Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-06, 06:58   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Jeg er nå i gang på ketolysekuren, men jeg er fortsatt veldig usikker!
Har prøvd meg på Fitday.com for å få oversikt over karbo,fett og proteiner, men med min dårlige engelsk er det håpløst...
Så nå lurer jeg på hvordan en dag ser ut hos deg. Hva spiser du?

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 08:54   #2
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Jeg er vel hovedsaklig på atkins nå..men en typisk dag for meg er frokost:1 speil egg med 3 skiver bacon lunsj:1 pizza stk(iset`s pizza) middag: oste kjøttkaker med agurk,kina kål og rømme dip,er ikke altid jeg spiser kvelds men da blir det som oftest litt rester fra middagen..tar magnesium og spektro som vitamin tilskudd og drikker ca 3 liter vann for dagen...(har tatt av 3 kg på 1 uke så det funker bra for meg) =)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 09:37   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Jeg går på Ketolyse, det vil si jeg øker på karbene nå. Men om du ser i journalen min vil du finne mange menyer over en lang periode og med fordeling fett/protein/karber for dagen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 10:00   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Dette er en ganske vanlig hverdag for meg:

Frokost:
1 boks makrell i tomat med majones
noen skiver mørpølse med seterrømme på
50 g blomkål med rekeost
(varierer da, noen ganger skinke, reker, avocado, norvegia, brie, reddiker, agurk, eller en omelettrest fra gårsdagens middag)

Lunch:
Omtrent det samme som frokost

Middag:
Nakkekoteletter, koker ut av panna med litt fløte, og har stekt champignon og kokt blomkål til
eller
Omelett med løk, paprika, squash, ost og skinke i
eller
Kalkunfillet med bacon på, salat ved siden av
eller
Kyllingvinger (kanskje med salat, men godt uten også )
eller
Hjemmelagde kjøttkaker, med litt løk, hvitløk og chili i, og kanskje litt ost..
eller bare et speilegg med litt kalkun-falukorv eller bacon til, hvis jeg ikke har fantasi eller ork til noe annet.

Tilbehør til middag er vanskelig, blir mye blomkål og salat.. Har kjøpt meg et par amerikanske lo-carb oppskriftsbøker, skal teste litt og legge inn oppskrifter her hvis jeg kommer over noe godt

Prøver å bli flinkere til å spise mellommåltider, går ofte litt for lenge mellom måltidene. Kan være noen skiver spekepølse med rømme, blomkål med rekeost (igjen!), baconcrisp, noen reker med majones og dill (de man piller selv er MYE bedre, og tiner fort hvis man legger dem utover på tørkepapir). I går spiste jeg foresten noe kjempegodt! Høvlet litt parmesan med ostehøvel, lagde "ruller" med parmesan inni og pastramiskinke rundt, og dyppet i aioli (hvitløksmajones med masse snadder krydder) Det var GRISEGODT!

Drikker vann til måltidene. Hender jeg drikker lettbrus til mellommåltidene.

Jeg har også prøvd meg på fitday, og er i grunn brukbar i engelsk, men det som er dumt er at matvarer og mål/vekt er så veldig amerikansk. Man kan visstnok legge inn sine egne matvarer der, det har ikke jeg prøvd.

Det jeg synes er vanskeligst på ketolysekuren, er å få i meg nok fett. Blir lei av bacon.. Rømme og fløte er greit nok, men det er ikke bra med for mye meieriprodukter heller, vekta kan stoppe opp.. Jeg vurderer å prøve MCT-olje, hvis jeg greier å få det i meg.. Tenker på tran jeg når jeg hører snakk om "fett med skje"...

Håper det går bra med vektnedgangen, og at du får taket på det etterhvert! Jeg har gått på kuren nå i 4 uker. Synes ikke det går så fort ned, men jeg har det veldig bra om dagen, er ikke sulten, ikke særlig godtesyk, sover godt, ikke vondt i hodet.. Så da får jeg heller somle meg nedover da, og satse på at jeg holder ut!

Lykke til!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 10:03   #5
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Jeg starter dagen med en gåtur på 30 minutter. Når jeg kommer hjem lager jeg frokost , idag ble det en kyllingfilet som jeg stekte sammen med litt squash, løk og med et par skjeer seterrømme. Dette tømte jeg over ca 100 g salat fra middagen igår. Til lunsj blir det noen skiver ost med litt paprika tenker jeg og middagen blir sprøstekt makrell med issalat ( hvis gubben husker å kjøpe) og rømme. Så blir det ny gåtur på litt mer enn 30 minutter i kveld og litt ost og nøtter til kvelds.
Slik er mine dager, det eneste som skifter er middagen, prøver å ha fisk annen hver dag, men det er ikke alltid jeg greier å få det til.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Induksjon 4 dag hvordan ligger jeg an?? expresso91 Induksjonen 4 09-11-04 21:57
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no