt at det kommer flere til! Vi er mange her som skal gå ned ca. 15 kg til sommeren og det SKAL vi klare!! Jeg gikk også på ketolyse sommeren 08, men gikk dessverre lei. Tok av 10 kg på 12 uker og alle er dessverre kommet på igjen..... Men jeg hadde den gang ikke noe plan etter kuren, som viste seg å være en stor tabbe. Har tro på at denne gang skal jeg ikke i den fella igjen.

Birk: Jeg hadde også svak rosa i går, eller der det sto "spor", men det var absolutt ikke helt beige farge som står på negativ. Og sist gang jeg gikk på kuren så mener jeg at man den gang sa at det ikke betyr noe hvor sterk eller svak fargen er, ketose er ketose. Det kommer litt an på hvor flink man er til å drikke og litt sån. Er man flink blir jo urinen mye mer utvannet.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:43   #32
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Kunne ikke dy meg og måtte derfor veie meg idag....

Ned 1,2 kg på to dager! Vet jo at det er væske, men likevel... det motiverer jo ihvertfall litt. Sist gang gikk jeg ned 3,5 kg første uken, og så en uke ganske lite, men så var det jevnt og trutt utover det igjen.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:16   #33
JuneM
Nytt Medlem
 
JuneM sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 33
Innlegg: 5
JuneM er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Sense: Jeg hadde ikke stort til plan etter kuren jeg heller, men jeg hadde ikke like lyst på godteri etterpå. Og jeg tror magesekken hadde forminsket seg litt, for jeg spiste mye mindre enn før også.. Så det har vært lett å holde vekta

Men jeg lurer på noen ting ang ketolysekuren:
-Spiser dere minst 4 egg om dagen? Har hørt at man skal det?
-Bruker dere mye krydder? Og hva kan man evt. IKKE bruke?
-Burde man vente noen uker før man spiser ketobrødet?
-Hva av alkohol burde jeg holde meg til? Sist gang gikk det i hvitvin og sånn LITEøl.. Men jeg er russ, så tar gjerne imot noen forslag!

__________________

Prøver en gang til!


JuneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:21   #34
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei hei
eg er i ketose!!! fikk stix i posten idag og har vært kjempespent så no har eg nettopp vært å sjekka, og d e rosa! jammen betryggende å få bevis på d. eg kjenner jo ikkje noen plass på kroppen at eg er i ketose, så det var godt at dei stixa endeli kom

sense: sjøl om d e væske, så er det en god motivasjon også!

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:22   #35
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

I dag kjøpte jeg ketolyse produkter. Bakemiks og soyaprotein. Har også bestilt boka. I tillegg har jeg kjøpt noen Atkins barer. Er det noen som vet om det er greit å spise på ketolyse kuren?

Det er gøy at så mange starter på samme tid. Da kan vi "backe" hverandre opp. Nå vil jeg prøve vaffeloppskriften på bakemiksboksen. Spent på hvordan de blir.

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:25   #36
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

linn64!
eg og fikk bakemix idag, så om dei vaflene er gode må du sei ifra

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:22   #37
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av JuneM, her.

Sense: Jeg hadde ikke stort til plan etter kuren jeg heller, men jeg hadde ikke like lyst på godteri etterpå. Og jeg tror magesekken hadde forminsket seg litt, for jeg spiste mye mindre enn før også.. Så det har vært lett å holde vekta

Men jeg lurer på noen ting ang ketolysekuren:
-Spiser dere minst 4 egg om dagen? Har hørt at man skal det?
-Bruker dere mye krydder? Og hva kan man evt. IKKE bruke?
-Burde man vente noen uker før man spiser ketobrødet?
-Hva av alkohol burde jeg holde meg til? Sist gang gikk det i hvitvin og sånn LITEøl.. Men jeg er russ, så tar gjerne imot noen forslag!

Jeg har ikke hørt den "regelen" om 4 egg.... hmmm... kanskje noen andre kan svare på dette?

