Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Brødbakemaskin og lavkarbobrød, -mulig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-06, 14:28   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Brødbakemaskin og lavkarbobrød, -mulig?

Har ingen erfaring med brødbakemaskin, men har lyst til å investere i en. Da kan jeg bake grovere brød til mine håpefulle, og få full kontroll på innhold. Og da var det jo kjekt hvis jeg også kunne lage lavkarbobrød?
Noen med erfaringer på dette?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 15:14   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Lager fedon-brød i brødbakemaskin fra pakke med tørrmiks (grovbrød med solsikkekjerner) + 2 skjeer youghurt eller kesam. Blir utrolig godt og veldig saftig!

Før (eller hvis vi skeier ut) brukte vi den til pizzadeig. Den blander og elter og hever, så trenger man bare kjevle ut.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 17:29   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Du kan bruke brødbakemaskin kun om du har mel og gjær i deigen. Bruker du proteinpulver og egg som vi bruker på de fleste brødene her inne (Nabo-brød og Prinsesse-brød etc) blir det bare søl. Anbefales ikke !

For de fleste lavkarbo dietter utenom Fedon er det for mange karber i Fedon brødet/mixen. Men på Lindberg kosthold er det et greitt (om dyrt) alternativ !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 09:18   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Opprinnelig lagt inn av Nille

et greitt (om dyrt) alternativ !

Brødmixen koster 25 kr på de fleste meny/ica maxi/ultra butikker, og i forhold til et vanlig brød er ikke det hverken værre eller bedre. Og når det holder en uke minst så er det ikke så veldig mange kr dagen. Forøvrig koster ferdig-fedon brød 31 kr de fleste steder og er mindre mettende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 10:06   #5
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Man KAN bake "semi-lavkarbo"-brød i brøbakemaskin - det har jeg gjort, smakte som vanlig brød men er jo ikke egnet på ketolyse og lignende der karbonivået er lavt. Har prøvd flere oppskrifter, blant annet med glutenmel fra helsekosten, havremel, malte linfrø osv. Kan nok tenke meg dette innimellom når jeg en gang kommer dit at jeg ikke skal ned mer i vekt! Glutenmel og gjær gjør at det blir luftig - og ikke kakeaktig slik de andre lavkarbobrødene blir.. Prøvde å bake for hånd, men det ble heller mislykket

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 15:08   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Brødmixen koster 25 kr på de fleste meny/ica maxi/ultra butikker

Nei, det var ikke ille. Var innom en helsekostbutikk (lenge siden) og mener at miksen den gangen kostet rundt 40 kr. DET var litt drøyt. Som jeg sier er det et godt alternativ, og for de med Lindberg kosthold eller Atkins vedlikehold er det jo flott da - at det ikke er så dyrt (lenger). Og i tillegg til miksen kan en jo blande i litt sjøl også - om man ønsker et personlig preg på brødet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 22:16   #7
yo-yo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1
yo-yo er på en erverdig vei

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Det var da som pokker Har kjøpt meg brødbakemaskin og går på Atkinson (snart ferdig med de første 2 ukene...).

Ingen som kan anbefale noen oppskrift til brødbakemaskin som egner seg til Atkinson-kuren? Nekter å gi opp håpet

yo-yo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 16:42   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Opprinnelig lagt inn av yo-yo, her.

Det var da som pokker Har kjøpt meg brødbakemaskin og går på Atkinson (snart ferdig med de første 2 ukene...).

Ingen som kan anbefale noen oppskrift til brødbakemaskin som egner seg til Atkinson-kuren? Nekter å gi opp håpet

seks egg
tre skjeer olje
Halv boks Creme fresh; røres sammen i en bolle før en tilsetter;
2dl soyamel
3dl glutenmel
4dl kruskakli
2dl linfrø
1dl solsikkefrø
1dl sesamfrø
halv pose tørrgjær
1dl kulturmelk
rør i vann til en får en klissete konsistens
Hell røra opp i maskinen og kjør på med hurtigprogram.

Min maskin klarer ikke å røre dette sammen derfor pleier jeg å røre dette sammen på forhånd. grunnen til at jeg bruker brødmaskinen til å steke i er for at brødet skal heve seg bedre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 17:38   #9
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Brødmixen koster 25 kr på de fleste meny/ica maxi/ultra butikker, og i forhold til et vanlig brød er ikke det hverken værre eller bedre. Og når det holder en uke minst så er det ikke så veldig mange kr dagen. Forøvrig koster ferdig-fedon brød 31 kr de fleste steder og er mindre mettende.


Jeg var i butikken i dag, og da kostet Lindbergbrødet 22 kr.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:41   #10
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Brødbakemaskin og lavkarbo-brød, -mulig?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Jeg var i butikken i dag, og da kostet Lindbergbrødet 22 kr.

Hviken butikk var dette? Har sett brødet til kr. 40,-!
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo? Bringebær Lavkarbo generelt 33 02-03-07 18:20
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14
Er det mulig...? mofe Fysisk og mental helse 4 04-09-05 22:46
Er det virkelig mulig? elinej Induksjonen 6 18-10-04 21:50
Er det mulig? geisha Induksjonen 3 16-08-04 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no