Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Varig kosthold/livsstil?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-11, 15:08   #1
Espenh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Begen
Innlegg: 1
Espenh er på en erverdig vei

Varig kosthold/livsstil?

Jeg fant ut at jeg skulle prøve meg på lav-karbo kost for ca 2 mnd tids siden. Jobber i nordsjøen og har derfor lett tilgang på riktig mat.
Jeg har nå vært i ketose i ca 6 uker, og gått ned fra 84kg til 77. Dette vektapet kom uten noe økt aktivitets nivå. Spiller fotball og trente noe styrke.
For 3 uker siden økte jeg intensiteten på styrketreningen betraktelig, for å se om det hadde god effekt under ketose. Jeg har hatt en kanon fremgang, aldri har det vært letter å trene, og aldri har jeg sett forskjell i speilet så fort Musklene er mye mer markert og jeg setter ny pers i maxing nesten hver trening.

Frokost: 2 speilegg, 4 striper bacon, 5 spiseskjeer eggerøre, 1 karbonade og et glass melk.

Lunch: 250-350g rent kjøtt/fisk(lam, storfe, kylling, kalkun, laks osv) og ca 150g salat(mest grønn med litt tomat, agurk, løk og fetaost) Vann.

Middag: Akkurat samme som lunch, bare noe mer kjøtt(300-450g). Vann.
Ofte en god dressing til salaten.

Kvelds: Rent kjøtt, ofte kald kylling/kalkun eller røkt laks. 1 kokt egg + salat. Tilsammen ca 250g
Dette måltidet er som oftest innen halvtimen etter en treningsøkt.

Jeg spiser så mye jeg klarer i løpet av en dag, og suser likevel ned i vekt. Dvs etter jeg økte treningsmengden, har det stoppet litt opp, men det er pga av økt muskelmasse, underhudsfettet er så godt som borte. Har satt kosten inn i en kalkulator, og den sier at jeg ligger på ca 1800-2000 cal per dag.

Det jeg lurer på er om dette kostholdet er noe jeg kan forsette på inn i "evigheten" eller om jeg mangler noe essensielt? Hvor vil fettprosenten stoppe? Ville det forresten vært lurt å drikke et glass melk til kvelds etter trening? Gjort det et par ganger, og da havner jeg på totalt 35g daglig inntak av carbs.

Espenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 17:55   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Varig kosthold/livsstil?

Bra jobbet så langt!

Dette kostholdet er i utgangspunktet vektregulerende, altså vil du opprettholde en sunn vekt uansett hvor lenge du spiser slik du gjør i dag.

Når det er sagt, så er det mange kompliserte hensyn man eventuelt må ta etterhvert. For noen fører et ketogent kosthold til dårligere forbrenning - mener det er en aktiv tråd om dette på nyeste nå. Andre får uheldige/uønskede helseeffekter som de må ta med i vurderingen eller føler seg energiløs.

Mitt råd er å fortsette så lenge det fungerer for deg og din kropp!

Om du skal ta ett glass melk per dag eller ikke er helt opp til deg, men det er ikke i tråd med ketolyse-kuren på generell basis. Om det ikke har negativ effekt på vekt, humør og energi, så kan du fortsette med det.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, kosthold, styrketrening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De tre viktige faktorene for varig vektnedgang nilmor Generell ernæringsdebatt 21 22-04-11 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no