Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Er så utrolig glad og lettet!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-10, 12:52   #51
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Ja jeg har inntrykk av at de offentlige stedene er mer strenge enn de private klinikkene som utfører operasjoner for det offentlige. Og ja ventetiden er mye mindre.

Som regel har man kriterier om at man skal ha bmi under 28, noen steder under 26. Jeg ligger på grensen her, og mange ville nok sagt at jeg bør ha en lavere bmi før jeg opereres. Men jeg veit også at jeg kommer aldri til å ha en veldig lav bmi, for jeg har ikke kroppsbygning til det. Allerede begynner hoftebeina mine å stikke ut, og jeg vil ikke se avmagret ut. Skjønner veldig godt de som velger å gå ned mer før man opereres, men for meg har det å velge å opereres nå vært en måte å fortelle meg selv at jeg er bra nok som jeg er!

Det er sjukt at de bruker BMI som grunnlag. Jeg kommer nok aldri til å få en bmi i normalvektområdet. Det er ikke sikkert den kommer til å gå under 28 engang, rett og slett fordi jeg har sykt mye muskelmasse, etter årevis med hard, muskeløkende vekttrening. Så om de skal legge det til grunn og jeg liksom en eller annen gang har en veldig lav fettprosent, så blir jeg irritert

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:08   #52
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det er sjukt at de bruker BMI som grunnlag. Jeg kommer nok aldri til å få en bmi i normalvektområdet. Det er ikke sikkert den kommer til å gå under 28 engang, rett og slett fordi jeg har sykt mye muskelmasse, etter årevis med hard, muskeløkende vekttrening. Så om de skal legge det til grunn og jeg liksom en eller annen gang har en veldig lav fettprosent, så blir jeg irritert

Ja helt enig! BMI sier ikke alt, så det er viktig at legene ser på kroppsbygning og muskelmasse også. Men det virker som noen leger har mer forståelse for dette, så da er det håp for oss som aldri vil få en lav bmi

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:33   #53
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

[quote=Cherry;978413]

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ved et T-snitt skjærer de helt fra mellom puppene og ned til musa, og så fra hofte til hofte, akkurat som en omvendt T. quote]

Tihi, tro om det finnes noe som heter intimplastikk?

Bittelitt bekymret for at musa ikke akkurat blir stram over berget.

Seriøst museløft!? hjelpe meg så mange bekymringer jeg får her.. ikke nok med at jeg må være redd for å få hengepupper og løshud, men hengemus går det også an å få ?

Jaja jeg får ikke ta sorgene på forskudd men :| Såfall kan jo alt opereres, hihi..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:26   #54
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

[quote=senorita;978640]

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.


Seriøst museløft!? hjelpe meg så mange bekymringer jeg får her.. ikke nok med at jeg må være redd for å få hengepupper og løshud, men hengemus går det også an å få ?

Jaja jeg får ikke ta sorgene på forskudd men :| Såfall kan jo alt opereres, hihi..

Ja det var ikke akkurat noe jeg hadde tenkt over på forhånd at jeg kunne få... Og jeg skal love deg at det ikke er særlig pent med henge mus Men det er så verdt det, og som du sier kan alt opereres, så det hadde jeg ikke tenkt på!

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:28   #55
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

haha jeg har alltid vært nervøs mtp operasjoner, men sitter jeg der med hengehud overalt, ja da er det ingen utvei hehe :P

Ja det kan bli realiteten her også, siden den er "fyldig" nå.. hjelpes.. :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:47   #56
MinAlma
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 372
MinAlma er på en erverdig vei

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Hei Christine

gratulerer med innvilget operasjon!! er kjempeglad på din vegne.

MinAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:58   #57
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ved et T-snitt skjærer de helt fra mellom puppene og ned til musa, og så fra hofte til hofte, akkurat som en omvendt T. Man får da også mye mer arr, men det er verdt det synes jeg. Et T-snitt måtte til hos meg for å få det penest mulig, da jeg ikke hadde så mye løshud UNDER navlen, mest over og på sidene. De drog huden fra sidene inn mot midten og strammet, så jeg ble kvitt alt sammen og har helt flat mage overalt nå.
Ved full bukplastikk skjærer de vel bare fra hofte til hofte og strammer nedover, tror jeg. Fordelen er at man får et arr som ikke vises når man går med truse. Jeg kan ikke skjule mitt.

Men er arret stygt da? I dag er de jo så flinke med lukking av operasjonssår og slikt. Har en drøss tilfeller i familien av opererte herrer og de som ble opererte for 20-40 år siden har ikke direkte pene arr, men yngstemann som ble operert for 10 år siden har et arr som nesten ikke er synlig - etter tre operasjoner i samme "arret".

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 09:41   #58
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av MinAlma, her.

Hei Christine

gratulerer med innvilget operasjon!! er kjempeglad på din vegne.

Tusen takk MinAlma Gleder meg veldig!

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:44   #59
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men er arret stygt da? I dag er de jo så flinke med lukking av operasjonssår og slikt. Har en drøss tilfeller i familien av opererte herrer og de som ble opererte for 20-40 år siden har ikke direkte pene arr, men yngstemann som ble operert for 10 år siden har et arr som nesten ikke er synlig - etter tre operasjoner i samme "arret".

Stygt og stygt, jeg har litt dårlig grohud så det vises jo godt. Men i forhold til i begynnelsen så er det blitt veldig lyst og greit. Det som går fra høyre til venstre ser svakt og lyst ut, det som går opp til puppene er bredt og ser verre ut, dessverre. Men det er ikke så skjemmende at jeg tenker så mye over det, spesielt ikke siden magen ellers er HELT flat og flott og jeg er superfornøyd.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:50   #60
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Jeg kan jo vise før- og etterbilder for de som vil se. Nå er etter-bildet tatt bare få dager etter operasjonen da, så arret er jo MYE mer tydelig der enn det er i dag, over 1 år etter. Men dere kan i hvert fall se hvor mye flatere magen er blitt og sånn er den jo i dag også, med et finere arr.

Før operasjonen, med 2 kg ekstra hud på magen
Bilde fra siden
3-4 dager etter operasjonen, med dren, plastere, body og hele pakken

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 07-12-10 kl 12:15.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:01   #61
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kan jo vise før- og etterbilder for de som vil se. Nå er etter-bildet tatt bare få dager etter operasjonen da, så arret er jo MYE mer tydelig der enn det er i dag, over 1 år etter. Men dere kan i hvert fall se hvor mye flatere magen er blitt og sånn er den jo i dag også, med et finere arr.

Før operasjonen, med 2 kg ekstra hud på magen
Bilde fra siden
3-4 dager etter operasjonen, med dren, plastere, body og hele pakken

Hmmm... Fikk ikke linkene til å funke jeg....

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:16   #62
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Nå da? Jeg brukte Fotoknudsen først men gikk over til Photobucket. Vet ikke hvorfor Fotoknudsen ikke gikk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:52   #63
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Nå funka det ja

Magen din ser flott ut etter operasjonen! Det er virkelig hvert et arr å få en så flott mage! Misunnelig på den magen kjenner jeg, men min mage blir sikkert bra den og

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:07   #64
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Selvsagt blir det superbra, du skal jo også til samme sted som jeg ble operert. Ikke samme kirurg da, men de er nok flinke alle sammen. Blir spennende, dette her!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:31   #65
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Kjempe bra.Gratulerer

