Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren når man ammer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-08, 00:57   #1
touran
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Klepp
Alder: 41
Innlegg: 58
touran er på en erverdig vei

Ketolysekuren når man ammer?

Noen synespunkt, erfaringer?
For/mot?

Kommer ketogenene over i melken?
Miljøgifter +++

Trenger hjelp til å sortere tankene her...

__________________
Ferdig slanket, nå 62 kg - på det meste 94,6 kg.
touran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Alt med måte! Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:07   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Ifølge boka til Torkil så skal man ikke gå på ketolyse når man ammer.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:11   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Ikke ketolysekur når du ammer nei. Men lavkarbo er helt perfekt både under svangerskap og amming. Jeg tror ikke ketoner er skadelig, da hadde vel urbefolkningen ikke ammet eller født friske barn. Men det er ikke så bra å rase ned i vekt når man er gravid eller ammer, noe man ofte gjør under ketolysekuren og lignende dietter.
Men du kan jo rett og slett gjøre det enkelt å øke karbene? De trege, altså. Jeg ville levd etter ketolysekurens prinsipper, men ligget på feks. 50 karber i stedet for 15.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:18   #4
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Ifølge boka til Torkil så skal man ikke gå på ketolyse når man ammer.

Det er vel ikke helt riktig? Det står, direkte sitat:

Sitat:

Ketolysekuren egner seg ikke for gravide. Ammer du, bør du ikke ta ketolysetablettene, da overgang i morsmelk og sikkerhet for barnet ikke er skikkelig undersøkt.

Jeg leser i alle fall dette som at man i teorien kan gå på Ketolyse når man ammer, men at man ikke bør ta tablettene. Men å gå på Ketolyse uten kosttilskudd er vel ikke særlig tilrådelig, så i praksis betyr det vel nei til Ketolyse under ammingen.

Uten at jeg har voldsom kjennskap til amming og graviditet og sånt, så ville jeg vel uansett vært skeptisk til å kjøre et såpass rigid kosthold som Ketolysekuren legger opp til i en ammeperiode. Da er vel kanskje noe mer á la Lindberg veien å gå, vil jeg tro?

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:45   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Står kanskje ikke direkte det det jeg skrev, men siden det står at man ikke skal ta tablettene og at det heller ikke er undersøkt noe om hva det kan gjøre med barnet ville jeg absolutt ikke anbefalt det. Tolker det iallefall som at aming/graviditet - nei til ketolyse.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:49   #6
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Står kanskje ikke direkte det det jeg skrev, men siden det står at man ikke skal ta tablettene og at det heller ikke er undersøkt noe om hva det kan gjøre med barnet ville jeg absolutt ikke anbefalt det. Tolker det iallefall som at aming/graviditet - nei til ketolyse.

Det er vi enige om

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:10   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Opprinnelig lagt inn av touran, her.

Noen synespunkt, erfaringer?
For/mot?

Kommer ketogenene over i melken?
Miljøgifter +++

Trenger hjelp til å sortere tankene her...

Jeg synes at man skal bruke "føre var"-prinsippet når det gjelder amming. Barn er en dyrebar gave, og de første månedene går så fort. Hvis det er den minste risiko for at melken kan bli negativt påvirket ketolyse, da synes jeg man bør vente med ketolysekuren til etter ammeperioden. Selv om det betyr at vektnedgangen går saktere.

Slutter meg til rådene du allerede har fått; lavkarbo må være veldig bra i ammeperioden. Da kan du jo også selv ta vanlige vitamintilskudd, tran o.l. for å sikre både deg og den lille.

Lykke til!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:28   #8
touran
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Klepp
Alder: 41
Innlegg: 58
touran er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Som jeg tenkte meg med amdre ord. Da blir det og heller gå for flere karber når jeg føler meg klar til å sette i gang.

__________________
Ferdig slanket, nå 62 kg - på det meste 94,6 kg.
touran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Alt med måte! Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 16:16   #9
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Står kanskje ikke direkte det det jeg skrev, men siden det står at man ikke skal ta tablettene og at det heller ikke er undersøkt noe om hva det kan gjøre med barnet ville jeg absolutt ikke anbefalt det. Tolker det iallefall som at aming/graviditet - nei til ketolyse.

Men hva er farlig i ketolyse tablettene for gravide? Trodde det bare er vanlige vit/mineraler i de. Å det bør jo gravide ha. Å slik jeg har lest så har ikke ketolyse tablettene så høye verdier som dem du får kjøpt i helsekosten.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 16:57   #10
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Det er jo tabletter som er egnet for gravide,å jeg tviler sterkt på at ketolyse tablettene er rett sammensatt for et foster i utvikling.Personlig hadde jeg ikke tatt ketolyse tabletter da jeg var gravid,siden det allerede er kosttilskudd for gravide kvinner på markede. ( hva skal man på ketolyse kur for når man er gravid by the way?)

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:59   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Hei
Ketolysetablettene inneholder KUN vitaminer og mineraler som er godkjent av Norske (og Europæiske og Amerikanske) helsemyndigheter. Mengden er også innenfor de lovlige grenser.
Jeg mener føre var prinsippet gjelder ved graviditet der det er svært viktig med generell lavkarbokost med mye variasjon i hva man spiser, og da trenger man ikke kosttilskudd bortsett fra folinsyre som kan redusere forekomsten av ryggmargsbrokk.
Ved amming gjelder også føre var prisnippet, men til de utålmodige anbefaler jeg man venter med ketolysekuren til barnet får annet å spise i tillegg til morsmelken.
Kroppen er jo slik innrettet at vi opptar det vi trenger fra kosten og lar resten passere (med unntak av de fettløselige vitaminer som man kan få for mye av).
Håper det var litt oppklarende.

Vennlig HilsenTorkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:18   #12
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

Jeg hadde uansett tatt vit/minerler mens jeg ammet eller var gravid.Kroppen bruker mye når vi ammer og går gravid og viss vi ikke spiser økologisk så får vi ikke i oss det vi trenger gjennom kosten uansett. Men klart dette er opp til hvert enkelt.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:15   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren når man ammer?

jeg gikk ned 11 kg på 4 mnd med lindberg og ammet. Anbefales.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Ny på Ketolysekuren Snuppa Ketolysekuren 8 28-06-07 12:14
Ketolysekuren Bigmamma Spørsmål og svar 5 09-11-06 23:48
ammer pernille Lavkarbo generelt 3 29-06-06 17:13
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no