Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan ble slankeåret 2010?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-11, 14:42   #1
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Hvordan ble slankeåret 2010?

Hvordan ble "slankeåret" 2010 for deg?
Hva er du mest fornøyd med, og hva er du minst fornøyd med?

Hva vil du forsøke å gjøre annerledes i 2011?

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:49   #2
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Mitt gikk dårlig.... Frem og tilbake, opp og ned og på stedet hvil hele tiden.. Hva jeg er mest fornøyd med er den første halvdelen av året. Da var jeg masse ute på ski, og holdt meg til lovlig mat stort sett i helgene også.. men så skle det ut i sommerferien, og etter det igrunn.
Målet for 2011 er og være mye mer standhaftig i helgene, de er virkelig min største trussel!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:51   #3
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 var starten på en enorm forandring for meg: fullstendig kostholdsomlegging!

Jeg har overfladisk nok lyst til å si at jeg er aller mest fornøyd med at jeg har gått ned nesten 20 kg på et halvt år. Men innerst inne sitter en sånn liten stemme og forteller meg at det jeg bør være mest fornøyd med i denne sammenhengen er at jeg har klart å finne den styrken og kunnskapen som trengs for å klare å "la være". Å la være å gafle innpå godis og brus i et spenna renn.
Videre er jeg fornøyd med å ha oppdaget at lavkarbo er langt mer enn rent, stekt kjøtt og salatblader. At menyen kan varieres i det vide og det brede, og mine kjøkkenkunster er blitt kraftig forbedret.

Jeg er STOLT av å ha oppnådd dette, altså!

Hva jeg ikke er så fornøyd med.. tja. At karbomonsteret fremdeles sitter på lur bak høyre tinningslapp, og tidvis forsøker å ta fra meg "kontrollen". Og at det har klart å gjøre det innimellom også...

Hva som blir annerledes i 2011: Ikke så mye, men siden ketogen diett har fungert veldig bra vektmessig, men ikke alltid er helt forenlig med hva gubben handler med seg hjem, vil vi gradvis gå over til generell lavkarbo og vekk fra den ketogene dietten. Forsøke å finne ut hvor mye/lite karbs vi kan spise før monsteret våkner. Forsøk å holde oss under dette.
Videre skal ikke "skrekken for sprekken" lenger få lov å hemme meg/oss når det kommer til å akseptere invitasjoner til forskjellige tilstelninger. Vi MÅ lære oss måtehold også, og ikke bare fråtse i vei når vi mister kontrollen en gang i blant. Lære oss å være fornøyd med "litt", og at vår "normal" tilsvarer andres "ekstremporsjon".

Sånn, det tror jeg var det. Så får det kommer tilføyelser senere

Deres tur!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:54   #4
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Er fornøyd med å ha tatt valget om å bedre egen helse og å ha gått ned 17.6 kg på litt over 6 mnd.

Veldig fornøyd med å ha begynt å trene fast!

Må lære meg at jeg kan ha ltit uten å freake helt ut.. men det har jeg gjort ijula og gått opp 1.2 såe.. det frister ikke helt enda en gang..

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 15:33   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 var preget av unntakstilstand, i alle fall det første halvåret. Det begynte med en bøtte ben&jerrys-iskrem i februar som akutt-trøst da jeg plutselig mistet synet på et øye. (Midlertidig - heldigvis!) - Og så bare noen knappe uker senere møtte jeg han som er samboeren min nå, og da var jeg ikke så disiplinert at jeg sa nei når sjokoladen og potetgullet kom på bordet... Så det var litt hit og dit og opp og ned, men jeg kom jo tilbake på rett spor igjen, og gikk ned ca 11 kilo iløpet av hele året.

2011 blir nok roligere - og dermed mer kostholds-stabilt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 15:41   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

... vil gjøre innlegget mitt ltt mer positivt..
Jeg er veldig fornøyd med treningsinnsatsen min! Hadde jeg ikke stått på der, hadde nok tilstanden vært verre ja.. Med fult fokus på maten i år, og samme nivå på treningen blir det BRA! JA!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:01   #7
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Har gått ned ca 19 kg fra juni 2010. Er vel passe fornøyd med det, men har jo en del mer å gå ned. Føler jeg har mista piffen litt nå, er inne i en litt dårlig periode. hadde holdt meg nesten helt unna julegodter og kaker inntil i går, men da sklei jeg utpå. Karbosuget var der med en gang... Bare noen få kaker i dag så skal jeg kutte ut. *lover* Jeg er tydeligvis karbojunkie fremdeles ja.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:08   #8
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 ble faktisk mitt beste år. Jeg har nådd vektmålet mitt, 2011 skal bli spennende - mtp å finne et vedlikeholdskosthold som skal fungere. Jeg gleder meg!

