Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Chop suey

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-10, 22:13   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Chop suey

Oppskrift med bilder her

Chop suey - 3 porsjoner

Ingredienser:
250 g strimlet biff
2 ss soyasaus
2 ss oystersaus
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1 ts johannesbrødkjernemel (JBKM)
1 ss flytende buljong
1 ss vann
1 boks wokgrønnsaker
1/2 brokkoli
1/2 løk
1/2 grønn paprika
100 g sjampinjong
1/2 stangselleri
25 g sukkererter

Fremgangsmåte:
Bland sammen 1 ss soyasaus, 1 ss oystersaus, salt, pepper og 1/2 ts JBKM til marinade. Bland marinaden sammen med kjøttet og la det ligge til marinering i 10-15 min.

Bland sammen kjøttbuljong, 1 ss soyasaus, 1 ss oystersaus, 1 ss vann og 1/2 ts JBKM.

Kutt brokkoli i små topper, løk og paprika i strimler, soppen i biter, stangsellerien i skiver og sukkerertene i to. Hold grønnsakene separerte.

Ha olje i wok'en (eller stekepanna). Når oljen freser har du oppi kjøttet. Brun kjøttet på alle sider og ta det ut. Ha i mer olje og stek deretter hver enkelt grønnsakssort for seg.

Ha kjøttet og alle grønnsakene tilbake i wok'en og tilsett sausen. Rør godt og la det få et oppkok.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:46   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Chop suey

Du er en aldri så lite knupp!
Hvordan visste du hva jeg hadde aller mest lyst på for tiden?

Tusen takk for mange flotte oppskrifter, vennen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:06   #3
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Chop suey

Nam skal deffinitvt prøve denne.

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:46   #4
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Chop suey

Dette ble middagen vår i går. Var kjempegodt! Det eneste jeg tilsatte selv var bittelitt chayennepepper, så det ble litt sterkere. Nam, anbefales å prøve denne oppskriften! Takker Lisbeth!

Ps. har lagt bloggen din i min bloggliste på min blogg (http://www.skinnyshepherd.blogspot.com/) så da får du reklame for bloggen din hos meg på min blogg, også sprer vi kunnskap og oppskrifter. Du har masse flotte oppskrifter. Skal deffinitivt prøve flere.

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:50   #5
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Chop suey

Opprinnelig lagt inn av xeena82, her.

Dette ble middagen vår i går. Var kjempegodt! Det eneste jeg tilsatte selv var bittelitt chayennepepper, så det ble litt sterkere. Nam, anbefales å prøve denne oppskriften! Takker Lisbeth!

Ps. har lagt bloggen din i min bloggliste på min blogg (http://www.skinnyshepherd.blogspot.com/) så da får du reklame for bloggen din hos meg på min blogg, også sprer vi kunnskap og oppskrifter. Du har masse flotte oppskrifter. Skal deffinitivt prøve flere.

Så bra at du likte den
Jeg har lagt til link til deg også

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Biff chop chuey på kinarestauranter chikelu420 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 20-09-10 15:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no