Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nøttekake m/tyttebærkrem eller bare rømme

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 02:37   #1
Mintur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 10
Mintur er på en erverdig vei

Nøttekake m/tyttebærkrem eller bare rømme

Bunn:
250 gram mandler
50 gram mørk sjokolade m/minimun 70 % kakao
100 gram sukrin
1 ts kanel
3 egg

Mal mandler og sjokolade eller finhakk dem med kniv (jeg bruker en sånn beholder med kniv i som fulgte med stavmikseren). Bland alt det tørre i en bolle, tilsett sammenpisket egg. Bland det godt sammen med en slikkepott, og hell røren over i en godt smurt form (jeg bruker bakepapir i bunnen) ca. 24 cm. Stekes på 180-200 grader i 20-25 minutter midt i ovnen. Formen fjernes etter avkjøling.

Fyll:

3 dl tyttebær
3 ss sukrin
3 dl seterrømme

Rør tyttebærene sammen med sukrin og rør de rørte tyttebærene inn i rømmen. Legg nøttebunnen på et kakefat og fordel kremen over. Pynt med hele tyttebær og event. sitronmelisse.

Tips: del nøttebunnen opp i passe stykker, frys ned eller ha liggende i kjøleskap. Når du får lyst på noe godt til kaffen, ta frem et stykke og fprdel 2 gode ts seterrømme oppå. Bon apetit

Mintur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det enten eller? 100% eller bare la være? Trøndergutt Spørsmål og svar 11 29-12-10 21:32
Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig? Superkaja Ketolysekuren 10 24-03-09 21:26
Værsyk - hodepine - bare myte, eller? mofe Fysisk og mental helse 16 06-04-06 01:09
Carbo Grabbers bare tull eller? Maz Kosttilskudd 3 26-01-04 20:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no