Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Februartråden 2013

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-13, 07:58   #51
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Februartråden 2013

Jeg gikk(!) på langrenn for første gang på flere år i helgen. Og da mener jeg gikk, for samboer hadde virkelig sørget for at jeg ikke skulle ha bakglatte ski. Og det gikk faktisk ganske bra! Fikk brukt masse krefter, siden det ikke var så godt gli akkurat, og jeg tryna bare to ganger! (Forrige gang jeg gikk, så tryna jeg til og med når jeg sto stille, så dette var en stor forbedring!) Nå må jeg bare finne meg bittelitt større skibukse, og så er vi good to go igjen om et par-tre uker.

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 15:28   #52
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Februartråden 2013

her var det stille

Har endelig fått komplett skiutstyr, men våknet til plaskende regn.. kjedellige greier altså.. men får håpe at det kommer litt snø igjen Har jo investert i nye ski og sko, siden den forrige ski pakken jeg kjøpte ikke var tilpasset meg. Ikke noe lurt å kjøpe smørefrie ski når en veier så mye som meg.. Hadde jo null gli

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 16:55   #53
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Februartråden 2013

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Jeg blir litt snurt når jeg går opp 300 gram i stedet for å gå ned i dag. Har vært relativt flink siste uken, men merker at jeg samler vann i kroppen for tiden. Ser det på pølsefingrene. Må finne ut hvordan jeg skal kvitte meg med vannet. Først ut er å kutte enda mer på salt!

Er det ikke sånn at man trenger litt ekstra salt når man er i ketose?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 22:49   #54
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Februartråden 2013

Jeg har gått ned litt og har igjen 2.5kg på påskemålet. Samler sikker litt vann til i morgen, for jeg har vært i slalombakken med ungene i 8 timer i dag. Jeg føler meg helt mørbanket, enda jeg hvilte mere enn jeg kjørte. Men vann er vann, det går av etter noen dager.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 11:20   #55
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Februartråden 2013

Det som fungerer for å bli kvitt vann i kroppen er vann.. Drikk masse vann Hverfall er min kropp sånn

Jeg lar mer irritere over mange ting og i dag er det de damene med noen få kilo å gå ned (pyntekilo) som sier at motivasjonen for å gå ned, er at de skal bli fin og sexy igjen. Skjønnner at det har noe med selvfølelsen å gjøre men jeg blir så irritert på ordvalget. Jeg blir sittenede å lure på hva de tenker om meg der jeg sitter med 40-50 kilo i overvekt. Jeg kan da føle meg fin og sexy jeg . men jeg tviler på at de syns det.. Ikke for at jeg skal bry meg så mye med hva andre sier.. men irritert det blir jeg..

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:12   #56
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Februartråden 2013

Jeg selv kan føle meg som en modell enkelte ganger i løpet av dagen, helt til jeg ser ned og bare ser mage...Må møte føttene mine på halvveien for å se dem siden jeg har ca 30kilo overvekt. Men da får jeg bare mer motivasjon til å klare vekttapet og holde meg der når jeg når målet på 80/85 kilo. Men jeg har det heller ikke travelt med å gå ned, for det hadde jeg en gang. 20 kilo ned *poff* 25 kilo opp.

Så jeg ønsker oss alle masse lykke til!

P.S: Noen som vet hva som er best til dietten av tacoskjell og taco lefser?

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:33   #57
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Februartråden 2013

Opprinnelig lagt inn av RvLxx, her.

P.S: Noen som vet hva som er best til dietten av tacoskjell og taco lefser?

Du tenkte på alternativ til disse? For vanlige tacoskjell og lefser har intet på lavkarbo å gjøre.

Jeg spiser ikke noen erstatning for lefser/skjell, bare alt fyllet som salat(minus mais da, det er bare sukker). Men om du søker her inne, så finner du flere forslag på lavkarbolefser under oppskrifter.

Velkommen så mye til oss!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:39   #58
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Februartråden 2013

For første gang på lenge har jeg hatt møkkahumør pga mensen. I går var jeg lettirritert og emosjonell og fikk mensen i går kveld. I dag bare sutrete.

Men til alt hell, det endte med flere timer ute på skøyteisen i dag, gikk på skøyter og grilla pølser( Jacobs baconpølser var gode!) og drakk kaffe. Hyggelig lag med en vennine og hennes jente og våre unger.

Vekta svinger hit og dit, sikkert pga vann, nå mensen, kjørte slalom på fredag og ble kjempestøl og gått på skøyter i dag. Jeg samler lett vann og når jeg bruker uvante muskler, blir det enda mere vann. Men vann er vann, jeg skal ned i fettvekt.
Håper alle har hatt en fin helg!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 21:21   #59
RvLxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Østfold, need I say more
Alder: 36
Innlegg: 13
RvLxx er på en erverdig vei

Sv: Februartråden 2013

takk for tipset

RvLxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjøtt og vin, da blir du fin (?) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 01:22   #60
Gissy77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 1
Gissy77 er på en erverdig vei

Sv: Februartråden 2013

Tenkte jeg skulle hilse. Er helt ny her inne og har ikke kommet igang enda. Har lest endel her de siste dagene og tror dette her kan være noe for meg. Jeg er en mann på 35, har slitt med overvekt det meste av livet og er nå oppe i 120 etter endelig å ha klart å vinne en årelang kamp mot nikotinen. Tror den slutten har kosta med iallefall 10 kg desverre.

Gissy77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 07:15   #61
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Februartråden 2013

Velkommen så mye og lykke til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:03   #62
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Februartråden 2013

Velkommen inn til oss!
Har du klart det eine klarer du det andre også, du er allerede en vinner - må bare omsette det til praksis på eit nytt område!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarskravletråd 2013 Myrine Mer enn 30 kg overvekt 50 01-02-13 07:27
Treningstråd for januar 2013 gamlebyen Trening 140 31-01-13 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no