Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-13, 00:11   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Dette brødet er kjempegodt! Skjønner ikke hvorfor man ikke kan spise det på lavkarbo.. eller at noen sier gluten er så farlig...

Her finner du bra info om hvorfor gluten/kornprodukter er uheldig: http://paljabekk.blogspot.no/2011/10...else-korn.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 00:13   #27
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Godt om man ikke reagerer på gluten da. Man blir ikke syk, svak, setter ei fot i graven, eller noe lignende om man spiser ei skive i ny og ne.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 00:16   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Godt om man ikke reagerer på gluten da. Man blir ikke syk, svak, setter ei fot i graven, eller noe lignende om man spiser ei skive i ny og ne.

De aller fleste som har intoleranse for gluten vet ikke at de har det. Og mange bekker små gjør en stor å....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 00:19   #29
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Det hysteriet her inne er rett og slett veldig trist.. Huffameg. Ikke rart vi blir sett på som rene kulten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 12:22   #30
Humla76
Juniormedlem
 
Humla76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 31
Humla76 er ny på veien

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Har ingen problemer med brød både jeg og Gubben :-)
Fant dette på Rimi i min nærmeste by.

Var godt, men selvsagt ikke like mye smak i som vanlig brød.

MEN fant ut at vi måtte slutt med det, da det var veldig vanskelig å spise brød uten melk til. (Gamle vaner vond å vende osv.. ) Jeg kan spise brød til kaffen, men Gubben er en kalv, så det ble for mange karber av det.

Prøver å holde oss under 20 karber.

Vi vil bruke det igjen når vi skal ha våre "pauser" der vi øker opp til 50 karber om dagen

__________________


Humla76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Normalt LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 21:22   #31
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Jeg synes dette brødet er veldig godt og har det i perioder jeg er matlei og må ha noe lett å spise.
For min del reagerer jeg ikke på glutenmelet, men har mer problemer med soyamelet...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 16:33   #32
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Jeg fant dette brødet på ICA og er helt i ekstase. Litt matlei for tiden og trenger litt variasjon. Dette brødet hadde en smak som passer til det meste av pålegg. Andre lavkarbo brød synes jeg ofte har en så kraftig smak at jeg må ha veldig kraftig pålegg for å skjule smaken

Er det noen som har oppdaget skjulte "feller" ved å spise dette brødet? Jeg vet det inneholder gluten og soya som mange er skeptiske til, men hvis man ikke har noen intoleranse ovenfor dette, og bruker lavkarbo for vektnedgang/kontroll, er dette brødet ok da? På papiret ser det jo sånn ut, men det virker nesten for godt til å være sant

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 18:20   #33
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av Elewyn, her.

Jeg fant dette brødet på ICA og er helt i ekstase. Litt matlei for tiden og trenger litt variasjon. Dette brødet hadde en smak som passer til det meste av pålegg. Andre lavkarbo brød synes jeg ofte har en så kraftig smak at jeg må ha veldig kraftig pålegg for å skjule smaken

Er det noen som har oppdaget skjulte "feller" ved å spise dette brødet? Jeg vet det inneholder gluten og soya som mange er skeptiske til, men hvis man ikke har noen intoleranse ovenfor dette, og bruker lavkarbo for vektnedgang/kontroll, er dette brødet ok da? På papiret ser det jo sånn ut, men det virker nesten for godt til å være sant

Jeg og gubben har brukt det lenge og har ikke oppdaget noen feller!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 19:54   #34
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Jeg oppdaget nettopp at det er masse soya i dette brødet, og det kan visst være ganske så skadelig. Siden jeg har spist dette brødet nesten daglig, kjenner jeg at jeg kanskje bør omprioritere litt. Nå blir det nok mer eggerøre til frokost igjen, tenker jeg!

Her i huset spiser vi liberal lavkarbo da, så sånn sett var brødet greit nok.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 11:46   #35
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det hysteriet her inne er rett og slett veldig trist.. Huffameg. Ikke rart vi blir sett på som rene kulten.