Det gikk tregt med de siste 5 kiloene før jeg nådde målet i rett før jul, men det gjør meg ikke noe at det går tregt. Desto større sjanse for at det vedvarer Jeg har et kjempegodt forhold til lavkarbomat, og håper å finne den ultimate varianten vedlikeholdskost for min kropp og mitt humør i løpet av året.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:37   #9
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Det ble kjempebra!
Startet dårlig, prøvde bare halvhjertet med å kutte sjokolade/godis og chips, men fortsatte jo med brød, pasta, ris og poteter... Hjalp absolutt ingenting, og hardkjør både på jobb og privat førte også til noe trøstespising, så det var med nød og neppe jeg fikk trykket meg inn i bunaden til 17.mai. Veide nøyaktig det samme som ett år tidligere.
Juni brukte jeg på å lese meg litt opp på lavkarbo, og 1. juli startet jeg for fullt. Full kutt av så å si alt!
Rett før jul hadde jeg klart 11,6 kg, men en kilo kom på igjen i julen (ble litt utskeielser da, men ikke så mye), så endte på -10,6 på det halve året på lavkarbo - og det er jeg veldig fornøyd med!
Er veldig fornøyd med at jeg klarte meg såpass bra i julen.
Er også fornøyd med at jeg faktisk ikke har hatt noen utskeielser på vanlig sjokolade, godis og chips. Har også klart å stå imot fristelser i form av brød, pasta, ris og poteter (bortsett fra en halv til hhv. jule- og nyttårsmiddag). Kan ha glippet en smule her og der i forbindelse med ferdigsupper, -sauser og -salater, da, men helt fanatisk kan man jo ikke være, mener nå jeg.
Jeg er ikke så fornøyd med at jeg ikke helt klarer å innføre mer av dette kostholdet for hele familien. Gubben er bl.a. helt imot bruk av meierismør til steking, så blir endel diskusjon rundt dette, dessverre.
I 2011 har jeg planer om å fortsette som det siste halve året. Håper å komme meg ned innenfor normalvekts-BMI og stabilisere meg der og kanskje kunne innføre noe frukt igjen *savner*
Tror 2011 skal bli bra!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:18   #10
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 ble et fantastisk bra slankemål. Jeg begynte året på mitt aller tyngste med nesten 110 kg, slanket meg litt halvhjertet i to måneder først, og så begynte jeg på Xtravaganza. Innen slutten av september hadde jeg gått ned ca 40 kg. Jeg har funnet en treningsglede som jeg ikke ante at jeg hadde. Og de siste månedene holdt jeg vekten eller gikk litt ned ved å spise et lavkarbokosthold som jeg godt kan fortsette med resten av livet.

Så alt i alt har jeg gått fra feit, usunn og ustabil til normal, sunn og stabil på dette året.

I 2011 så har jeg bestemt meg for å gå ned noen få kg til, fordi jeg har re-evalutert målene mine litt etter å ha levd i denne kroppen en stund. Ellers så skal jeg fortsette å spise lavkarbo og fortsette å trene og holde meg i god form. 2011 blir altså i hovedsak ikke noe slankeår for meg, det var det 2010 som var, og jeg satser sterkt på at jeg ikke skal ha behov for å vie noen flere år av mitt liv til slanking.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:31   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg er en av de som går FORFERDELIG tregt ned i vekt! Men alt i alt 2010 viser 9.7 kg nedgang. Så det kunne vært verre. Det jeg ser er jo at de periodene det var lite stress i livet gikk jeg mest ned, så fort det ble stress av noe slag kom vannkiloene på et blunk, og ble i ukesvis....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:34   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Synes det gikk bra, jeg! Gikk ned 17.4 kg til tross for et relativt ustramt regime. Det gikk kanskje litt sakte, spesielt siste halvdel av året, men det var nok pga jobbstart etter fødselspermisjon i Juni, skolestart i August, kombinasjonen av de to og manglende barnehageplass.. Også en veldig ekstrastressende og lang ventetid ang. huskjøp og lån i hele September. Stress = mye opp og ned for meg. Dårlig tid har jeg ikke, så det går bra

I 2011 skal jeg vel fortsette å gå ned da.. Så mye jeg klarer. Også skal jeg jobbe med det at jeg lar stressende situasjoner stoppe nedgangen.. Og bli mye flinkere til å trene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:35   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det jeg ser er jo at de periodene det var lite stress i livet gikk jeg mest ned, så fort det ble stress av noe slag kom vannkiloene på et blunk, og ble i ukesvis....