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:34   #66
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

wow det var en flott mage og midje ja.. og hjelp mye løshud.. må ha vært herlig å bli kvitt det ja

jeg har sånn skrekken for å sy og sår og sånt jeg.. gjorde ikke det veldig vondt etterpå?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 08:15   #67
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Jo, det gjorde ekstremt vondt, men ikke i arrene utenpå. Jeg ble sydd i musklene helt ovenfra og ned, pga. at de hadde "kollapset", sikkert pga. den tidligere overvekten og to svangerskap osv. Det er visst ganske vanlig, men de fleste oppdager det aldri siden de jo ikke blir åpnet og operert på. Kirurgen så det og fikset det heldigvis, men gaaaah så vondt det var! Jeg kunne jo ikke stå oppreist pga. at det var sydd stramt (det skal det være), så jeg gikk krokbøyd i flere uker og hadde svinvondt i ryggen. Kunne heller ikke sove på siden eller magen, så jeg måtte ligge rett flatt på ryggen med beina oppå en haug med puter så jeg ikke strammet magen. Lo jeg eller nøs/hostet begynte jeg nesten å grine av smerter, da føltes det som om noen tok et par store kjøkkenkniver og stakk rett inn i magen og vred rundt. Jeg var også mye kvalm pga. morfin-tablettene.
Jeg kunne ikke gå på do selv de første dagene, måtte ha hjelp til det. Pinlig, men sånn ble det bare. Og det hang tre dren nedover meg, med blodposer osv, det var jammen ikke enkelt å gå på do eller sove med de drenene. Men etter en uke var heldigvis alle ute, føltes som en enorm lettelse. Vektoperasjonen var en blåbærtur i forhold, fysisk. Psykisk var jo den mye verre.

Jeg håper ikke jeg skremmer noen her nå, jeg ville gjort det om igjen uten å nøle, det er SÅ verdt det! Det er bare greit å være forberedt, for alle sa til meg "neeeida, det er ikke vondt i det hele tatt, og du kommer deg såå fort" osv, men dette var da folk som hadde tatt vanlig bukplastikk og ikke sydd i musklene, og da er det helt annerledes.
Jeg er utrolig fornøyd og ville som sagt gjort det igjen uten å mukke!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:39   #68
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jo, det gjorde ekstremt vondt, men ikke i arrene utenpå. Jeg ble sydd i musklene helt ovenfra og ned, pga. at de hadde "kollapset", sikkert pga. den tidligere overvekten og to svangerskap osv. Det er visst ganske vanlig, men de fleste oppdager det aldri siden de jo ikke blir åpnet og operert på. Kirurgen så det og fikset det heldigvis, men gaaaah så vondt det var! Jeg kunne jo ikke stå oppreist pga. at det var sydd stramt (det skal det være), så jeg gikk krokbøyd i flere uker og hadde svinvondt i ryggen. Kunne heller ikke sove på siden eller magen, så jeg måtte ligge rett flatt på ryggen med beina oppå en haug med puter så jeg ikke strammet magen. Lo jeg eller nøs/hostet begynte jeg nesten å grine av smerter, da føltes det som om noen tok et par store kjøkkenkniver og stakk rett inn i magen og vred rundt. Jeg var også mye kvalm pga. morfin-tablettene.
Jeg kunne ikke gå på do selv de første dagene, måtte ha hjelp til det. Pinlig, men sånn ble det bare. Og det hang tre dren nedover meg, med blodposer osv, det var jammen ikke enkelt å gå på do eller sove med de drenene. Men etter en uke var heldigvis alle ute, føltes som en enorm lettelse. Vektoperasjonen var en blåbærtur i forhold, fysisk. Psykisk var jo den mye verre.

Jeg håper ikke jeg skremmer noen her nå, jeg ville gjort det om igjen uten å nøle, det er SÅ verdt det! Det er bare greit å være forberedt, for alle sa til meg "neeeida, det er ikke vondt i det hele tatt, og du kommer deg såå fort" osv, men dette var da folk som hadde tatt vanlig bukplastikk og ikke sydd i musklene, og da er det helt annerledes.
Jeg er utrolig fornøyd og ville som sagt gjort det igjen uten å mukke!

