Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og blodgiving

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 19:13   #1
RainAngel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 21
RainAngel er på en erverdig vei

Ketolyse og blodgiving

Er det noen som har vært blodgivere mens de har vært på ketolyse?

Jeg har bare vært på ketolyse i tre uker, og kjenner at jeg blir fortere svimmel enn før.
Kommer jeg til å besvime når jeg skal gi blod da eller?
Man får jo ofte et glass juice for å få opp blodsukkeret etter blodgiving, er det noe jeg kan ta med meg i stedenfor juice?

Noen som har erfaringer med dette?

__________________



RainAngel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 19:28   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodgiving

Opprinnelig lagt inn av RainAngel, her.

Er det noen som har vært blodgivere mens de har vært på ketolyse?

Jeg har bare vært på ketolyse i tre uker, og kjenner at jeg blir fortere svimmel enn før.
Kommer jeg til å besvime når jeg skal gi blod da eller?
Man får jo ofte et glass juice for å få opp blodsukkeret etter blodgiving, er det noe jeg kan ta med meg i stedenfor juice?

Noen som har erfaringer med dette?

Du trenger vel ikke få opp blodsukkeret når du i utgangspunktet er vant med at det er lavt??

Jeg skal til blodgivertest onsdag om ei uke. Kan gi deg svar da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 19:47   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og blodgiving

Jeg gir blod. Ingen problem for meg! Men jeg er ikke noe svimmel til vanlig. Jeg ville forsøkt. Bare pass på å spise godt, både før og etter tapping

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:45   #4
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ketolyse og blodgiving

Det gikk helt fint for meg og, det er viktig å drikke ca samme mengde som tappes ut, men det kan fint være vann! Søk på blodgiving, så finner du flere tråder!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:49   #5
Designeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 52
Innlegg: 44
Designeren er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og blodgiving

Ingen problem med blogivingen min heller Akkurat som før

__________________
Designeren
Sjekk min hjemmeside:
www.friskbrisdesign.no

Designeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:49   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og blodgiving

Juicen er for å erstatte væsketapet, ikke for å få opp blodsukkeret.
Jeg ber om å få vann til å drikke, det går helt fint.
Jeg tror ikke du kommer til å besvime, men du bør være ekstra oppmerksom når du reiser deg opp og si i fra med en gang hvis du er svimmel.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 12:32   #7
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Ketolyse og blodgiving

Jeg gir blod i ketose og har ikke merket noen forskjell. Jeg tar meg som regel en flaske vann m/kullsyre når jeg gir blod

Lykke til

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:51   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodgiving

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Juicen er for å erstatte væsketapet, ikke for å få opp blodsukkeret.
Jeg ber om å få vann til å drikke, det går helt fint.
Jeg tror ikke du kommer til å besvime, men du bør være ekstra oppmerksom når du reiser deg opp og si i fra med en gang hvis du er svimmel.

Sitat:

Man gir 450 ml. blod inntil 4 ganger i året, eller hyppigere om en bare gir blodplasma eller blodplater.

Hmmm, vi som går på lavkarbo og drikker mye i utgangspunktet bør nok ikke bekymre oss for 5 dl i væsketap så mye vann vi drikker i forhold til andre.. Er jo ikke værre enn å pisse om morgenen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:25   #9
@nita
Juniormedlem
 
@nita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 17
@nita er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og blodgiving

Gir også blod.
Er ikke noe problemer nei. Drikker litt vann slik at disse damene på blodbanken ikke maser sånn om at jeg MÅ drikke....

@nita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 15:27   #10
anrefsah
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 45
Innlegg: 1
anrefsah er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og blodgiving

Jeg sendte en forespørsel til blodbanken, og fikk beskjed om at jeg ikke kan gi blod når jeg går på ketolysekuren. Må også ha spist "vanlig" mat en uke før man kan gi blod igjen.

Sitat:

Hei og takk for din mail. Du kan ikke gi blod så lenge du står på den kuren, du bør også ha stått på normal kost i en uke etterpå. Hvor lenge skal du stå på den kuren, hvor lenge skal jeg sperre deg for innkalling?

Med vennlig hilsen
Blodbanken i Oslo
www.blodbanken-oslo.no

anrefsah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda, prøver å finne ut av det. Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 15:36   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodgiving

Opprinnelig lagt inn av anrefsah, her.

Jeg sendte en forespørsel til blodbanken, og fikk beskjed om at jeg ikke kan gi blod når jeg går på ketolysekuren. Må også ha spist "vanlig" mat en uke før man kan gi blod igjen.

Fikk du ingen begrunnelse?
Det er da ingen grunn i verden til at du ikke kan gi blod mens du er i ketose.
Tror rett og slett de ikke vet hva de har svart på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 20:06   #12
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og blodgiving

Det var no det merkelegaste eg har høyrd. Kan ein ikkje gi blod når ein eter normal mat? Må vel slutte å gi blod eg også, da Eg mistenker at dei ikkje heilt veit kva det dreier seg om.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodgiving Torleiv Ketolysekuren 8 07-03-10 22:09
Kosttilskuddene på Ketolyse + spørsmål om blodgiving Ferskenbeinet Ketolysekuren 1 06-03-10 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no