Jeg bruker en del krydder fordi jeg elsker krydder! Har ikke hørt at det er noen krydder en ikke skal spise. Men rent salt kan jo binde litt væske i kroppen, så det er kanskje ikke så lurt å spise veldig saltholdt mat sån rett før veiedag. Men som sagt det er jo kun væske, ikke noe farlig Jeg elsker ostechipsene med diverse krydder på! Nesten fast kveldskos her... hehe

Det med brødet lurer jeg også på....

Ang. alkohol så går det fint å drikke sprit bare man blander med sukkerfri brus e.l. Trodde også rødvin går greit, men tørr(?) jeg har ikke så mye greie på vin, men har hørt noe om at den må være tørr, uten at jeg vet hva det betyr. Men når man drikker alkohol så setter man ketosen litt på "hold" en stund, for kroppen vil hele tiden foretrekke å forbrenne det som er enklest for den -og både alkohol og raske karbohydrater kommer inn under dette. Så kroppen vil altså forbrenne alkohol helt til alkoholen er utav kropppen før den tar fatt på fettet igjen. Sån sett kan man risikere litt treig vektnedgang hvis man drikker ofte og mye alkohol.

Arrester meg gjerne om jeg opplyser feil nå alså...

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:24   #38
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

linn64!
eg og fikk bakemix idag, så om dei vaflene er gode må du sei ifra

Det finnes ei knall god (og jeg mener KNALL god) vaffeloppskrift her inne også En gang da vi laget både ketolysevafler og vanlige til et selskap vi hadde, så var det ketolysevaflene som forsvant

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:25   #39
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Linn64, her.

I dag kjøpte jeg ketolyse produkter. Bakemiks og soyaprotein. Har også bestilt boka. I tillegg har jeg kjøpt noen Atkins barer. Er det noen som vet om det er greit å spise på ketolyse kuren?

Det er gøy at så mange starter på samme tid. Da kan vi "backe" hverandre opp. Nå vil jeg prøve vaffeloppskriften på bakemiksboksen. Spent på hvordan de blir.

Tror de går greit, men ikke for ofte.... men hør med noen andre også i tilfelle....

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:20   #40
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ja nu har jeg testa med ketose-stix i dag også, nå var den desidert rosa
Godt å være i gang og se at vekta går ned også

birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:33   #41
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Start 20. april

Prøver å begynne igjen i dag..:S
Ikke sikker på om jeg skal begynne forsiktig eller rett på, lever ganske lavkarbo til vanlig, så jeg veit ikke.. Vinglepetter som sagt

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:42   #42
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

jeg har hørt at man skal kjøre ren ketolyse i begynnelsen, dvs kun kjøtt fett og gr.saker....også går det an å prøve seg frem med brød, sukkererstatning, atkins barer osv etterhvert. alle reagerer vel ulikt, men jeg har opplevd at vekta mi stagnerer helt når jeg bruker atkinsbarer. men jeg går da ihvertfall ikke opp, så de er grei å ha i veska hvis jeg skal bort og ikke vet om det er mat tilgjengelig. samme med brød, men har uansett ikke funnet noe jeg liker ennå, så får heller klare meg uten.

så bra at det er så mange her med ca samme målsetning da. da kan vi stå litt sammen til sommeren også, når selve kuren er over. problemet mitt hver gang har vært etter kuren, har spist nok karbo for 3 mnd på en uke jo. tror ikke magesekken min har noen begrensninger i det hele tatt,,,,sukk....

hadde vært fint om dere kanskje la inn litt hva dere spiste og sånn, er jo kjempefint med ideer??

i dag spiste jeg kylligfilet med brokkoliblanding og masse smør til frokost/lunsj og maula koteletter til middag. hadde ikke noe lavkarbomat tilgjengelig på kvelden for da var jeg på besøk, så de er det jeg har spist i dag. også masse vann da

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 23:11   #43
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

linn64!
eg og fikk bakemix idag, så om dei vaflene er gode må du sei ifra

Prøvde i stedet en oppskrift jeg fant her. Det var mye smør i den (100g) og selv om jeg er glad i smør, så ble det for mye. Regnet ut at jeg hadde fått for lite fett i dag og tenkte at vafler med smør var løsningen, men det var det ikke.