Jaa. For meg står det stille / plusser på seg med vann når jeg stresser og/eller ikke klarer å sove godt nok, eller i tilstrekkelige mengder. Det er 1-2 kilo som henger på det om jeg veier meg uthvilt eller ikke.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:41   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er 1-2 kilo som henger på det om jeg veier meg uthvilt eller ikke.

For meg kan det være helt opp i 3-3,5

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:49   #15
Frodtiz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 18
Frodtiz er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg starta på lavkarbo i midten av mars 2010 og har frem til jul gått ned 18,5 kg.. er kjempefornøyd!! Gikk opp 2-3 kilo i jula fordi jeg koste meg litt ekstra men frykter ikke de kiloenene i grunn.
Er begynnt på ny giv og skal ned ytteligere 10 kg for å få en bmi innenfor normalen...alså under 25 Jeg er 162 høy og vil gjerne ned til 65 kg. Sluttvekta håper jeg at jeg når til sommeren!

__________________
Skal ned over 20 kg. Tok av 19 kg i 2010...opp 2 i jula og nå følger fortsettelsen Skal ned 10 kg til om jeg klarer
Frodtiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo trur eg... ;p Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:20   #16
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg har ikke "slanket" meg, men trent litt og flyttet for meg selv, så jeg har hatt mer kontroll over kostholdet, og da er det lettere for meg å unngå søtsaker (hvis vi har det hjemme så spiser jeg det.. hehe. Men når jeg bor for meg selv kjøper jeg det aldri, uansett) så da har jeg gått ned 3 kg på det da. fra 62-> 58/59 kg som jeg veier nå. Er godt fornøyd med det.

I 2011 er målet å bli flink til å trene, bygge litt styrke, og ha et mer stabilt og sunt kosthold. Hvis alt går fint går jeg kanskje ned et par kg til men ikke noe drastisk. Skal holde en sunn bmi

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:16   #17
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg har aldri slanket meg ved å gå på kur, og de siste par årene har jeg vært grundig lei av å tenke magert og fyse hele tiden! Det har resultert i rekordvekt etter sommerferien - hvor jeg ga totalt blanke Vendepunktet for meg ble etter en øyelokksoperasjon i oktober - da gikk jeg ned 2 kg. (apetitten er ikke på topp når man ligger med ispose på fjeset), og lysten til å kvitte meg med "resten" kom. Det toppet seg når jeg oppdaget at BMI var bikket fra overvektig til fedme, og i begynnelsen av november begynte jeg på lavkarbo. Er veldig fornøyd med nedgangen - selv om det ikke går så fort, så er hver kilo deilig å bli kvitt! I tillegg er jeg mett og spiser god mat Håper på at 2011 skal bli året der jeg når en eller annen form for matchvekt som jeg ikke må slite meg ihjel for å holde.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 09:30   #18
karbjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 47
karbjunkie er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Hvordan ble "slankeåret" 2010 for deg?
Hva er du mest fornøyd med, og hva er du minst fornøyd med?

Hva vil du forsøke å gjøre annerledes i 2011?

Mest fornøyd med : At jeg gikk ned mange kilo i starten og midten på året.

Minst fornøyd med at jeg av en absurd grunn este ut igjen med en gang jeg ikke var midt oppi skilsmisse.. -Og at jeg nå legger på meg av den minste ting. Føler meg slapp og utrent og helt ødelagt.. må gjøre noe med kosten

karbjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo håper jeg ;-) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 10:28   #19
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen i 2010. Det er ti år siden sist jeg klarte å gå ned ned 10 kilo (etter hundrevis av forsøk) - så jeg er glad for at jeg fikk høre om Ketolysekuren!

Etter ferien 2010 veide jeg 81.5 kilo. Jeg gikk ned til 78.9 før jeg startet med Ketolyse (5. september). I dag veier jeg 71 kilo
Jeg har brukt lang tid, men vært tålmodig. Jeg har til tider vært frustrert når jeg så at andre raste ned i vekt, men vet jo at jeg ikke hadde så mye å ta av og at det derfor ville gå saktere med meg.

Målet mitt er 65 kilo - jeg er 165 cm høy. Jeg har ikke dårlig tid, men håper å få av 6 kilo til innen sommeren.

