Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Allergisk mot egg /fjærkre?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-13, 08:31   #1
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei

Allergisk mot egg /fjærkre?

Heiann. Har aldri vært allergisk mot noe og aldri hatt noen sykdommer. Inntil for 1 års siden.
Da begynte jeg og hoste masse i flere mnd. Etter hvert fant legen ut at jeg kanskje hadde fått astma.

Så ble jeg henvist til lunge lege. Der ble det påvist astma og begynte på medisiner. Hver 2 mnd er jeg tilbake for å sjekke om det har blitt bedre.

Nå har det gått 3 skift av medisiner og ingenting hjelper. Fikk en ny nå en som heter inuxair. Men begynte med den for under en uke siden så vet ikke om den hjelper enda. Har tatt prikk test allergi. Og jeg tror også at jeg har tatt blodprøve test. Men er ikke sikker.
Fikk skikkelig problemer i helgen dro på legevakten og fikk allergi piller som jeg skal ta. For de mente selvom jeg har tatt den prikk testen så kan det være noe annet jeg reagerer på. Og da begynte jeg og gå gjennom matvarer osv jeg har spist i helgen og da tenkte jeg egg og fjærkre med engang. Selvom jeg spiste masse annet også.

Er det noen som vet hvor man år sjekket om man er allergisk(intollerant ) mot egg og fjærkre??

Hvis det viser seg at det er egg jeg reagerer på så er jo det veldig kjedelig.. Men er ikke verdens undergang da jeg ikke er så glad i det.

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:20   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre??

Dersom du får tatt en prikktest vil ofte egg være inkludert så i første omgang ville jeg ha sjekket med legen om du allerede var testet for egg ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:24   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre??

Egg er vel en av de vanligste allergiene hos barn, ikke så vanlig hos voksne egentlig!
Du har nok helt sikkert tatt blodprøver om du har tattprikktest. Da ville du fått beskjed om du slo ut på noen allergener. du kan bare ringe legen din å høre hva prøvene viste. Er de mot formodning ikke tatt, bør du nok få det gjort!

Men hjalp allergitablettene? Og hvordan slår ubehaget ut?

En venn av oss slet med hoste og dårlig pust og fikk astmamedisiner, ble ikke bedre. Langt om lenge ble det konstantert stille lungebetennelse og etter en heftig antibiotikakur ble han helt fin og kunne kaste astmamedisinene!

Jeg går ut i fra at det er tatt røntgen av lungene dine også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:41   #4
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre??

Prikk testen er jeg usikker på hva jeg ble sjekket .Men vet ihvertfall katt,hund,bjørk osv.
Ringte legen angående blodprøvene og der hadde jeg ikke blitt testet for egg.
Skal på rønkenpå fredag faktisk=)

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:44   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre??

Om du dropper egg og kylling et par uker så finner du vel ut om det er det du reagerer på.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 10:19   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre??

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg, her.

Prikk testen er jeg usikker på hva jeg ble sjekket .Men vet ihvertfall katt,hund,bjørk osv.
Ringte legen angående blodprøvene og der hadde jeg ikke blitt testet for egg.
Skal på rønkenpå fredag faktisk=)

Nei, du blir ikke testet for egg direkte med blodprøvene, men om du reagerer på egg ville nok en av allergen- testene slått ut.

Lurer fortsatt på hvordan ubehaget arter seg, jeg, når du skriver at du måtte på legevakten fordi du fikk skikkelig problemer. Hva slags problemer? Med pusten? Hva sa/gjorde de på legevakten? Hjalp allergimedisinene?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 11:07   #7
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre?

Hoster masse og har skikkelig vondt i halsen. FÅr noen ganger tung pust osv. Når jeg dro til legevakten var det pga jeg hosta så mye at jeg slei med og puste normalt.
Fikk sånn "oksygen maske" med noe greier og de allergi medisinene.
Hoster fortsatt men er vel bitte litt bedre..

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 12:57   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre?

Jeg syns vel at dette ikke høres ut verken som astma eller allergi, jeg da. Bor med 4 astmatikere hvor av en også har kols, så har vært borte i litt av hvert de siste 20 årene.

Håper legene finner ut av det så du kan få god hjelp etter hvert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:48   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg /fjærkre?

Jeg syns heller ikke dette høres ut som astma
Du kan ikke ha dratt noe ned lungene?
Vond hals, kan det være reflux? Jeg har hatt endel lungetrøbbel, det viste seg å være fra lekkasje fra spiserøret/magesekken som ga infeksjon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er kjøttlei, og allergisk mot melkeprotein annannanna Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 18-10-11 11:16
Udo's Choice og allergisk reaksjon Plinoto Spørsmål og svar 9 20-07-11 12:59
Allergisk mot egg? Lullen Ketolysekuren 3 03-03-10 13:21
Allergisk mot karbohydrater?! mcfrogner Lavkarbo generelt 7 25-04-07 10:31
Kjøtt/Fjærkre/Fisk spicy spicy TinaF Atkins kosthold 3 16-03-05 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no