Gleder meg ikke akkurat når jeg leser dette her Er usikker om de kommer til å sy magemusklene mine eller ikke, legen sa at hun skulle se på de når jeg ligger på bordet for å se om det trengs. Så får bare se hva som skjer. Men jeg skal jo ta puppene i samme slenger, og det er jo ikke akkurat deilig heller! Men som du sier så er det verdt det!!!

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:51   #69
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Men du skal ikke skjæres oppover, det var der det gjorde vondt. Nederst i magen var det ikke så ille, det var ca. fra navlen og opp det var grusomt vondt. Inni. Så du slipper jo unna den biten uansett.

Eller ...? Hvordan blir det egentlig med sying av muskler når man ikke skjæres opp slik jeg ble? Når man kun tar den nederste delen? De kommer jo ikke til oppover da?

Og så leser jeg at du skal ta puppene i samme slengen, da blir det nok litt verre ja. Men du overlever, og som sagt så er det SÅÅÅ verdt det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:00   #70
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kan jo vise før- og etterbilder for de som vil se. Nå er etter-bildet tatt bare få dager etter operasjonen da, så arret er jo MYE mer tydelig der enn det er i dag, over 1 år etter. Men dere kan i hvert fall se hvor mye flatere magen er blitt og sånn er den jo i dag også, med et finere arr.

Før operasjonen, med 2 kg ekstra hud på magen
Bilde fra siden
3-4 dager etter operasjonen, med dren, plastere, body og hele pakken

Wow! Etter-magen ser knallfin ut! *misunnelig altså*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:25   #71
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men du skal ikke skjæres oppover, det var der det gjorde vondt. Nederst i magen var det ikke så ille, det var ca. fra navlen og opp det var grusomt vondt. Inni. Så du slipper jo unna den biten uansett.

Eller ...? Hvordan blir det egentlig med sying av muskler når man ikke skjæres opp slik jeg ble? Når man kun tar den nederste delen? De kommer jo ikke til oppover da?

Og så leser jeg at du skal ta puppene i samme slengen, da blir det nok litt verre ja. Men du overlever, og som sagt så er det SÅÅÅ verdt det.

Selvom man ikke skjæres oppover magen, så kan de fortsatt sy magemusklene oppover. Det de gjør er at de løsner huden helt opp til puppene, og fettsuger under huden. Når huden er løsnet helt opp har de tilgang til magemusklene, og kan sy det de trenger. Etterpå drar de huden ned og skjærer av overflødig hud

Denne siden viser godt hvordan det gjøres: http://www.plastikkirurgi.nu/operasj...p-mageplastikk

Magen min blir rett og slett skrelt

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 13:01   #72
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Det høres helt sinnssykt ut, egentlig, ehhehe. Fy fader, alt vi lar oss selv gå gjennom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:17   #73
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Lurer på om jeg kan gå NÅ til legen og få han til å søke på det? Så jeg slipper å vente så forferdelig lenge og kan få en kirurgs uttalelse på hva som er løst og hva som er fett her...?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:02   #74
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Lurer på om jeg kan gå NÅ til legen og få han til å søke på det? Så jeg slipper å vente så forferdelig lenge og kan få en kirurgs uttalelse på hva som er løst og hva som er fett her...?

Det kommer jo selvsagt ann på hvor langt unna målet du er og hvor lang ventetid det er der du vil opereres. Hvis det er lang ventetid hadde jeg bedt om henvisning nå. Men tror det er sånn at de ikke tar imot henvisninger hvis man er langt unna en bmi på 28....

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:03   #75
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Er så utrolig glad og lettet!

Forrsten, det lønner seg å gå inn på frittsykehusvalg.no for å se hvor lang ventetid det er der du bor

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utrolig, men sant ... heidi123 Generell diskusjon 2 16-05-10 17:22
Utrolig dette med cm! tangoto Livets lyse side 20 08-03-10 15:14
Utrolig! Regan Ketolysekuren 11 07-01-09 10:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no