Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kramper. Igjen ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-10, 15:36   #1
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei
Unhappy

Kramper. Igjen ...

Har lest mange gamle tråder på kramper, det er enten magnesium og kalium, eller kalsium som anbefales. Fins det noen nyere meninger/erfaringer på området? Plages veldig av uvanlig sterke og vedvarende leggkramper for tiden (på lavkarbo i snart 3mnd). Tar tilskudd. Spiser mye fete meieriprodukter. Noen der ute som vet mer?

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 16:07   #2
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Kramper. Igjen...

Tar du magnesium? Det fungerte mot mine kramper

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 16:54   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kramper. Igjen...

Magnesium er ingen gammel, utdatert viten uansett.
MEN, du må ta nok!
Jeg må opp i 2x300mg (har aldri funnet piller med mer enn 300mg) hver kveld for å ha krampestillende effekt!
Dette er likevel innenfor anbefalt max- dose. Jeg tar dem om kvelden fordi magnesium har muskelavslappende- og dermed ofte søvndyssende effekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:27   #4
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Kramper. Igjen...

Takk, takk Kitt.

Jo da, forstår det, men ting skjer og det kunne jo hende noen av de kloke her fant på noe mer lurt Skal øke mag.dosen! Synes krampene er ekstremt smertefulle og de sitter lenge.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:09   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kramper. Igjen ...

Bror min har fått oppleve de NEGATIVE virkningene med magnesium!

Han har hatt slark og vondt i det ene kneet lenge, men fikk beskjed om at hvis han forholdt seg rolig så ville det gå over. Jeg tipsa han seff om magnesium og han prøvde det. Kneet ble knallgodt igjen! Trodde han da. Det som skjedde var at musklene rundt kneet slappet av og lagde ikke krøll for ham slik at ikke kjente vondt vondt lengere. Men resultatet er nå at han må opereres fordi at han har belastet kneet for mye! Magnesiumen fikk skylda fordi at det hadde "bedøvet" symptomene....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:32   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kramper. Igjen ...

Du kan ikke sammenlikne å bruke magnesium på et slikt grunnlag med å bruke det mot kramper/hodepine!

Magnseium er IKKE noe vanlig smertestillende! Det er muskelavslappende og skal brukes med fornuft!

Kramper i leggene/under føttene er noe helt annet enn "vanlige" smerter. Magnesium pleier å ha god effekt på slike bare dosen er stor nok!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:15   #7
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Kramper. Igjen ...

Vanlig dose magnesium + masse, masse vann funker for meg.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:29   #8
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Kramper. Igjen ...

B vitaminer i tilegg til magnesium virker for meg

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 10:05   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kramper. Igjen ...

Og om noen lurer; det er veldig vanskelig å ta overdose av magnesium, om du ikke har nyresykdommer.

Mer info om magnesium:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=magnesium

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 12:25   #10
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Kramper. Igjen ...

Takk takk, pøser på jeg da.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:57   #11
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kramper. Igjen...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Magnesium er ingen gammel, utdatert viten uansett.
MEN, du må ta nok!
Jeg må opp i 2x300mg (har aldri funnet piller med mer enn 300mg) hver kveld for å ha krampestillende effekt!
Dette er likevel innenfor anbefalt max- dose. Jeg tar dem om kvelden fordi magnesium har muskelavslappende- og dermed ofte søvndyssende effekt!

Jeg også!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:06   #12
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kramper. Igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Og om noen lurer; det er veldig vanskelig å ta overdose av magnesium, om du ikke har nyresykdommer.

Mer info om magnesium:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=magnesium

Takk Areola! Det lurte jeg på nemlig. Jeg er litt plaget av kramper, men så var blodprøven min fin, så da visste jeg ikke om jeg kunne ta tilskudd.

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:24   #13
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kramper. Igjen ...

For at musklene både skal fungere ved aktivitet og kunne slappe av når det er ønskelig, så må det være nok av både magnesium og kalsium. Pøser man på bare av det ene, kan man fort få ubalanse i dette. Så ta evt. både kalsium og magnesium, eller ikke noe. Og D-vitamin hjelper for kalsiumopptaket.
Så det som Kanutten skrev over her, var et godt eksempel på ubalanse mellom disse to stoffene. Og jeg er enig med Kitt i at det virket som et rart utgangspunkt å anbefale magnesium. Det kan imidlertid også skje andre og lignende opplevelser om man velger å ta bare det ene som tilskudd. Måtehold og sunn fornuft er faktisk av det gode her.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kramper Nisnen Ketolysekuren 1 28-11-08 14:20
Kramper sadra Spørsmål og svar 3 21-09-08 11:52
Kramper ... Tulla 81 Ketolysekuren 7 25-08-08 16:54
Sinnsvake kramper Carbokiller Ketolysekuren 5 06-04-08 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no