Drar til Tenerife på søndag, det blir en uke hvor jeg legger ketolysekuren på hylla. Jeg vet at jeg klarer å fortsette når jeg kommer tilbake fordi jeg trvives godt med kostholdet og det gir resultater uten at det er vanskelig

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:22   #20
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Veldig bra i grunn, nådde målet mitt omtrent ved sommeren. Det ble opp et par kilo etterhvert men har holdt meg på et helt greit nivå. Dessuten viser det seg at jeg igrunn ikke gikk opp noe særlig i jula i det hele tatt, var visst bare vannvekt.
Starta på rundt 100, gikk ned til en 78 og ligger nå på litt i overkant av 80kg. Er nok ofte ikke like lavkarbo som mange her lengere, men langt under det jeg var.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:37   #21
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg er utrolig stolt av alt jeg oppnådde i 2010, det har vært mitt beste og verste år på samme tid. Klarte bragden å gå ned 54 kg i løpet av året! I tillegg er jeg veldig stolt av hvor langt jeg har kommet med det mentale det siste halveåret, og blitt mye sterkere Gikk gjennom noen tøffe tak det første halvåret, og at jeg klarte å være standhaftig i den perioden som var en av de tyngste i mitt liv er jeg veldig stolt av!

Er rett og slett en ny person, og aldri hatt det bedre med meg selv! Den største forandringen er nok at jeg ser på dette som en livsstil og ikke en kur. Har fortsatt 5 kg til jeg skal ned, og etter det kommer jeg til å fortsette å leve lavkarbo - rett og slett fordi kroppen min stortrives med dette kostholdet

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:59   #22
Guriluri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 10
Guriluri er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Jeg er utrolig stolt av alt jeg oppnådde i 2010, det har vært mitt beste og verste år på samme tid. Klarte bragden å gå ned 54 kg i løpet av året! I tillegg er jeg veldig stolt av hvor langt jeg har kommet med det mentale det siste halveåret, og blitt mye sterkere Gikk gjennom noen tøffe tak det første halvåret, og at jeg klarte å være standhaftig i den perioden som var en av de tyngste i mitt liv er jeg veldig stolt av!

Er rett og slett en ny person, og aldri hatt det bedre med meg selv! Den største forandringen er nok at jeg ser på dette som en livsstil og ikke en kur. Har fortsatt 5 kg til jeg skal ned, og etter det kommer jeg til å fortsette å leve lavkarbo - rett og slett fordi kroppen min stortrives med dette kostholdet

Jeg er stum av beundring!! Er nybegynner på lavkarbo og du aner ikke hvor mye slike historier som din motiverer meg til å gi alt for å oppnå mine mål! Gratulerer og lykke til videre

Guriluri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:15   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Jeg oppdaget lavkarbo våren 2010 og selv om jeg ikke var overvektig så fikk jeg mer og mer lyst til å prøve jo mer jeg leste. Det ble mer og mer innlysende at dette er den riktige måten å spise på!

De første mnd (!) manglet jeg overskudd til å røre meg omtrent, men etter 5-6 mnd kom energien og overskuddet tilbake og det kjentes mye bedre. Magen fungerer helt ypperlig, slutt på fising og illeluktende avføring og oppblåsthet. Jeg tror også ledd- og muskelplagene har blitt bedre, men det har vel alltid gått litt i perioder så det er litt vanskelig å si. Men at jeg kommer til å fortsette på mitt "moderat lavkarbo"-kosthold er jeg ikke i tvil om.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:17   #24
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 var det bare litt opp og litt ned jeg "slanket" meg ikke.(sukk...)
men nå er jeg kjempe motivert og har lagt om en god del. og bedre skal det bli.
jeg ser at jeg må bli litt lettere. har fysiske plager og jeg vet de blir bedre ved en vekt nedgang(også i følge min lege)
gleder meg til og få mere energi og ha orke:-)
og det som kommer til og bli det beste(nesten) er og gå på shopping. yes

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:11   #25
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 har vært ett utrolig flott år for meg!
Ble tipset om Ketolyse av en venninne, begynte 1 mars med en startvekt på 111,3 kg.... Har gått jevnt og trutt nedover på vekta, nå er det minus 28 kg. I tillegg er min forferdelige Hortons hodepine borte, blodsukkeret er stabilt og smerter etter en alvorlig bilulykke mye bedre
Møtte jo også min älskling i 2010
I 2011 så skal jeg nå målet mitt på 75 kg, og finne noe trening som passer min "rekonstruerte" kropp Har nemlig endel metalldeler og nerveskader...
Og så skal jeg kjøpe meg nye klær

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oktobertreningsutfordringen - 2010 grotingeling Trening 134 03-11-10 08:07
Februartreningsutfordring-2010 aslaug Trening 249 01-03-10 11:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no