Jeg synes det blir litt vel drøyt å kalle en skepsis til korn for hysteri.. I utgangspunktet er jeg helt enig med deg i at mange har en vel dogmatisk tilnærming til lavkarbokosthold, som kan minne om hysteri. Men at mange vil forsøke å unngå korn helt, synes ikke jeg er drøyt og hysterisk. Har du lest artikkelen til Jåbekk om temaet?

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:35   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Jeg synes det blir litt vel drøyt å kalle en skepsis til korn for hysteri.. I utgangspunktet er jeg helt enig med deg i at mange har en vel dogmatisk tilnærming til lavkarbokosthold, som kan minne om hysteri. Men at mange vil forsøke å unngå korn helt, synes ikke jeg er drøyt og hysterisk. Har du lest artikkelen til Jåbekk om temaet?

Det jeg sa var hysterisk var å oppfordre folk til å sky gluten som pesten og skremme dem til å aaaaldri nærme seg noe som helst gluten igjen, når de ikke engang reagerer på det. Om folk, som reagerer på korn, vil kutte ut korn, ser jeg ikke på det som hysterisk.

Er det å trykke meningene sine ned i halsen på andre som er hysterisk og litt standard lavkarbere.

"De aller fleste reagerer på gluten, men vet det ikke". Det er ikke riktig, hysterisk og et godt eksempel på at man velger seg ut den forskningen man ønsker, fordi at den støtter det man vil tro. Det er dessuten langt fra å reagere på noe, til å bli syk av det. Men her får man forespeilet at litt gluten fører til all elendighet du måtte tenke deg i verden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:49   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

"De aller fleste reagerer på gluten, men vet det ikke".

Du glemte et veldig viktig ord i den setningen, men da ble den vel vanskelig å tolke så hysterisk... det står et SOM inne i den. De aller felste SOM reagerer på gluten vet det ikke. Det betyr ikke at alle reagerer på det, men at man ikke alltid vet at det er det som er årsaken til diffuse problemer man kan ha.
Forøvrig kan det lønne seg å lese litt om glutens egenskaper og påvirkning på tarmsystemet før man uttaler seg bastant i den ene eller andre retningen. Klinikk Verkstedet har f.eks bra og lettfattelige foredrag om dette.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:52   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du glemte et veldig viktig ord i den setningen, men da ble den vel vanskelig å tolke så hysterisk... det står et SOM inne i den. De aller felste SOM reagerer på gluten vet det ikke. Det betyr ikke at alle reagerer på det, men at man ikke alltid vet at det er det som er årsaken til diffuse problemer man kan ha.
Forøvrig kan det lønne seg å lese litt om glutens egenskaper og påvirkning på tarmsystemet før man uttaler seg bastant i den ene eller andre retningen. Klinikk Verkstedet har f.eks bra og lettfattelige foredrag om dette.

Takk, jeg har lest.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:55   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Takk, jeg har lest.

Ok, men i det du skrev var det utelatt og snudd om til nærmest motsatt mening.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 17:17   #40
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

Denne tråden er fra en tid hvor det var mye diskusjoner rundt gluten her. Det var ekstrem forekomst av sykeliggjøring av friske folk. Så uansett blir det nå ute av kontekst.

Reagerer man kutter man ut, reagerer man ikke, KAN man ta seg ei skive i ny og ne. Må ikke, men muligheten er der. Jeg har av og til et brød i ei uke, av og til i en måned. De aller fleste som blir syke av noe merker det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye lavkarbobrød! Tonjenic Lavkarbo generelt 37 23-11-11 23:19
Lavkarbobrød Gualo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 10-02-11 15:53
Lavkarbobrød m.f Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 04-01-10 10:50
Lavkarbobrød Ivory Bakst 1 15-06-09 13:50
Lavkarbobrød Citami Ketolysekuren 1 04-02-09 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no