Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desperatly seeking advice....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-06, 09:03   #1
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Desperatly seeking advice....

Hei er ny her lagt inn en melding på introduksjonen.

Jeg er skikkelig frustrert og trenger desperat råd fra dere kloke hoder. Vil ikke slutte da jeg tidligere har hatt så gode resultater... Men sliter nå med motivasjonen etter det jeg opplever. Jeg spiser ketolyse/atkins kost. Uten juks, føler at jeg har vært kjempefliink. Men altså....

Etter å ha gått på ketolyse/atkins i ca ett år har jeg tatt av 25 kg og superfornøyd. Hadde en forutbestemt sprekk i sommer som gikk greit hadde gått op 3 kg og syntes ikke det var så galt. Ble bare mer motivert for å starte opp igjen. Var superflink og begynte igjen som planlagt uten noe "slinger i valsen" og gikk opp 1,5 kg første uke. På en og en halv måned har jeg totalt kun gått ned igjen 400 gram som eg ikke er noe. Jeg har fulgt til punkt og prikke og stixen har vært lilla hele tiden...

Jeg spiser nok fett, har tidligere opplevd at mangel åp fett har stoppet opp vekttapet mitt. Har og etter ett år med suksess blitt godt kjent med kostholdet og kroppen min. Men nå skjønner jeg ingenting og det er så fryktelig demotiverende, når jeg føler det går feil vei igjen, til tross for at jeg vet jeg er flink.

Jeg har og begynt å trene mer, og nei går heller ikke ned men opp på cm også desverre, bukser som var litt løse i våres er nå trange igjen. Har skikkelig panikk, vil mer ned ikke opp igjen... snufs

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 10:35   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Desperatly seeking advice....

Hvor mange kilo har du igjen da? For de siste kiloene er de som er verst å ta av..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 11:00   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Desperatly seeking advice....

I tillegg til mofe´s spørsmål:

Hvor mange karber spiser du pr dag ?
Hva spiser du, kan du poste en typisk meny ?
Spiser du mye kunstig søtstoff ?
Spiser du store mengder meieriprodukter ?

De fleste som stanser opp etter et større vekttap, stanser opp fordi de rett og slett spiser FOR LITE. Det e ikke meningen at du skal gå på 20 kaber/induksjonsnivå mer enn 14 dager. Det er ikke farlig å gå lenger, - for all del, ligg på det nivået så lenge det funker. Men, for de fleste er det slik at kroppen før eller siden får nok. Den vil har MER. Det er vanlig å ha platåer som varer fra 1 til 4-6 uker uten at det er noe unormalt. Det er kroppen som stabiliserer seg. Så lenge du går ned (400 gram er ikke platå) så er kroppen din igang.

I de fleste tilfelle vil det imidlertidig hjelpå å ØKE karbene. Feilen de fleste gjør er å fortsette å kutte ned. Da tror kroppen dne sulter og sparer som bare f.... på alt den blir tilført.

Mitt råd er at du karrer deg over på vedvarende snarest mulig. Kutt ut kunstig søtstoff i den utstrekning du syns det er mulig (barer er fyfy), og begrens inntaket av kremfløte om du bruker en del av det. Øk med 5 karber pr uke. Bruk vedvarende stigen, den gir en god pekepinn på hva som belaster kroppen minst og gir best uttelling. Prøv det et par uker først, og funker det, så fortsetter du. Funker det ikke, så kan vi gå lenger inni "materien".

Her finner du litt info som er nyttig:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 06-09-06 kl 11:28.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 11:38   #4
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Desperatly seeking advice....

Hei takk for gode råd vil ned 20 til så er jo en del, men tar det som et kommer etterhvert.

Har ikke nøyaktig karbeantall, men er ikke på det helt laveste, selv om det er lavt nok til lilla stix/ketose.

Spiser noe søtstoff, det har aldri tidligere hatt noen effekt på mitt vekttap, har imidlertid redusert det noe nå, mne hjelper desverre intet.

Se typisk meny for meg

Frokost:
redikker, gräddost, og tunfisk i olje med majones løk og persille
evt. eggerøre av 2 egg og litt kremfløte og en tomat

To ss gresk fullfett yougert, med litt vaniljeessens og noe søtstoff med hakkede valnøtter linfrø og noen få rosiner

lunsj, litt salat fra kantinen, med div pålegg (rene typer eks reker laks, varmrøjt makrell, skinke og majonesog rømme

middag: kjøtt el fisk av noe slag grønn asparges, brokkoli, og en feit saus.

Kvelds: noen nøtter evt litt ost og serranoskinke.
evt. litt pisket krem blandet med litt CC og litt sukkerfri eplemos (kjøpt i Sverige) og kanel

Drikker grønn te og sikkert 3 liter vann pr. dag kuttet ut cola light nå, selv om det tidliger ikke hadde noen effekt på min vektnedgang.

Hender jeg tar meg et par gulostskiver på ettermiddagen om jeg ikke får spist middag før litt sent.

Er veldig glad for hjlep

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 11:41   #5
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Desperatly seeking advice....

Jeg spiser ikke barer og sånt, lager det jeg spiser fra bunn så jeg vet mest om det som er i, mest fordi jeg ikke er spes glad i sånne barer og sånt da....

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 11:48   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Desperatly seeking advice....

Utenom det jeg allerede har sagt; Tror ikke det er noe problem med hvor mye du spiser, men HVA. Du spiser ikke for lite iallefall.....

Det ser ut som om du bruker en del meieriprodukter. Prøv å kutte litt ned på dem. Du kan også reagere på nøtter. Jeg kan bl.a. ikke SE på em nøtt uten å legge på meg, - det kan være noe der.... Og rosiner og gulerot er UT !!

Prøv å finne ut hvor mange karber du spiser. Det er litt nyttig å vite. For å kunne justere matinntaket litt. Tell karber et par dager (det betyr dessverre veiing og måling de dagene).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 12:21   #7
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Desperatly seeking advice....

gulrøtter spiser jeg ikke og kanskje 7 rosiner, det er det jo i den maten fra spis deg slank som jeg har spist tidligere. Nøtter har jeg heller aldri reagert på ifht vektnedgang. Er jo heller ikke så mye en liten håndfull. Og heller ikke hver dag. Det var forresten to forkoster spiser ikke begge hver dag altså.

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 12:22   #8
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Desperatly seeking advice....

kvelds er forresten og flere ting, spiser ikke alle, og spiser jeg sen middag spiser jeg ikke noe til kvelds

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 09:41   #9
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Desperatly seeking advice....

Hei har lagt inn gårsdagens meny på den andre tråden min under introduksjoner. Trodde ikke den skulle være ille

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no