Strever med å få i meg nok fett. Hadde ikke trodd at det ville bli et problem, men det er det. Noen gode tips? Er faktisk ikke helt sikker på hvor mye fett en skal ha. Noen som vet?

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 23:17   #44
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Det finnes ei knall god (og jeg mener KNALL god) vaffeloppskrift her inne også En gang da vi laget både ketolysevafler og vanlige til et selskap vi hadde, så var det ketolysevaflene som forsvant

Hvor finner jeg den oppskriften?

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 23:19   #45
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Sjokoguri, her.

Hei!!
Jeg skal prøve meg for første gang på ketolyse kuren, etter min søsters store suksess med det.
Jeg har akkurat gått ned ca 8 kg på Grete Roede, men har nå stått bom stille en stund, og jeg slik som alle andre vil gjerne bli bikiniklar i år
Så jeg gir denne et forsøk.
Jeg vil også ned minimum 15 kg til sommeren, alt etter det er bare en kjempe bonus Men det er lov å håpe! Foreløpig en evig opptimist!

Hvordan legger jeg til ticker?

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:23   #46
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Linn64, her.

Prøvde i stedet en oppskrift jeg fant her. Det var mye smør i den (100g) og selv om jeg er glad i smør, så ble det for mye. Regnet ut at jeg hadde fått for lite fett i dag og tenkte at vafler med smør var løsningen, men det var det ikke.

Strever med å få i meg nok fett. Hadde ikke trodd at det ville bli et problem, men det er det. Noen gode tips? Er faktisk ikke helt sikker på hvor mye fett en skal ha. Noen som vet?

Jeg sliter også med å få i meg nok fett. Har bestillt meg MCT-olje som jeg skal hente i morgen. Håper det kan hjelpe

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:31   #47
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Linn64, her.

Hvor finner jeg den oppskriften?

Jeg endret litt på den for hadde hørt at denne kan bli vel fettete. Mener jeg tok ca. 50 g smør og byttet ut halve cf med fløte evt. litt philadelpia.

Vafler:
4 egg
ca 100 g smør
1 dl vann
1 boks creme fraiche
3 ts joh.mel (prøv deg litt frem)

La røra stå ca. en time i kjøkeskapet. Røra kan virke litt tynn i starten, men tykner ganske raskt av seg selv, så vær liiitt forsiktig med jbm.

Mmmmmmmm................

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:31   #48
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg og sliter med å få i meg nok fett. eg har begynt å lage omlett/eggerøre o.l. med fløte i. alt som er av vann og melk bytter eg ut med fløte. så har eg i kanel i omtrent alt eg laga med egg for å ikkje gå lei eggesmaken. så spiser eg 50 g med nøtter for dag, då får eg i meg 30 g fett og bare 5 karber. og idag skal eg lage fløtestuing med sopp og stekt bacon i, det er nyydeli å ha vedsiden av grønnsakene
håper andre har gode tips:=)

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:33   #49
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg finner forresten ikke johannesbrødkjernemel noen plass! har en butikk her eg bur som kan ta inn, men det skulle vist en del til. ikkje så lett å få tak i hørtes det ut som. veit dere om en nettside eg kan skaffe det fra?

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:44   #50
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 41
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hei! Start 20. april

Hei hei!
Jeg startet nå den 21.april, i håp om å bli kvitt de siste 15 kg
Jeg har siden januar gått ned 8 kg på grete roede kurs, men har den siste tiden stått helt stille, og utålmodig som jeg er, har jeg nå gått over til ketolyse etter å sett min søsters store suksess med den kuren!
Så får en bare krysse fingrene og håpe at bikini sesongen blir bra. Dette skal jeg klare Motivasjonen er på topp!!!!


Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no