Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Rar lukt av soyabrødet mitt!!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-08, 12:45   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av
Unhappy

Rar lukt av soyabrødet mitt!!

Hva er det som skjer med soyabrødet mitt? Jeg lager brødet etter Torkilds oppskrift og jeg har alltid syntes det har vært godt. Men sist gang jeg lagde det, så syntes jeg det luktet ammoniakk (!!) av brødet - og det så mye at jeg måtte kaste det.
I går lagde jeg brødet på nytt, og det samme skjer!
Jeg kan liksom ikke tro at jeg har klart å ha "råtne" egg i røren uten å merke det. (Og to ganger på rad med nyinnkjøpte egg...nei)
Er det noen andre som har opplevd noe lignende?
Eller noen som har noen ide om hva det kan være??
Jeg bruker olivenolje og pure soya protein isolate powder, det har jeg gjort hele veien.

Merkelig....

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 09:32   #2
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Rar lukt av soyabrødet mitt!!

Det kan være protein pulveret. Jeg har kjøpt multipower sitt hele tiden. En gang kjøpte jeg multipower 80+10. Tenkte ikke over det etter at innehaveren av helsekost butikken forsikret meg om at det kunne brukes til baking.
Det kan man ikke. Rar lukt og rar konsistens blir det - helt ubrukelig og maten orker jeg ikke spise.

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 13:01   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Rar lukt av soyabrødet mitt!!

Takk for svar, det er mulig at soyaproteinpulveret kan lage krøll.
Jeg fant ut at i mitt tilfelle var det bakepulveret, eller den engelske versjonen av bakepulver, som lagde smak og lukt.
Jeg tror jeg hadde brukt baking soda, og det gikk ikke bra, he, he. Skulle nok ha kjøpt baking powder

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no